پنج خوراکی معجزه آسا برای کاهش کلسترول

به گزارش مجله هدیه، همان طور که می دانید شایع ترین دلیل مرگ و میر در جهان بیماری های قلبی و عروقی است و یکی از مهم ترین عوامل ایجاد این بیماری ها، افزایش بیش از میزان کلسترول بد یا همان LDL است. گرچه بسیاری از افراد به طور ارثی مستعدتر از دیگران هستند. اما در این مقاله حتی به کسانی که زمینه ارثی این بیماری را دارند، توصیه های غذایی ای می نماییم که به طور معجزه آسایی سبب کاهش کلسترول در آنها می گردد و از ایجاد بیماری های قلبی و عروقی پیشگیری خواهد کرد.

پنج خوراکی معجزه آسا برای کاهش کلسترول

پنج خوراکی معجزه آسا برای کاهش کلسترول

همان طور که می دانید شایع ترین علت مرگ و میر در جهان بیماری های قلبی و عروقی است و یکی از مهم ترین عوامل ایجاد این بیماری ها، افزایش بیش از اندازه کلسترول بد یا همان LDL است. گرچه بسیاری از افراد به طور ارثی مستعدتر از دیگران هستند. اما در این مقاله حتی به کسانی که زمینه ارثی این بیماری را دارند، توصیه های غذایی ای می نماییم که به طور معجزه آسایی سبب کاهش کلسترول در آنها می شود و از ایجاد بیماری های قلبی و عروقی پیشگیری خواهد کرد.

اسفناج

در کنار دیگر سبزیجات که برای شما بسیار مفید است، اسفناج با اثر معجزه آسای خود و به علت وجود کاروتینوییدی به نام لوتیین، سبب کاهش ساخت کلسترول در خون می شود. با قرار دادن اسفناج در وعده غذای خود، اندازه کلسترول خون تان را کاهش دهید.

سیب

در مطالعه ای که در فلاند اجرا شده، به یک نتیجه جالب دست یافته اند و آن کاهش کلسترول خون با خوردن سیب بوده است. در این مطالعه افرادی که به مدت سه ماه روزی سه عدد سیب مصرف نمودند، کلسترول خون آنها به اندازه قابل توجهی پایین آمد. علت این قضیه به خاطر وجود ماده ای به نام پکتین است که به علت خاصیت فیبری آن، سبب پایین آمدن کلسترول می شود. بعلاوه با داشتن مواد ضد اکسیدان، از تجمع کلسترول بد در جریان خون هم جلوگیری می نماید.

پوست پرتغال

اگر از مادربزرگ ها یا برخی از مادران خوش سلیقه و کدبانو سوال کنید، به شما خواهند گفت که چطور می توان از پوست پرتغال مواد خوراکی خوشمزه ای تهیه کرد، مثل شیرین پلو با پوست پرتغال، مرصع پلو، مربای پوست پرتغال و... پوست پرتغال به علت وجود ماده ای به نام پلی متو کسیلیتد فلاونید که در رنگدانه آن وجود دارد، سبب کاهش کلسترول خون به حد قابل ملاحظه ای می شود.

جو (جوی دو سر)

خوردن یک کاسه سوپ جوی گرم، هم لذتبخش است و هم به علت وجود فیبرهای قابل حل در آب، سبب کاهش کلسترول شما می شود. پس سعی کنید از جو بیشتر در غذاهای خود مصرف نمایید.

چای سبز

اگر روزی حداقل یک فنجان چای سبز مصرف کنید، کلسترول شما به طور چشمگیری کاهش می باید. البته اثرات مفید چای سبز در کاهش ابتلا به بسیاری از بیماری ها بر کسی پوشیده نیست، اما یکی دیگر از معجرات آن کاهش کلسترل بد در بدن شما می باشد. در آخر ذکر این نکته لازم است که خوردن سبزیجات و میوه و ورزش روزانه و بعلاوه دقت بیشتر شما در انتخاب غذایی که صرف می نمایید بسیار مهم است و در کنار توصیه های فوق سبب می شود تا بدنی سالم و قوی داشته باشید.

منبع:کوچه ما شماره 7.

منبع: راسخون
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1871

به "پنج خوراکی معجزه آسا برای کاهش کلسترول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنج خوراکی معجزه آسا برای کاهش کلسترول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید