8 علت درد قفسه سینه که به حمله قلبی ربط ندارد

به گزارش مجله هدیه، اغلب اوقات تصور می گردد درد قفسه سینه به علت حمله قلبی است، اما بسیاری از بیماری ها و شرایط دیگر نیز می توانند باعث بروز این درد شوند.

8 علت درد قفسه سینه که به حمله قلبی ربط ندارد

1- سوزش معده

ممکن است تعجب کنید که چگونه کسی رفلکس اسید را با حمله قلبی اشتباه می گیرد.

بازگشت اسید از معده یا سوزش معده زمانی رخ می دهد که اسید فراوری شده در معده برای هضم مواد غذایی به درون مری (لوله ای که گلو و معده را به هم متصل می نماید) برمی گردد. اسید معده بسیار قوی است؛ بنابراین باعث احساس سوزش در پشت استخوان جناغ می گردد. قدرت اسید معده بین قدرت اسید باتری و سرکه است. معده دارای غشای محافظتی برای جلوگیری از اثرات خورنده اسید است.

رفلکس گاه به گاه نسبتاً شایع است و احتمالاً چیز نگران نماینده ای نیست؛ اما اگر شما این رفلکس را 2 بار در هفته یا بیشتر تجربه می کنید، ممکن است دچار رفلکس معده به مری (GERD) شده باشید. اگر GERD درمان نگردد، منجر به آسم، گرفتگی قفسه سینه و یک بیماری به نام مری بارت گردد که ممکن است شانس شما را برای ابتلا به نوع نادری از سرطان افزایش دهد.

2- گرفتگی عضلات سینه

این احتمال وجود دارد که افراد درد گرفتگی عضلات سینه خود را با یک حمله قلبی اشتباه بگیرند. یکی از تفاوت بین این دو این است که اگر دیواره قفسه سینه خود را فشار دهید و احساس درد کنید، به احتمال زیاد دچار گرفتگی عضلانی اسکلتی هستید.

3- عفونت غضروفی و دنده

برآورد شده است که 13 تا 36 درصد بزرگسالانی که به علت درد حاد در قفسه سینه خود به پزشک مراجعه نموده اند، عفونت غضروفی و دنده یا التهاب در محل اتصال استخوان دنده و غضروف داشته اند. گرچه پزشکان همواره نمی توانند با دقت تشخیص دهند که چه چیزی باعث این شرایط شده است؛ اما علت این درد می تواند از عفونت ویروسی گرفته تا صدمات قفسه سینه باشد. به طور معمول، افراد مبتلا به این مشکل، نوعی فشار بر روی دیواره قفسه سینه خود احساس می نمایند که شبیه گرفتگی عضلانی است.

4- زونا

معمولاً در افراد بزرگسال، ویروس آبله مرغان پس از اینکه لکه ها کم رنگ شد، همچنان در بدن شخص می ماند و منجر به یک بیماری به نام زونا می گردد.

اولین علائم زونا شامل خارش و سوزش پوست است و اگر این علائم بر روی قفسه سینه رخ دهد، بیمار ممکن است این درد را با حمله قلبی اشتباه بگیرد.

5- پریکاردیت

اگر طی چند روز گذشته دچار یک عفونت ویروسی بودید، سپس به طور ناگهانی در قفسه سینه خود احساس درد کردید، احتمالاً دچار بیماری پریکاردیت هستید؛ بیماری که در آن لایه های بافتی که قلب را احاطه نموده اند، ملتهب می شوند.

علل به وجود آمدن این بیماری عبارت اند از عفونت های تنفسی، اختلالات خود ایمنی مثل لوپوس و آرتریت روماتوئید. اگرچه پریکاردیت معمولاً خوش خیم است؛ اما می تواند زندگی ما را تحت تأثیر قرار دهد.

6- پانکراتیت یا آماس لوزالمعده

اگر درد قفسه سینه به علت حمله قلبی نباشد، به این معنا نیست که این درد خطرناک نیست. برای مثال پانکراتیت حاد التهاب ناگهانی پانکراس است که درست در پشت معده واقع شده است. درد شدید شکم در پانکراتیت می تواند به قفسه سینه هم سرایت کند. درد ناشی از پانکراتیت معمولاً درد عمیق و شدیدی است. پانکراتیت اغلب اوقات به علت التهاب کیسه صفرا در پانکراس رخ می دهد که معمولاً در زنان بیشتر از مردان رخ می دهد.

7- بیماری عروق کرونر

بیماری عروق کرونر (CAD) یک نوع بیماری قلبی ناشی از تجمع پلاک در رگ های خونی است که خون را به قلب می رسانند. با گذشت زمان رسوب کلسترول در این رگ ها باعث بسته شدن جریان خون و درد قفسه سینه می گردد. CAD علاوه بر اینکه می تواند منجر به حمله قلبی گردد، بعلاوه می تواند باعث نارسایی قلبی و آریتمی نیز گردد.

8- حمله هراس ناگهانی یا پنیک اتک

پنیک اتک قطعاً می تواند مانند یک حمله قلبی احساس گردد. زمانی که فردی دچار پنیک اتک می گردد بر این باور است که در حال مرگ است. علاوه بر درد قفسه سینه، علائم دیگری مانند تپش قلب، تعریق، لرزش، تهوع، سرگیجه و احساس ترس شدید و دیوانگی نیز مشاهده می گردد.

پنیک اتک می تواند به دلایل مختلفی رخ دهد. برای مثال اگر فردی در فامیل شما سابقه پنیک اتک دارد، ممکن است شما هم مستعد این بیماری شوید. بعلاوه تغییرات مهم در زندگی، استرس مداوم، تجربه سانحه و تصادف سخت می تواند منجر به پنیک اتک گردد.

منبع: فوت و فن
انتشار: 17 مرداد 1401 بروزرسانی: 17 مرداد 1401 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 2161

به "8 علت درد قفسه سینه که به حمله قلبی ربط ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 علت درد قفسه سینه که به حمله قلبی ربط ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید