روش های خانگی طبیعی : تسکین کمر درد

به گزارش مجله هدیه، کمردرد اغلب زمانی اتفاق می افتد که مسئله ای در ستون فقرات، عضله ها، رباط یا مفاصل پیش بیاید. اما شرایط دیگری مانند کشیدگی زیاد کمر، شکستگی های ستون فقرات و حتی عفونت های کلیه می توانند باعث کمر درد شوند.

روش های خانگی طبیعی : تسکین کمر درد

در ادامه سعی داریم به چند روش ساده و طبیعی برای کاهش و تسکین درد کمر اشاره کنیم:

اول سرما ، سپس گرما

یخ به عنوان یک تسکین دهنده درد، بسیار عالی عمل می نماید. یخ به طور موقت سیگنال های درد را مسدود می نماید و باعث کاهش تورم می گردد. چندین بار در روز، مقداری یخ را در یک حوله بپیچید و به مدت 20 دقیقه بر روی ناحیه دردناک کمر خود قرار دهید.

بعد از حدود 48 ساعت می توانید از حرارت بخار برای تحریک جریان خون و کاهش اسپاسم دردناک بهره ببرید. یک حوله را در یک ظرف آب داغ بیندازید و سپس آن را در بیاورید و بچلانید. بر روی شکم خود بخوابید و یک بالش زیر ران و مچ پای خود قرار دهید. حوله را بر روی قسمت دردناک به مدت 20 دقیقه بگذارید و اگر سرد شد دوباره آن را در آب گرم قرار دهید.

کمر و بدن خود را در برترین حالت قرار دهید

برای این کار به طور مستقیم بایستید به طوری که وزن شما به طور مساوی بر روی هر دو پا باشد. سپس پاهای خود را از ران به عقب و جلو ببرید. یک بار پای راست و یک بار پای چپ. بعلاوه همواره هنگام نشستن و راه رفتن سعی کنید برترین حالتی را انتخاب کنید که کم استرس و راحت تر باشد. باید به این حالت و موقعیت های بدنی در هنگام ایستادن، راه رفتن و حتی ورزش کردن توجه داشته باشیم.

برخیز و بدرخش

هر روز صبح قبل از بیدار شدن از رختخواب، بر روی کمر خود دراز بکشید و به آرامی شانه های خود را به بالای سر خود بکشید. بعلاوه به آرامی پاهای خود را خم کنید و زانوهای خود را بر روی روی سینه ها بیاورید. برای برخاستن، خود را به لبه تختخواب بغلطانید سپس زانوهای خود را بر روی لبه تختخواب بگذارید و با استفاده از یکی از بازوها خود را بلند کنید. هنگامی که بر روی پاهای خود ایستادید، دست های خود را بر روی پایین ستون فقرات کمر خود جایی که به بالای باسن وصل شده است، به آرامی فشار دهید.

ماساژ دهید

از دوستان و نزدیکان خود بخواهید قسمت آسیب دیده کمرتان را ماساژ دهد. اگر می خواهید برای ماساژ کمر خود از پماد و کرم بهره ببرید اشکالی ندارد ولی این نوع پماد ها معمولا پس از مدتی باعث سوزش پوست می شوند.

برای یک ماساژ کمر ساده، چند توپ تنیس را برداشته و داخل یک جوراب بلند بکنید و سر جوراب را ببندید. سپس از دوست خود بخواهید آن را بر روی کمرتان بالا و پایین کند.

یک روش طبیعی

شما می توانید از داروخانه محصولات و کرم هایی که حاوی کپسایسین (ماده گرما دهنده که از فلفل ساخته شده است) هستند را بخرید. این نوع کرم ها باعث کاهش درد کمر و بعلاوه باز شدن و شل شدن عضلات می گردد. این یک وش عالی برای تسکین درد کمر است.

در پی یک کرم یا پماد حاوی 0.075 درصد یا 0.025 درصد کپسایسین باشید. و شکیبا باشید: ممکن است مجبور شوید از آن برای چند هفته بهره ببرید تا اثر کامل را احساس کنید. اگر هنگام استفاده پوست شما آغاز به سوزش کرد، مصرف آن را قطع کنید.

بروملین

حدود 500 میلی گرم بروملین 3 تا 4 بار در روز. این آنزیم فراوری شده از آناناس است که باعث افزایش گردش خون می گردد و تورم را کاهش می دهد. در پی کرمی با قدرت بین 1200 و 2400 MCU (واحدهای لخته شدن شیر) یا 720 و 1440 GDU (واحدهای حلال ژلاتین) باشید.

سعی کنید این کرم را حداقل 1 ساعت بعد از هر وعده غذایی بهره ببرید زیرا در غیر اینصورت به جای عضلات بر روی روده شما اثر می گذارد.

والرین

سعی کنید یک کپسول 250 میلی گرمی والرین را چهار بار در روز مصرف کنید. برخی از دانشمندان ادعا می نمایند که ماده فعال این گیاه با گیرنده های مغز ارتباط برقرار می نماید تا اثر آرام بخش ایجاد کند هرچند خواص آرام بخش معمولا توصیه نمی گردد. والرین دارویی گیاهی است و بسیار ملایم تر از هر محصول دارویی به شمار می رود.

منبع: فوت و فن / besthealthmag.ca
انتشار: 18 مرداد 1401 بروزرسانی: 18 مرداد 1401 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 2162

به "روش های خانگی طبیعی : تسکین کمر درد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش های خانگی طبیعی : تسکین کمر درد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید