آخرین آمار کرونا در دنیا، ایتالیا فرایند کاهش را در پیش گرفت، آمریکا جایی برای بیماران نداراد

به گزارش مجله هدیه، کرونا در بعضی کشورها رشد داشته و در بعضی کشورهای دیگر از تعداد مبتلایان به این ویروس کاسته شده است.

آخرین آمار کرونا در دنیا، ایتالیا فرایند کاهش را در پیش گرفت، آمریکا جایی برای بیماران نداراد

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، تعداد مبتلایان به کرونا به مرز یک میلیون نفر نزدیک شده است. از مجموع 859929 کیس مبتلا در دنیا از ابتدای ثبت رسمی تا امروز اول آوریل 2020 تعداد 178364 تن بهبود پیدا نموده اند. همچنین از مجموع 639221 کیس فعال، حال 33070 تن وخیم گزارش شده است.

در آمریکا آمار تلفات در این ایالت از هزار تن گذشته و پزشکان با کمبود دستگاه تنفس مصنوعی روبرو هستند. تصاویری از این کشور منتشر شده که نشان می دهد بیماران کرونایی در راهروهای بیمارستان نیویورک مداوا می شوند. به گزارش بی بی سی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا می گوید مطابق مدل های پیش بینی که کارشناسان ارایه نموده اند ممکن است 100 تا 240 هزار آمریکایی جان خود را بر اثر بیماری کووید-19 از دست دهند اما او امیدوار است که با رعایت هشدارها از سوی مردم این کشور این پیش بینی ها به واقعیت بدل نگردد. ترامپ که عصر سه شنبه، 31 مارس، به همراه مایک پنس، معاون خود و مدیران مرکز کنترل بیماری های آمریکا در کنفرانس خبری روزانه شرکت نموده بود همچنین از فراوری دستگاه های یاری تنفسی در 11 کارخانه و نیز آماده شدن تست های جدید کرونا که ظرف چند دقیقه نتیجه ان معین خواهد شد، اطلاع داد. این خبرگزاری همچنین نوشته که ناخدای ناو هواپیمابر روزولت آمریکا که با 4000 خدمه در گوآم پهلو گرفته از واشنگتن درخواست یاری نموده و گفته پس از مثبت شدن تست حدود 100 ملوان این ناو، بیم آن دارد که همه گیری به سرعت در این کشتی غول پیکر نظامی گسترده گردد.

ناخدا برت کروزیر در نامه ای به پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا پیشنهاد داده که کل ملوانان و خدمه این ناو قرنطینه شوند و تاکید نموده: ما در حال جنگ نیستیم و نیازی نیست که ملوانان من بمیرند. صدای امریکا نوشته که فرماندار کالیفرنیا نیز اعلام نموده که در این ایالت طی چهار روز گذشته آمار مبتلایان دوبرابر و تعداد بیماران در بخش آی سی یو در این مدت سه برابر شده است. همچنین به گزارش دویچه وله، تایوان می خواهد 10 میلیون ماسک را به عنوان یاری به کشورهای شدیداً متاثر شده از بیماری همه گیر دنیای کووید 19 بدهد. تایوان به عنوان دومین فراورینماینده عظیم ماسک در نظر دارد فراوری ماسک را به 15 میلیون در روز افزایش بدهد.

به گزارش صدای امریکا اسپانیا تنها در یک روز مرگ بیش از 800 نفر را ثبت نموده است. اسپانیا اکنون پس از ایتالیا شاهد بیشترین شمار قربانیان ویروس کرونا در دنیا است. به گزارش اناتولی همچنین 5 هزار و 872 اسپانیایی مبتلا به کرونا نیز تحت مراقبت های ویژه قرار دارند. تا به امروز 22 هزار و 647 تن نیز پس از بهبودی کامل از بیمارستان مرخص شده اند. مادرید شاهد بیشترین تعداد مبتلایان و قربانیان کرونا در این کشور بوده و 29 هزار و 840 نفر در این منطقه به کرونا مبتلا و 3 هزار و 865 نفر نیز جان باخته اند. ایالات کاتالونیا نیز پس از مادرید بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا را ثبت نموده و تا به امروز 19 هزار و 991 تن در این ایالت به کرونا آلوده شده و 1849 نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

به گزارش ایندیپندنت یک وزیر کابینه بریتانیا گفت در راستای یاری به توقف انتشار ویروس کرونا، مردم باید فقط هفته ای یک بار برای خرید از خانه بیرون بروند. گرنت شپز، وزیر حمل و نقل، گفت مردم در دوران قرنطینه فقط باید هفته ای یک بار برای خرید مایحتاج ضروری، و نه چیز دیگر، از خانه بیرون بروند. شپز در برنامه صبحانه شبکه خبری بی بی سی گفت: مردم قوانین مقرر شده را می دانند، و باید کوشش نمایند که هفته ای یک بار به خرید بروند. فقط کارهای ضروری را انجام دهید، نه چیز دیگر. همچنین به نوشته بی بی سی ادامه شیوع ویروس کرونا فوتبال انگلیس را تا 30 آوریل به حالت تعلیق درآورده است. نمایندگان مجلس انگلیس خواهان برگزاری جلسات مجلس عوام به صورت مجازی به دلیل شیوع کروناویروس شدند.

به نوشته رویترز، طبق آمار ارائه شده توسط موسسه رابرت کخ آلمان تا امروز (چهارشنبه) تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به 67366 نفر افزایش یافته است. تا کنون 732 نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را در این کشور از دست داده اند.

احتمال افزایش آمار مرگ و میر در ایتالیا هم مطرح شده است. انستیتوی ملی سلامت در ایتالیا گفت که آمار مرگ و میر در این کشور ممکن است بیشتر از رقمی باشد که تا به امروز اعلام شده است. قرنطینه سراسری در ایتالیا تا زمان عید پاک تمدید شده است. اما گفته می گردد که ایتالیا با ثبت 727 فوتی در مقایسه با یک هفته اخیر کمترین میزان فوتی را ثبت کرد اما عدد ابتلا با افزایش به رقم 4782 تن رسید.

به گزارش دیلی میل اولین مورد کرونای وارداتی در ووهان چین به ثبت رسید. دانش آموز 16 ساله چینی پس از بازگشت از انگلیس به عنوان بیمار کرونایی در ووهان رصد شد.

به نوشته تی ار تی روسیه برای مقابله با کروناویروس تجهیزات پزشکی به آمریکا فرستاد.در بیانیه وزارت دفاع روسیه خاطرنشان شده که هواپیمای حامل تجهیزات پزشکی و ماسک از فرودگاه نظامی چکالوسک از منطقه مسکو به سمت آمریکا پرواز نموده است.ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در تاریخ 30 مارس در رابطه با شرایط بیماری ناشی از ویروس کرونا با یکدیگر به صورت تلفنی تبادل نظر نموده بودند. همچنین پوتین هم به جمع دورکاران پیوسته است. پس از مثبت شدن آزمایش کروناویروسی پزشک همراه رئیس جمهور روسیه در دیدار از کرونایی ها در بیمارستان مسکو، به پوتین توصیه شده تا برای چند روزی دورکار گردد.

ژاپن مقررات منع ورود را به 73 کشور توسعه داد. به گزارش آر تی بدین ترتیب شهروندان 73 کشور حق ورود به ژاپن را نداشته و در صورت ورود قرنطینه 14 روزه خواهند شد.

دیلی میل نوشته که ترکمنستان روش جدیدی برای مبارزه با کروناویروس به اجرا گذاشته است. در روش جدید هر کسی کلمه کروناویروس را بر زبان بیاورد توسط ماموران بازداشت خواهد شد. دولت ماموران مخفی خود را در اتوبوس و ... گذاشته تا به محض شنیدن کلمه کروناویروس، خاطی را بازداشت نموده و با خود ببرند!

312 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 31 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 976

به "آخرین آمار کرونا در دنیا، ایتالیا فرایند کاهش را در پیش گرفت، آمریکا جایی برای بیماران نداراد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین آمار کرونا در دنیا، ایتالیا فرایند کاهش را در پیش گرفت، آمریکا جایی برای بیماران نداراد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید