ضرورت حمایت های دولتی از سرمایه گذاران بخش خصوصی گردشگری

به گزارش مجله هدیه، به گزارش خبرنگاران، محسن یارمحمدیان شامگاه یکشنبه در مراسم روز جهانی گردشگری در هتل عباسی اصفهان، گفت: سیاستگذاران کشور به این نتیجه رسیده اند که محور توسعه باید بر گردشگری باشد چراکه این صنعت پاک و بدون آلودگی است.

ضرورت حمایت های دولتی از سرمایه گذاران بخش خصوصی گردشگری

اگر علاقمند به سفر با بهترین ارزانترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

وی با بیان اینکه توسعه صنعت با توجه به شرایط آلودگی و توسعه کشاورزی در شرایط کم آبی کنونی دیگر امکان پذیر نیست، افزود: برای توسعه کشور باید حتما به سمت توسعه گردشگری برویم چراکه در آمد حاصل از گردشگری مستقیما به جیب مردم ریخته میگردد و ثروت ناشی از آن عادلانه توزیع می گردد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با بیان اینکه حتی در بهترین شرایط نیز باید گردشگری محور توسعه استان قرار گیرد، بیان داشت: مطابق برنامه پنجم توسعه تا سال 2025 میلادی یا 1404 شمسی باید بیش از 20 میلیون گردشگر را در ایران بپذیریم تا سهم ما از صنعت گردشگری جهان به یک و نیم درصد برسد.

رشد گردشگری 60 درصدی در استان

وی افزود: از محل این تعداد گردشگر خارجی معادل 30 تا 35 میلیارد دلار درآمد ارزی خواهیم داشت اما واقعیت این است که با توجه به فاصله زمانی 10 ساله تا خاتمه چشم انداز هنوز فاصله ما تا تحقق این برنامه بسیار زیاد است.

یارمحمدیان با بیان اینکه برای رسیدن به چشم انداز 20 ساله سرعت ما باید چندین برابر نرخ رشد کشورهای منطقه باشد، ابراز داشت: رشد گردشگری در جهان 4 درصد و در منطقه 5 درصد است اما سال گذشته رشد گردشگری در کل کشور 9 درصد و در استان اصفهان 60 درصدی بوده است و افتخار می کنیم که بسیار بیشتر از رشد منطقه و جهان عمل کردیم.

وی ابراز داشت: در 5 ماه نخست سال جاری در اصفهان شاهد رشد 36 درصدی گردشگری نسبت به 5 ماهه گذشته بودیم.

گردشگری در اولویت های سیاست گذاری های استان مدنظر باشد

معاون گردشگری میراث فرهنگی اصفهان با بیان اینکه این استان ظرفیت زیادی در حوزه گردشگری سلامت، مذهبی و ورزشی دارد که در 5 ماه نخست سال جاری فعالیت های زیادی در این زمینه صورت گرفته است، تاکید نمود: کمبود زیرساخت های اقامتی مهم ترین مشکل گردشگری استان اصفهان است و در این راستا باید نهضت هتل سازی در اصفهان ایجاد گردد.

وی ادامه داد: اگر بپذیریم که گردشگری محور نخست توسعه استان باید قرار گیرد باید سیاست گذ اری ها نیز به همین منوال باشد به این معنا که فرمانداری ها در بحث اعتبارات حوزه گردشگری را نخستین اولویت ببینند.

یارمحمدیان توضیح داد: البته در بسیاری از موارد احتیاج به ورود دولت نیست و اعتقاد به تصدی گری نداریم اما در حوزه گردشگری وظیفه دولت و سازمان میراث فرهنگی است که بخش خصوصی را تقویت نمایند که به یقین جهت گردشگری استان نیز هموار می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 736

به "ضرورت حمایت های دولتی از سرمایه گذاران بخش خصوصی گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت حمایت های دولتی از سرمایه گذاران بخش خصوصی گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید