اروپا درصدد دخالت نظامی در لیبی به بهانه نظارت بر آتش بس

به گزارش مجله هدیه، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در آستانه برگزاری نشست صلح لیبی در برلین بر لزوم عملیات نظامی اتحادیه اروپا در این کشور به بهانه نظارت بر آتش بس احتمالی تاکید نمود.

اروپا درصدد دخالت نظامی در لیبی به بهانه نظارت بر آتش بس

در سفر با بهترین تور هلند از کشور گلهای لاله دیدن کنید و آسیاب های بادی آمستردام هلند را نظاره گر باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه تاگس اشپیگل، جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از تصمیمات این اتحادیه برای عملیات نظامی در لیبی اطلاع داد.

وی در مصاحبه با هفته نامه اشپیگل تاکید نمود که چنین عملیات نظامی باید بر آتش بس صورت گرفته در لیبی نظارت کند.

روز یکشنبه سران چندین کشور مهم جهان در برلین گرد هم می آیند تا برای برقرای صلح در لیبی تصمیم بگیرند.

جوزف بورل در آستانه برگزاری این نشست اظهار داشته است که اگر آتش بسی در لیبی شکل گیرد بنابراین اتحادیه اروپا باید این آمادگی را داشته باشد که در اجرا و نظارت بر این آتش بس احتمالا با اعزام نیروهای نظامی یاری کند.

وزیر امور خارجه یونان هم اعلام نموده که کشورش در اعزام نیرو و دیگر اقدامات لازم برای این منظو مشارکت خواهد نمود. دولت یونان که از دعوت نشدن به کنفرانس برلین به خشم آمده است از دولت آلمان درخواست نموده است که در کنفرانس برلین برای لغو توافق مرزی اخیر بین ترکیه و لیبی فشار وارد کند.

یونان بعد از توافق مرزی بین لیبی و ترکیه روابط خود با ژنرال حفتر، رهبر گروه موسوم به ارتش ملی لیبی را تقویت نموده و ژنرال حفتر در حال حاضر و در آستانه برگزاری نشست برلین در یونان به سر می برد.

یونان به صورت کتبی به سازمان ملل اعلام نموده توافق اخیر بین ترکیه و لیبی برای تقسیم مناطق نفوذ در دریای مدیترانه از نظر آتن نامعتبر است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 691

به "اروپا درصدد دخالت نظامی در لیبی به بهانه نظارت بر آتش بس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اروپا درصدد دخالت نظامی در لیبی به بهانه نظارت بر آتش بس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید