سفر نخست وزیر یونان به مسکو یک ژست تهدید است

به گزارش مجله هدیه، خبرنگاران: رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس اروپا سفر نخست وزیر یونان به روسیه که امروز انجام می گیرد را مورد انتقاد قرار داده و آن را یک ژست تهدید از طرف آتن دانست.

سفر نخست وزیر یونان به مسکو یک ژست تهدید است

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از نشریه دی سایت، آلکسیس تسیپراس نخست وزیر یونان امروز به مسکو سفر می نماید. وی در این باره شدیدا از طرف شرکای خود در اتحادیه اروپا مورد انتقاد قرار گرفته است.

المار بروک رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس اروپا در مصاحبه با روزنامه دی ولت سفر تسیپراس به مسکو را یک ژست تهدید ارزیابی نموده و گفت: وی می خواهد نشان دهد که یونان همچنین می تواند متفاوت باشد.

مارتین شولتز رئیس مجلس اروپا نیز به نخست وزیر یونان درباره یاری های مالی از روسیه هشدار داده است. وی در عین حال در مصاحبه با نشریه بیلد گفت البته او نمی داند که آیا روسیه یونان را از نظر مالی حمایت می نماید. وی می تواند به دولت در آتن تنها توصیه کند که وحدت اروپایی را در معرض خطر قرار ندهد.

شولتز همچنین اخیرا به آتن درباره جدایی اتحادیه اروپا هشدار داده بود.

آلکسیس تسیپراس امروز به روسیه سفر نموده و با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری این کشور دیدار خواهد نمود. وی همچنین روز پنج شنبه با نخست وزیر روسیه درباره همکاری در مسائل تجاری و مالی مصاحبه خواهد نمود. همچنین به دلیل بحران اوکراین و تحریم های اروپا، مناسبات خدشه دار شده اتحادیه اروپا و مسکو موضوع این مذاکرات خواهد بود.

کارشناسان این مسئله را قابل تصور می دانند که روسیه تحریم های واردات میوه علیه یونان را لغو کند. این تحریم ها در ارتباط با بحران اوکراین علیه اروپا تصویب شده بود. سخنگوی کرملین اظهار داشته است که تحریم های مواد غذایی علیه اتحادیه اروپا مطمئنا موضوع مصاحبههای بین پوتین و تسیپراس خواهد بود.

تحلیلگران بر این باورند که مسکو احتمالا می خواهد کوشش کند به وسیله مناسبات خوب با یونان رویکرد سختگیرانه اتحادیه اروپا در برابر روسیه را نرم کند.

اتحادیه اروپا و دولت آلمان سفر تسیپراس به مسکو را با توجه به تنش ها با روسیه و مذاکرات سخت درباره یاری های مالی جدید به آتن، با شک و تردید می نگرند.

البته وزیر دارایی یونان اخیرا گفته است که کشورش به دنبال هیچ یاری مالی خارج از اتحادیه اروپا نیست. یونان مانند هر کشور دیگری البته مراقب مناسبات دو جانبه است.

المار بروک همچنین از شرکای اروپایی یونان خواهان در پیش دریافت یک رویکرد شفاف شده و گفت: باید برای تسیپراس این مسئله واضح گردد که اگر می خواهد می تواند به مسکو بپیوندد. پس از آن باید وی همچنین بگوید که می خواهد از اروپا خارج و به نیمکره دیگری برود. یونانی ها چنین تغییر رویکردی را نمی خواهند و با تردید بروکسل را انتخاب می نمایند.

بدون یاری های سریع، یونان به زودی در معرض خطر ورشکستگی قرار می گیرد. شرکای یورو و صندوق بین المللی پول وام 7.2 میلیارد یورویی به یونان را متوقف نموده اند چرا که بسیاری شرایط اصلاحی از طرف این کشور برآورده نشده است.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 11 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 363

به "سفر نخست وزیر یونان به مسکو یک ژست تهدید است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر نخست وزیر یونان به مسکو یک ژست تهدید است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید