ویتامین D3 و اسید های چرب امگا 3 تاثیر چندانی در افزایش ایمنی ندارند

به گزارش مجله هدیه، مطالعات نو نشان می دهد که ویتامین D3 و اسید های چرب امگا 3 تاثیری چندانی بر کاهش خطر ضعف و افزایش ایمنی ندارند.

ویتامین D3 و اسید های چرب امگا 3 تاثیر چندانی در افزایش ایمنی ندارند

شنمایندگی به عنوان کاهش ذخیره فیزیولوژیکی و توانایی مقابله با استرس های حاد تعریف می گردد. بیش از نیمی از بزرگسالان بالای 85 سال با ضعف زندگی می نمایند و بنابراین اقدامات پیشگیرانه بسیار مورد احتیاج است. محققان بیمارستان بریگهام، علاقه مند به آنالیز اینکه آیا ویتامین D3 یا مکمل اسید چرب امگا 3 دریایی خطر ضعف را کاهش می دهد یا خیر، بودند.

محققان داده های ویتامین D و OmegA-3 TriaL (VITAL) را تجزیه و تحلیل کردند، یک کارآزمایی بالینی با بیش از 25000 بزرگسال آمریکایی که به وسیله محققان بریگهام نیز رهبری می شد. شرکت نمایندگان پرسشنامه ها را قبل از آغاز کارآزمایی، شش ماه پس از آغاز آن، و سالانه در طول دوره پنج ساله کارآزمایی تکمیل کردند. ارزیابی ضعف شامل معیار های عملکرد فیزیکی، شناخت، خلق و خو و سلامت عمومی بود.

محققان دریافتند که نه ویتامین D3 و نه مکمل اسید های چرب امگا 3 هیچ تاثیری بر نمرات ضعف در طول دوره زمانی نداشتند. آن ها به این نتیجه رسیدند استفاده روتین از ویتامین D3 یا مکمل های اسید چرب امگا 3 را برای پیشگیری از ضعف در بزرگسالان سالم و مسن تر پشتیبانی نمی کند.

محققان این مطالعه می گویند: یافته های تازه ما با نتایج قبلی که نقش ویتامین D3 یا مکمل های امگا 3 را برای بیشتر سالمندان سالم و ساکن در جامعه نشان نمی دهند، مطابقت دارد. ما باید در نظر داشته باشیم قرص های غیرضروری را توصیف و آن عادات سبک زندگی سالم را ترویج کنیم. ورزش منظم و رژیم غذایی استراتژی های اثبات شده ای برای پیشگیری از ضعف هستند و باید افراد مسن آن را انجام دهند.

محقق ارشد این مطالعه اضافه نمود: این یافته های تازه یادآور مهمی است که مکمل های غذایی قرص های معجزه آسا یا اکسیر جوانی نیستند.

بیشتر بخوانید

منبع:مدیکال اکسپرس

خبرنگاران علمی پزشکی بهداشت و درمان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 شهریور 1401 بروزرسانی: 26 شهریور 1401 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 2185

به "ویتامین D3 و اسید های چرب امگا 3 تاثیر چندانی در افزایش ایمنی ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویتامین D3 و اسید های چرب امگا 3 تاثیر چندانی در افزایش ایمنی ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید