طراحی داخلی اتاق خواب مستر (master) با جدیدترین ترندهای روز دنیا

به گزارش مجله هدیه، طراحی داخلی اتاق خواب مستر، موضوعی است که امروز می خواهیم در خصوص آن صحبت کنیم. در این طراحی ها باید ابتدا به چند مسئله و موضوع مختلف بپردازیم که هر کدام از آن ها می توانند به نوع خاصی به ما کمک کنند تا ایده های بهتری را برای اتاق خواب های مستر در نظر داشته باشیم. اگر شما هم اتاق مستری را در خانه دارید و در پی ایده های جذابی برای دکوراسیون داخلی آن هستید، بهتر است به ادامه این مقاله توجه کنید و سعی کنید تا تمام نکات ذکر شده در آن را رعایت کنید.

طراحی داخلی اتاق خواب مستر (master) با جدیدترین ترندهای روز دنیا

اتاق خواب مستر چیست؟

اولین سوالی که ممکن است برای بسکمک از افراد پیش بیاید آن است که اتاق خواب مستر چیست؟ اولین بار چیزی در حدود یک قرن پیش یعنی در سال 1920 بود که پدیده ای به نام اتاق خواب مستر در صنعت ساختمان سازی و ساخت خانه ها و ویلاها مطرح شد. اتاق خواب مستر در واقع به اتاقی گفته می شود که بزرگ ترین اتاق یک خانه یا ویلا بوده و امکانات مختلفی نظیر سرویس بهداشتی جداگانه، سیستم نورپردازی خاص و…را در خود جای داده است.

به طور معمول اگر امروزه هم اتاق خواب مستری در یک خانه و یا ویلا وجود داشته باشد، مربوط به والدین آن خانه می شود. اگر باز هم نیاز به توضیحات بیشتر و جامع تری دارید، بهتر است به ادامه این مطلب توجه نشان دهید تا بهتر بتوانید ماهیت اتاق خواب مستر را درک کرده و تشخیص دهید که چگونه می توانید دکوراسیون داخلی آن را انجام دهید.

اتاق مستر مدرن

اتاق مستر مدرن چیست؟ یکی از موارد و سوالاتی که معمولا مطرح می شود آن است که اتاق مستر مدرن چیست؟ اتاق مستر مدرن به اتاق خوابی گفته می شود که تمامی امکانات قرار گرفته در آن، به سبک و شیوه مدرنی تهیه و طراحی شده اند. به طور مثال استفاده از درب های کشویی فرانسوی، پنجره های دوجداره که با حالت های مختلفی باز و بسته می شوند، سرویس حمام و دستشویی که با شیشه سکوریت طراحی شده اند و…همگی جز ویژگی های یک اتاق مستر مدرن به حساب می آیند.

پیشنهاد ویژه

استند دو طبقه آشپزخانه لوکسی

مشاهده قیمت و خرید

استند شیرینی خوری دوطبقه

مشاهده قیمت و خرید

استند شیرینی و دکوری دو طبقه

مشاهده قیمت و خرید

اتاق مستر کوچک

اتاق مستر کوچک همچون اتاق های مستر عادی دارای همان امکانات است، با این تفاوت که ابعاد و اندازه های این اتاق آن قدر که باید و شاید بزرگ نیست. در واقع ابعاد اتاق های مستر با توجه به ابعاد زیربنای خانه محاسبه می شود. اگر زیربنای خانه شما 120 متر باشد، احتمالا ابعاد اتاق مستر کوچک شما چیزی در حدود 20 الی 25 متر خواهد بود.

مزایای اتاق مستر

در این قسمت به مزیت ها و نقاط مثبت اتاق خواب مستر توجه خواهیم کرد. احتمالا شما هم زمانی که متوجه این مزیت ها شوید، ترجیح می دهید تا یک اتاق خواب مستر را در خانه خود داشته باشید و طراحی دکوراسیون آن را نیز با سلیقه خودتان انجام دهید.

راحتی در استفاده

اولین مزیتی که در خصوص اتاق خواب های مستر داخل خانه ها مطرح می شود، راحتی در استفاده و عدم بالا رفتن از پله ها است. در 90 درصد از مواقع، اتاق خواب مستر یک ساختمان را در همان طبقه اول می سازند. این موضوع سبب می شود که افراد و به خصوص والدین که صاحب این اتاق خواب هستند، نیازی به بالا رفتن از پله ها نداشته باشند. این موضوع در سنین جوانی آن طور که باید و شاید مورد توجه قرار نمی گیرد، اما زمانی که افراد پا به سن می گذارند و دچار کهولت سن می شوند، هرچه بهتر و بیشتر می توانند نسبت به ارزش و اهمیت این موضوع واقف شوند.

امکانات داخل اتاق

همان طور که در تعریف اتاق خواب مستر گفته شد، این اتاق خواب دارای امکانات مختلفی همچون بوفه، دراور، سرویس حمام و دستشویی مجزا از کل خانه و…است. همین امکانات سبب می شود تا ساکنین این اتاق نیاز چندانی به استفاده از دیگر بخش های خانه نداشته باشند. بنابراین پر امکانات بودن اتاق خواب های مستر نیز می تواند یکی دیگر از موارد و موضوعاتی باشد که جز مزیت های این اتاق خواب ها طبقه بندی می شود.

نزدیکی به فضاهای پر کاربرد

در صورتی که مهندسی ساختمان مورد نظر شما به شکل اصولی و بر طبق قواعد اجرا شده باشد، اتاق خواب مستر در طبقه پایین و به نحوی طراحی شده است که به فضاهایی همچون آشپزخانه، اتاق نشیمن و ورودی ساختمان نزدیک و مشرف است. این موضوع سبب می شود تا والدین بتوانند هرچه بهتر و بیشتر فضای خانه را کنترل نمایند و مسلما این موضوع تاثیر بسیار زیادی بر روی جو خانه خواهد داشت.

امکان جابه جایی ساده تر وسایل

حتی اگر از نزدیک هم یک اتاق خواب مستر را ندیده باشید، در عکس های مختلفی دیده اید که در اتاق خواب های مستر از تخت و کمدهای بسیار بزرگ و لاکچری گونه استفاده می شود. این فضاها نیازمند چنین وسایل و دکوراسیونی نیز هستند. حال تصور کنید اگر اتاق خواب مستر را در طبقه دوم ساختمان طراحی کرده باشند، مسلما امکان بردن وسایل به این قسمت بسیار سخت خواهد شد.

این موضوع در حالی است که اگر اتاق خواب مستر شما در همان طبقه اول و یا همکف باشد، می توانید به سادگی وسایل خود را به آن جا منتقل کرده و به سادگی به زندگی روزمره خود ادامه دهید.

افزایش قیمت خانه

خانه هایی که دارای یک اتاق خواب مستر هستند، نسبت به خانه های هم تراز و مشابه که فاقد این ویژگی می باشند، قیمت بالاتری دارند و همین موضوع سبب می شود که صاحبان خانه در هنگام فروش خانه بتوانند هم با قیمت بالاتری خانه خود را به فروش برسانند و هم آن که فرایند فروش را راحت تر و ساده تر طی نمایند.

امکان تبدیل به اتاق مهمان

گاهی اوقات والدین ترجیح می دهند تا از اتاق خواب مستر خود استفاده نکرده و آن را به عنوان اتاق مهمان نگه دارند. در چنین شرایطی معمولا یکی از اتاق های معمولی خانه را انتخاب می نمایند و اتاق مستر را به عنوان اتاق مهمان نگهداری می نمایند.

طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب مستر

در طراحی داخلی اتاق خواب مستر و ایجاد دکوراسیون در آن، اولین چیزی که نظر شما را باید جلب کند، پلان اتاق خواب مستر است. پلان اتاق خواب به نقشه اتاق خواب گفته می شود که نشان دهنده موقعیت سرویس بهداشتی، پنجره ها، درب خروج و ورود اتاق، درب های کمد دیواری و…است. اگر طراحی داخلی اتاق خواب مستر خود را با توجه به این پلن ها و نقشه های اتاق انجام دهید، متوجه خواهید شد که کار طراحی برایتان بسیار ساده تر می شود و می توانید راحت تر در خصوص وسایل اتاق خود تصمیم گیری کنید.

نوع درب ها

اولین نکته مهم در طراحی داخلی اتاق خواب مستر مربوط به نوع درب هایی می شود که در اتاق به کار رفته اند. به طور مثال اگر در اتاق مستر خود فضای کافی برای باز و بسته شدن درب ها و پنجره ها ندارید، بهتر است از درب و پنجره های کشویی استفاده کنید. این کار به شما امکان استفاده بیشتری از فضا را می دهد. درب ها را می توانید هم از جنس شیشه و هم از جنس چوب یا پی وی سی و…تهیه نمایید.

رنگ آمیزی اتاق

مورد بعدی در خصوص رنگ آمیزی اتاق و انتخاب رنگ وسایل اتاق همچون تخت خواب، پاتختی ها، میز آرایش و…است. در صورتی که اتاق شما بسیار نورگیر است، بهتر است رنگ وسایل را کمی تیره تر انتخاب کنید تا هارمونی مناسبی را به وجود بیاورید. گاهی اوقات رنگ دیوارها را با رنگ وسایل داخل اتاق ست می نمایند. این کار سبب می شود تا رنگ غالب اتاق به همان رنگ انتخابی شما دربیاید و تاثیری که می خواهید را بسیار بیشتر بر جای بگذارد.

استفاده از تزئینات

یکی دیگر از نکات مهم در طراحی داخلی اتاق خواب مستر مربوط به استفاده از تزئینات مختلفی است که در این اتاق استفاده می شود. تزئینات مختلف اتاق شامل موارد گوناگونی می شود. لوستر، تابلوهای دیواری، گلدان ها، کاغذهای دیواری، چراغ خواب ها و…همگی جز تزئیناتی می شوند که در طراحی داخلی اتاق خواب مستر وجود دارند و لازم است تا به خوبی در خصوص آن ها و همچنین نحوه به کار بردن آن ها اطلاعات داشته باشید.

جمع بندی

در خصوص طراحی داخلی اتاق خواب مستر توضیحات زیادی را ارائه دادیم، در صورتی که شما هم یک اتاق خواب مستر در خانه خود دارید و نمی دانید که طراحی دکوراسیون داخلی آن را از کجا آغاز کنید، بهتر است به این موضوع توجه نشان دهید که کمک گرفتن از مشاوره های یک طراح داخلی ساختمان می تواند به شما کمک کند تا هرچه بهتر و ساده تر بتوانید اتاق خود را تجهیز نمایید.

منبع: اتاق
انتشار: 31 خرداد 1401 بروزرسانی: 31 خرداد 1401 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 2118

به "طراحی داخلی اتاق خواب مستر (master) با جدیدترین ترندهای روز دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی داخلی اتاق خواب مستر (master) با جدیدترین ترندهای روز دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید