دانشگاه فرهنگیان در سال تحصیلی کنونی 40 هزار معلم تحویل آموزش و پرورش داد

به گزارش مجله هدیه، رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: اهمیت تعلیم و تربیت اجتماعی باید در دانشگاه فرهنگیان به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

دانشگاه فرهنگیان در سال تحصیلی کنونی 40 هزار معلم تحویل آموزش و پرورش داد

رضا مرادصحرایی در مراسم افتتاحیه ساختمان شماره 2 ورامین پردیس زینبیه دانشگاه فرهنگیان استان تهران، از مراکز تربیت معلم به عنوان تضمین کننده شکوفایی آینده ایران نام برد و خاطر نشان کرد: معلم فراوری کننده قدرت نرم و دانشگاه فرهنگیان محل فراوری قدرت نرم جمهوری اسلامی است.

وی گفت: در فرهنگِ لغت مدیر جهادی، واژه غیرممکن ثبت نشده است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، کار بزرگ را احتیاجمند همت بلند و اراده قوی بیان کرد و اضافه کرد: در مدت 5 ماه با همت تمامی ارکان آموزش و پرورش 250 هزار مترمربع فضا به این دانشگاه اضافه نموده شد. خرسندم که با این افتتاح، فضایی برای تربیت معلم ایجاد شد که لحظه لحظه کار کردن در آن خیر برای فرد و آینده کشور است.

وی با بیان این که دانشگاه فرهنگیان امروز و در شرایط کنونی بیش از هر زمان دیگری اهمیت، جایگاه و کارکردش هویدا شده است، اضافه کرد: اگر کشور بخواهد در امر تربیت معلم به حدی برسد که مد نظر رهبر معظم انقلاب است، ظرفیت دانشگاه فرهنگیان باید سالی50 هزار دانشجو بوده و همزمان 200 هزار دانشجو داشته باشد.

صحرایی، محصول امروز را حاصل عملکرد دیروز دانست و اظهار کرد: با سطحی نگری قریب 10 سال، مراکز تربیت معلم تعطیل شدند. به هر دلیلی از امر تربیت معلم، تربیت معلم الخیر که امری تخصصی است، غفلت کردیم و سال ها انجامید تا درک کنیم عالم با معلم فرق دارد.

وی با اشاره به ضرورت تاسیس دانشگاه فرهنگیان با بیان این که اگرچه این دانشگاه امروز در 98 شاخه درخت دیده می گردد، اما دانشگاهی است که ریشه در تاریخ آموزش عالی دارد و با قدمت ترین دانشگاه ایران است، گفت: سال جاری دانشگاه فرهنگیان 40 هزار معلم تحویل آموزش و پرورش داد و در حال حاضر بیش از 95 هزار دانشجومعلم در حال تربیت دارد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، ساخت آینده کشور را در گروی ساخت مراکز تربیت معلمان برشمرد و گفت: تربیت معلمی که بچه ها به عنوان بزرگترین سرمایه زندگی را بدون هیچ دغدغه ای به او بسپارید، در این دانشگاه اتفاق می افتد و چه سرمایه بالاتر از دانشگاه فرهنگیان.

وی با بیان این که مراکز تربیت معلم محلی است که می توان از امروز آن، آینده ایران را فهمید، گفت: مراکز تربیت معلم را جدی بگیریم، هر کشوری این کار را نموده، ثمره آن را نیز دیده است.

صحرایی، با تاکید بر این که تربیت معلم باید از جهت دانشگاه فرهنگیان انجام گردد، اظهار کرد: معلمِ تربیت معلمی، اکنون یک برند است؛ چون مراکز تربیت معلم، در این راستا سرمایه گذاری نموده و معلم را برای کسب این مهارت تربیت می نماید.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر با بیان این که این روز ها بیش از هر زمان دیگری به اهمیت تعلیم و تربیت پی می بریم، توضیح داد: اهمیت تعلیم و تربیت اجتماعی باید در دانشگاه فرهنگیان به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، ویژگی های معلم تربیت شده در دانشگاه فرهنگیان را متفاوت از دانش آموختگان دیگر دانشگاه ها بیان کرد و ادامه داد: معلم این دانشگاه باید دست کم شش مهارت ویژه، متناسب با شش ساحت تحول بنیادین را کسب کند.

صحرایی کسب مهارت های نرم، اهل ارتباط، گفت و گو، مناظره و نقد بودن را از صفات مورد احتیاج معلم شایسته عنوان و تاکید نمود: در دانشگاه فرهنگیان و به ویژه برای دانشجومعلمان مهارت های نرم همچون سخنرانی، مناظره، نقد و نظریه پردازی به طور ویژه مورد توجه خواهد بود.

خبرنگاران علمی پزشکی آموزش و پرورش

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 مهر 1401 بروزرسانی: 24 مهر 1401 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 2199

به "دانشگاه فرهنگیان در سال تحصیلی کنونی 40 هزار معلم تحویل آموزش و پرورش داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه فرهنگیان در سال تحصیلی کنونی 40 هزار معلم تحویل آموزش و پرورش داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید