وزیر بهداشت یمن: نصف بچه ها یمن سوءتغذیه شدید دارند، سازمان ملل شریک جنایت های عربستان است

به گزارش مجله هدیه، وزیر بهداشت دولت نجات ملی یمن طی کنفرانسی با اشاره به اینکه نیمی از بچه ها یمن سوءتغذیه شدید دارند تاکید کرد که سازمان ملل نیز شریک جنایت های عربستان است.

وزیر بهداشت یمن: نصف بچه ها یمن سوءتغذیه شدید دارند، سازمان ملل شریک جنایت های عربستان است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری المسیره، امروز کنفرانس پزشکی علمی سالانه در صنعا پایتخت یمن درباره بیماری های ناشی از سوءتغذیه در بچه ها برگزار شد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

در این کنفرانس طه متوکل وزیر بهداشت در دولت نجات ملی یمن در سخنانی بیان نمود که از زمان آغاز تجاوزات ائتلاف جنگی عربستان سعودی علیه یمن نقایص مادرزادی میان بچه ها یمنی به شدت افزایش یافته که این امر به استفاده از سلاح ها در یمن و تجاوزات دشمن برمی گردد.

وزیر بهداشت در دولت نجات ملی یمن اضافه کرد که نظام سابق در این کشور هیچگونه امکانات تخصصی در زمینه پزشکی و جراحی بچه ها در کشور فراهم نکرده است.

وی گفت که یونیسف (صندوق بچه ها ملل متحد) تنها 2 دستگاه تنفس به بیمارستان زنان و زایمان السبعین برای بچه ها داده است.

طه المتوکل گفت، سازمان ملل در جنایت های عربستان از آن دفاع می کند و شریک آن است و این کشور متجاوز را از لیست قاتلان بچه ها خارج کرد که این امر شرم آور است.

وی با اشاره به اینکه اکنون نیمی از بچه ها یمنی به دلیل محاصره ظالمانه این کشور از جانب دشمن از سوءتغذیه رنج می برند اضافه کرد، بیش از 400 هزار کودک یمنی دچار سوءتغذیه شدید هستند.

وزیر بهداشت در دولت نجات ملی یمن تاکید کرد، مورد هدف قرار دادن اتوبوس دانش آموزان شاهد زنده بر میزان جنایت های کشورهای ائتلاف متجاوز در حق بچه ها یمن است.

وی در ادامه گفت که با همه این وجود تا این لحظه هیچ اقدامی از جانب سازمان ملل در خصوص نجات دوقلوهای به هم چسبیده در بیمارستان السبعین انجام نشده است.

منابع خبری روز یکشنبه گزارش دادند، سازمان دنیای بهداشت به درخواست کمک مسؤولان بهداشتی یمن برای نجات جان دوقلوی به هم چسبیده یمنی پاسخ منفی داده است.

منابع بهداشتی یمن گزارش دادند، سازمان دنیای بهداشت بدون ارائه توضیح دراین خصوص تنها به این گفته بسنده کرده است: از اینکه خبر خوبی به شما نمی دهیم، متأسفیم.

این در حالی است که سازمان دنیای بهداشت پیش تر برای نجات جان دوقلوی به هم چسبیده یمنی ابراز آمادگی کرده بود.

منابع بهداشتی یمن اضافه کردند: صندوق حمایت از بچه ها ملل متحد (یونیسف) در پاسخ به کمک مسؤولان بهداشتی یمن اعلام آمادگی کردند و در حال تدارک مقدمات اعزام این دو قلوی یمنی به خارج هستند.

مقام های بهداشتی - درمانی صنعاء پایتخت یمن پنجشنبه گذشته از سازمان ملل متحد و نهادهای بین المللی برای نجات جان دو نوزاد دوقلوی به هم چسبیده درخواست کمک کردند.

مطهر المرونی مدیر دفتر بهداشت و درمان صنعاء گفته بود: تیم پزشکی در بیمارستان بچه ها صنعاء روز پنجشنبه دو نوزاد دوقلویی که از ناحیه سینه و شکم به هم چسبیده بودند را به دنیا آوردند که حالشان وخیم گزارش شده است.

وی اضافه کرد: این دوقلوها نیاز به انجام عمل جراحی حساس و دقیقی برای جداسازی دارند؛ اما کادر پزشکی متخصص و تجهیزات کافی در بیمارستان برای انجام این عمل جراحی وجود ندارد.

این مقام پزشکی در صنعاء از سازمان ملل متحد، سازمان بهداشت دنیای و سازمان های بین المللی و بشردوستانه خواست تا اقدامی فوری برای نجات جان این دو نوزاد دوقلو با انتقال آن ها به خارج از کشور برای عمل جراحی یا اعزام یک تیم پزشکی تخصصی با تجهیزات لازم به صنعا اتخاذ کنند.

این درحالی است که ائتلاف سعودی با محاصره یمن و بستن فرودگاه بین المللی صنعاء اجازه اعزام بیماران صعب العلاج به خارج از خاک یمن یا ورود تجهیزات پزشکی و دارو به داخل خاک این کشور را نمی دهد.

سارا نیانتی، کننده صندوق حمایت از بچه ها سازمان ملل در یمن نیز پیش از این گفته بود: اگر حمایت مالی فوری دریافت نکنیم بچه ها در معرض قحطی و گرسنگی قرار گرفته و تعدادی زیادی از آن ها می میرند. تعداد بچه های که دچار سوء تغذیه هستند تا اواخر 2020 احتمالا به 2.4 میلیون تن برسد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 بهمن 1399 بروزرسانی: 9 بهمن 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1451

به "وزیر بهداشت یمن: نصف بچه ها یمن سوءتغذیه شدید دارند، سازمان ملل شریک جنایت های عربستان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر بهداشت یمن: نصف بچه ها یمن سوءتغذیه شدید دارند، سازمان ملل شریک جنایت های عربستان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید