رئیس فراکسیون حزب چپ آلمان درخواست غرامت جنگی از طرف آتن را بجا ارزیابی کرد

به گزارش مجله هدیه، خبرنگاران: رئیس فراکسیون حزب چپ آلمان درخواست اخیر یونان از آلمان برای پرداخت غرامت های جنگ جهانی دوم به این کشور که البته برلین آن را رد می نماید را بجا و قانونی دانست.

رئیس فراکسیون حزب چپ آلمان درخواست غرامت جنگی از طرف آتن را بجا ارزیابی کرد

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه فرانکفورتر آلگماینه، گرگور گیزی رئیس فراکسیون حزب چپ آلمان درخواست یونان برای دریافت غرامت جنگ جهانی دوم از آلمان را بجا و قانونی دانست.

بر اساس ارزیابی وی، یونان حق دارد تا حدود یازده میلیارد یورو از دوران اشغالگری نازی ها ادعای غرامت کند. در آن موقع آلمان از بانک ملی یونان یک وام اجباری حدود 476 میلیون رایش مارک دریافت کرد و این وام هرگز باز پرداخت نشده است. با در نظر دریافت بهره این وام ، یونان یک طلب قانونی و بجای هشت تا یازده میلیارد یورویی نزد ما دارد.

گیزی با اشاره به بسته های نجاتی که اخیرا به یونان پرداخت شده است گفت: چگونه ما حالا از یونان بازپرداخت وام های دریافتی را تقاضا می کنیم، وقتی که ما وام های خود را هنوز بازپرداخت ننموده ایم.

آلکسیس تسیپراس نخست وزیر یونان اخیرا از دولت آلمان درخواست نموده است که به مسئله مطالبات یونان از آلمان بابت غرامت های جنگ جهانی دوم رسیدگی کند و این مسئله را در دستور کار خود قرار داده است.

برای این منظور همچنین یک کمیسیون پارلمانی متشکل از همه احزاب در یونان تشکیل شده است.

تسیپراس این انتقاد را به آلمان وارد می نماید که با ترفندهای حقوقی از زیر بار مذاکره در این باره با یونان شانه خالی می نماید. البته دولت آلمان این انتقادها را رد نموده و مسئله غرامت های جنگ جهانی را فیصله یافته ارزیابی نموده است.

آتن همچنین تهدید نموده است که اگر مذاکرات درباره غرامت های جنگ جهانی به توافقی بین دولت آلمان و یونان منجر نشود یونان دارایی های آلمان را بلوکه می نماید.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 13 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 371

به "رئیس فراکسیون حزب چپ آلمان درخواست غرامت جنگی از طرف آتن را بجا ارزیابی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس فراکسیون حزب چپ آلمان درخواست غرامت جنگی از طرف آتن را بجا ارزیابی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید