رهبری پوتین بر روسیه تا سال 2036 تضمین شد کرملین: پوتین نفوذی بر ترامپ نداردپوتین: نجات جان شهروندان مهم تر از نجات اقتصاد است

به گزارش مجله هدیه، پوتین 67 ساله از دو دهه پیش به عنوان رئیس جمهوری و نخست وزیر در قدرت است. او در حال حاضر از زمان ژوزف استالین بیشترین حضور را در راس قدرت داشته است.

رهبری پوتین بر روسیه تا سال 2036 تضمین شد کرملین: پوتین نفوذی بر ترامپ نداردپوتین: نجات جان شهروندان مهم تر از نجات اقتصاد است

خبرنگاران- کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه پس از شمارش 99.01 درصد از آرای اخذ شده خاطرنشان کرد، 78.03 درصد از روس ها از اصلاحات قانون اساسی این کشور حمایت کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه گفت: 21.16 درصد از رای دهندگان نیز مخالف این اصلاحات قانون اساسی هستند.

با این میزان رای به دست آمده ولادیمیر پوتین در رفراندومی که به او اجازه ماندن در قدرت تا 2036 را می دهد، پیروز شد.

پوتین 67 ساله از دو دهه پیش به عنوان رئیس جمهوری و نخست وزیر در قدرت است. او در حال حاضر از زمان ژوزف استالین بیشترین حضور را در راس قدرت داشته است.

رفراندوم سراسری روسیه درخصوص اصلاحات قانون اساسی این کشور ابتدا برای 22 آوریل امسال میلادی برنامه ریزی شده بود اما به خاطر شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد.

کمی بعد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه خاطرنشان کرد که این رفراندوم اول ژوئیه (11 تیرماه) برگزار می گردد. ساکنین مسکو و نیژنی نووگورود در این انتخابات به وسیله رای گیری از راه دور که از 25 تا 30 ژوئن برگزار گردید، شرکت کردند.

پوتین ژانویه به طور غیرمنتظره اصلاح قانون اساسی را خاطرنشان کرد، قبل از اینکه در دقیقه نود بندهایی را به آن بیفزاید که به لحاظ تئوری به او اجازه نامزدی برای دو دوره دیگر ریاست جمهوری بعد از سرانجام دوره کنونی اش در سال 2024 را می دهند.

قانون اساسی اصلاح شده همچنین بعضی اصلاحات اصلی دربرگیرنده اصول اجتماعی نظیر ایمان به خدا و ازدواج به عنوان تنها مجوز قرار دریافت زن و مرد در کنار یکدیگر و مخالفت با ازدواج همجنسگرایان را تقویت می نماید.

اصلاحات پیشنهاد شده همچنین قصد دارند تا از حاکمیت و تمامیت ارضی روسیه حفاظت نمایند و هرگونه کوشش یا درخواست برای واگذاری بخشی از خاک این کشور را ممنوع می نمایند.

--

منبع: عصر ایران
انتشار: 6 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1141

به "رهبری پوتین بر روسیه تا سال 2036 تضمین شد کرملین: پوتین نفوذی بر ترامپ نداردپوتین: نجات جان شهروندان مهم تر از نجات اقتصاد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رهبری پوتین بر روسیه تا سال 2036 تضمین شد کرملین: پوتین نفوذی بر ترامپ نداردپوتین: نجات جان شهروندان مهم تر از نجات اقتصاد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید