6000میلیارد تومان برای احداث سد در آذربایجان غربی هزینه شده است

به گزارش مجله هدیه، به گزارش خبرنگاران، رضا اردکانیان ظهر دوشنبه در آیین بهره برداری از سد قیقاج ماکو وزیر اظهارداشت: تاکنون بیش از 20 هزار میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی و بودجه عمومی کشور برای احداث سد و شبکه های آبیاری زهکشی هزینه شده که سهم استان شش هزار میلیارد تومان بود.

6000میلیارد تومان برای احداث سد در آذربایجان غربی هزینه شده است

وی با اشاره به مناسب های مناسب هفته های اخیر در کشور اضافه نمود: تا دیروز حجم بارش ها در سال آبی 97- 98 در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حتی چند صد در صد افزایش هم داشته اما حجم مخازن سدها که منبع اصلی تامین آب شرب و همچنین آب تنظیمی برای کشاورزی مناسب نسبت به دوره مشابه سال گذشته، هنوز چند درصد کاهش دارد.

وزیر نیرو تاکید نمود: امیدوار هستیم که موضوع استفاده صحیح از منابع آبی را که اساس ازدیاد نعمت می گردد را سرلوحه خود قرار داده تا بتوانیم زندگی ساده تر، راحت تر و پر خیر و برکتی را پیش رو داشته باشیم.

اردکانیان با بیان اینکه همواره تامین آب های جدید ما را غافل از درمان این بیماری خشکسالی و مصرف زیاد آب نموده است گفت: ایجاد سطح بالایی از مفاهمه با مصرف کننده در زمینه کاهش مصرف آب و برق لازم است.

وزیر نیرو خاطر نشان کرد: موضوع آب باید توسط دستگاه ها و وزارتخانه های مختلف به صورت مشترک مورد توجه قرار گرفته و برنامه ریزی گردد. وزیر نیرو تاکید نمود: سر خط پروژه های مشترک از ابتدای دولت دوازدهم میان دستگاه های مختلف تعریف شده که در استان های مختلف بر اساس مصرف هرچه بهتر آب موجود، برنامه ریزی شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 90

به "6000میلیارد تومان برای احداث سد در آذربایجان غربی هزینه شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6000میلیارد تومان برای احداث سد در آذربایجان غربی هزینه شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید