زلنسکی، ترامپ را به اوکراین دعوت کرد

به گزارش مجله هدیه، رئیس جمهوری اوکراین در کنفرانس امنیتی مونیخ با دعوت از دونالد ترامپ برای سفر به کی یف، از قصد خود برای سفر به واشنگتن و انعقاد قراردادهایی خبر داده و بر اهمیت یاری های نظامی آمریکا به اوکراین تأکید کرد.

زلنسکی، ترامپ را به اوکراین دعوت کرد

با وبسایت سازمان نظام مهندسی همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین، دونالد ترامپ همتای آمریکایی خود را به کی یف دعوت کرد و در عین حال یادآور شد که خود نیز قصد سفر به واشنگتن را دارد.

زلنسکی که شب گذشته در کنفرانس امنیتی مونیخ صحبت می کرد، گفت: ما همواره راضی خواهیم شد که مقامات بلندپایه همه کشورها را در اوکراین ببینیم. من آماده هستم تا رئیس جمهور ترامپ را به کی یف دعوت کنم و در همینجا این دعوت را اعلام می کنم و امیدوار هستم که او (ترامپ) سریعتر این دعوت را قبول کند تا اینکه من به ایالات متحده سفر کنم.

به گفته زلنسکی ، در جریان سفر 30 ماه ژانویه (10 بهمن ماه) وزیر امور خارجه مایک پامپئو به کی یف ، این مقام آمریکایی اذعان کرد که سفر وی به آمریکا برای هر دو کشور اهمیت زیادی دارد.

علاوه بر این ، رئیس جمهوری اوکراین ابراز امیدواری کرد که در این سفر قراردادهایی را امضاء کند و همچنین اطمینان داد که نتیجه سفر وی به ایالات متحده برای هر دو کشور سودمند خواهد بود.

زلنسکی بر اهمیت یاری های نظامی آمریکا به اوکراین تأکید کرد و یادآور شد که وی نگرش بسیار مثبت در ایالات متحده نسبت به کشورش را احساس می کند.

لازم به یادآوری است که هفته گذشته، دولت دونالد ترامپ پیشنهاد داد که در بودجه سال اقتصادی 2021 مبلغی معادل 317 میلیون دلار برای یاری به اوکراین به وسیله وزارت امور خارجه تخصیص داده گردد.

پیشنهاد زلنسکی برای برگزاری انتخابات محلی در دونباس و کریمه

رئیس جمهوری اوکراین در بخش دیگری از سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی در مونیخ نیز اظهار داشت که مایل است تا انتخابات محلی را در ماه اکتبر امسال در سرتاسر خاک اوکراین، از جمله در بخش هایی از منطقه دونباس که تحت کنترل ارتش این کشور قرار ندارد و همچنین در شبه جزیره کریمه، برگزار کند.

ولادیمیر زلنسکی یادآور شد که رهبران گروه چهارجانبه نرماندی، یعنی فرانسه و آلمان هم از نظریه برگزاری انتخابات در ماه اکتبر حمایت می نمایند.

وی در صحبت درباره اوضاع در منطقه دونباس ابراز عقیده کرد که درگیری های نظامی در این منطقه می تواند قبل از خاتمه دوره 5 ساله ریاست جمهوری وی به خاتمه برسد و این مهمترین وظیفه ای است که برای خود در نظر گرفته است.

رئیس جمهوری اوکراین اضافه نمود، زمانی که این اتفاق تحقق یابد، کی یف با بسیاری از چالش های جدید روبرو خواهد بود که یکی از آنها بازسازی زیرساختارهای تخریب شده در منطقه دونباس است.

زلنسکی همچنین ابراز اطمینان کرد که مقامات کی یف در حال فراهم سازی مقدمات برگزاری نشست بعدی رهبران چهار کشور گروه نرماندی (روسیه ، اوکراین ، آلمان و فرانسه) هستند و تمام کوشش خود را انجام خواهند داد تا اطمینان حاصل گردد این نشست در ماه آوریل (فروردین ماه)، همانطور که در از قبل نظر گرفته شده، برگزار گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 829

به "زلنسکی، ترامپ را به اوکراین دعوت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زلنسکی، ترامپ را به اوکراین دعوت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید