شرط قبولی در آزمون گواهینامه پزشکی سال 1400

به گزارش مجله هدیه، شرایط معرفی به آزمون گواهینامه تخصصی بالینی پزشکی سال 1400 و قبولی در آن معین شد.

شرط قبولی در آزمون گواهینامه پزشکی سال 1400

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، آزمون گواهینامه و دانشنامه تخصصی هر ساله در یک زمان و در یک دفترچه با 150 سوال برگزار می گردد.

شرایط معرفی به آزمون گواهینامه

شرط معرفی دستیاران برای شرکت در آزمون گواهینامه کسب حداقل 60 درصد نمره ارزیابی درون دانشگاهی است. حداقل نمره قبولی در آزمون گواهینامه در رشته ­هایی که تعداد شرکت نمایندگان نوبت اول کمتر از 50 نفر باشد، 60 درصد میانگین نمرات 20 درصد برتر که بیشترین نمرات را کسب نموده باشند و در رشته ­هایی که تعداد شرکت­ نماینده نوبت اول مساوی یا بیشتر از 50 نفر باشد 60 درصد میانگین نمرات 10 درصد برتر آن رشته به عنوان حداقل نمره قبولی در نظر گرفته می­ گردد.

جهت معرفی دستیاران به آزمون گواهینامه تخصص باید حداقل 12 ماه از زمان کسب قبولی در مقطع ماقبل گواهینامه داوطلب گذشته باشد و دستیار در این مدت مشغول به طی دوره آموزشی بوده و در بخش مربوطه حضور داشته باشد.

دستیاران سال آخر برای معرفی به دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی جهت شرکت در آزمون گواهینامه و دانشنامه تخصصی نیازی به شرکت در امتحان کتبی ارتقاء سرانجام سال دانشگاه ها را ندارند.

کلیه دستیارانیکه در آزمون گواهینامه تخصصی شـرکـت می نمایند، باید دفاعیه سرانجام نامه را انجام داده باشند. در صورت عدم معرفی جهت شرکت در آزمون و یا عدم شرکت در آزمون گواهینامه تخصصی (به هر دلیل) دستیار مردود گواهینامه، شناخته شده و ضروری است براساس برنامه آموزشی مدون سال آخر با دریافت یاری هزینه تحصیلی تمدید دوره گردد.

دستیاران سال آخر دوره دستیاری که حداقل 60 درصد از نـمـره ارزیابی درون بخشی 90 از 150 را کسب نموده بـاشـنـد مجاز به شرکت در آزمون کتبی گواهینامه و دانشنامه تخصصی هستند.

شرط قبولی در آزمون

کسب حد نصاب از هر دو آزمون کتبی و OSCE صرفا افرادی که حد نصاب قبولی در مرحله کتبی آزمون ارتقا کسب نموده اند مجاز به شرکت در آزمون OSCE هستند.

امتحان در دو مرحله کتبی (در این دوره حد نصاب قبولی 95 از 150 در رشته های سه ساله و چهار ساله و حد نصاب قبولی 100 از 150 برای رشته های پنج ساله) و آزمون بخش های عملی / OSCE) با حد نصاب قبولی 105 از 150 برگزار می گردد.

حد نصاب قبولی جهت آزمون گواهینامه تخصصی نمره کل 210 از 300 نمره آزمون کتبی و OSCE است و رتبه گیری و اعلام نتایج نهایی در این آزمون بر اساس نمره کل داوطلب خواهد بود.

دستیارانی که در آزمون گواهینامه تخصصی سه بار مردود شوند، بدون اینکه در آزمون ارتقاء مردود شده باشند، از سیستم آموزش تخصصی بالینی پزشکی خارج خواهند شد.

همچنین دستیارانی که در دوران دستیاری به جز مرحله گواهینامه تخصصی، دو بار مردود شوند، حداکثر می توانند در دو دوره متوالی و بدون وقفه تحصیلی در آزمون گواهینامه تخصصی شرکت نمایند.

افرادی که طبق مصوبات حائز شرایط شرکت در آزمون ارتقاء ماقبل آخر و گواهینامه تخصصی در یکسال هستند، با توجه به مصوبات موجود مبنی بر اینکه هر دستیار فقط یکبار در طول دستیاری می تواند از دو ارتقاء همزمان استفاده کند، می توانند مشمول دو آزمون مذکور در یکسال شوند.

کلیه دستیارانیکه به صورت مشروط در آزمون گواهینامه و دانشـنـامـه تخصصی شرکت می نمایند باید به جامانده دوره تحصیلی خود را در مراکـز آموزش مربوطه بگذرانند.

مراحل آنالیز اعتراضات و اعلام نتایج آزمون مشابه آزمون ارتقا است. آزمون گواهینامه سال 1400 همـزمـان بـا آزمون ارتقاء دستیاری در تاریخ 17 تیر ماه و به عنوان ارتقای سال آخر برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1400 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1657

به "شرط قبولی در آزمون گواهینامه پزشکی سال 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرط قبولی در آزمون گواهینامه پزشکی سال 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید