معرفی رهبر موقت جدید توسط اپوزیسیون کشور هائیتی

به گزارش مجله هدیه، اپوزیسیون کشور هائیتی روز دوشنبه با معرفی یک دادرس به عنوان رهبر موقت این کشور آشفته کارائیب در بحبوحه اختلاف بر سر اینکه دوره رئیس جمهوری جوونل موئیز کی به سرانجام می رسد، یک بحران بنیادی را تشدید کرد.

معرفی رهبر موقت جدید توسط اپوزیسیون کشور هائیتی

تنش سیاسی روز یکشنبه زمانی که موئیز مدعی شد کوششی برای سرنگونی دولت وجود دارد و 23 نفر، از جمله یک قاضی دیوان عالی و مقام ارشد پلیس، دستگیر شدند، تشدید شد.

اپوزیسیون هائیتی اتهام کوشش برای کودتا را رد کرد و گفت موئیز باید هفت فوریه همزمان با خاتمه دوره پنج ساله خود، کناره گیری می کرد.

موئیز متعهد شده تا فوریه 2022 در قدرت بماند و به این اشاره نموده که پس از انتخاب شدن او در یک نظرسنجی مناقشه برانگیز که توسط شورای انتخابات لغو شد، یک دولت موقت به مدت یک سال حکومت نموده است.

وی سال 2017 پس از انتخاباتی تازه به قدرت رسید.

دادرس جوزف میسن ژان لوئی، 72 ساله در پیغام ویدئویی اظهار کرد توسط اپوزیسیون انتخاب شده تا جایگزین موئیز گردد؛ کسی که اپوزیسیون وی را به اقتدارگرا بودن و ریاست بر یک اقتصاد سیاسی فلج کننده متهم می نماید.

ژان لوئی گفت: اعلام می کنم که انتخاب اپوزیسیون و جامعه مدنی را می پذیرم تا قادر باشم به عنوان رئیس جمهور موقت به کشورم خدمت کنم.

موئیز، که از ژانویه سال گذشته با حکمی کشور هائیتی را اداره می نماید، بیان نموده که قدرت را به برنده انتخابات ریاست جمهوری سپتامبر تحویل می دهد، اما تا سال 2022 که دوره اش به خاتمه می رسد، کناره گیری نخواهد کرد.

،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 18 اسفند 1399 بروزرسانی: 18 اسفند 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1529

به "معرفی رهبر موقت جدید توسط اپوزیسیون کشور هائیتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی رهبر موقت جدید توسط اپوزیسیون کشور هائیتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید