ایتالیا خواهان سرمایه گذاری مشترک در صادرات خرما شد

به گزارش مجله هدیه، وزیر کشاورزی ایتالیا با اشاره به دیدار خود با وزیر جهاد کشاورزی ایران، گفت: ما می توانیم در زمینه های مختلفی مانند فراوری زعفران و خرما از تجربیات شما استفاده کنیم و با یاری شما می توانیم شرایط تجاری مناسبی را فراهم آوریم.

ایتالیا خواهان سرمایه گذاری مشترک در صادرات خرما شد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش خبرنگار مالی خبرنگاران، مسعود خوانساری ظهر امروز در دیدار با وزیر کشاورزی ایتالیا در اتاق بازرگانی تهران، اظهار کرد: در زمان تحریم ها روابط دو کشور ایران و ایتالیا قطع نشد. ما بالاترین روابط مالی در میان کشورهای اروپایی را با ایتالیا داشته ایم.

وی اضافه نمود: سفر اخیر رئیس جمهور ایران به ایتالیا بعد از اجرای برجام و امضای تفاهمنامه های مشترک نشان دهنده عمق روابط دو کشور است که امیدواریم هر چه زودتر به نتیجه برسد.

رئیس اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: سرمایه گذاری ایتالیا در صنایع ایران می تواند بازنده مناسبی برای شرکتهای ایتالیا داشته باشد زیرا ایران علاوه بر داشتن بازار 300 میلیونی اطراف خود منابع طبیعی غنی، افراد تحصیلنموده و داشتن ثبات دارای امنیت است که شرایط ممتازی ایجاد نموده است.

خوانساری توضیح داد: حدود 108 میلیارد دلار به کشور روسیه توسط کشورهای همسایه صادر می شد که ما می توانیم با داشتن تفکر و ایده های جدید با همراهی ایتالیا این بازار را تصاحب کنیم.

وی یادآور شد: ایران و ایتالیا می توانند در بخش کشاورزی درزمینه های مختلفی از جمله صنایع غذایی به نتیجه برسند.

در ادامه این مراسم مائوویتزیو مارتینا وزیر کشاورزی ایتالیا نیز اظهار کرد: ما در روابط با ایران تنها به دنبال آن نیستیم که یک کشور دهنده و یک کشور گیرنده باشد بلکه به دنبال توسعه همکاری ها و فعالیت های مشترک هستند.

وی با اشاره به وضعیت کشاورزی در ایتالیا گفت: ما دارای تخصص،تجربه مناسبی هستیم که این امر نقطه قوت ما حساب می آید.

مارتینا اضافه نمود:الگوی کشاورزی ما یکی از مهمترین مشخصه های ایتالیا می باشد که منجر شده در هر هکتار ما بازده مناسبی داشته باشیم که این رقم میانگین اروپا از جمله آلمان و انگلیس و حتی 60 درصد بیشتر از فرانسه است.

وی همچنین یادآور شد: کشاورزی ایتالیا علاوه بر داشتن ارزش اضافه نموده مناسب به محیط زیست نیز آسیب نمی رساند.

وزیر کشاورزی ایتالیا تاکید نمود: کشاورزی این کشور بیولوژیکی است و از نظر وسعت دارای پنجمین زمین بیولوژیک در جهان است.

این مقام ایتالیایی با اشاره به اینکه ایتالیا تجربیات مناسبی در بخش های شیلات، ژنتیک حیوانی و گیاهی، ماشین آلات کشاورزی دارد، گفت: کشور ما در این زمینه می تواند تجربیات خود را در اختیار شما قرار دهید.

وی در خاتمه با اشاره به دیدار خود با وزیر جهاد کشاورزی ایران، گفت: ما نیز می توانیم در زمینه های مختلفی مانند فراوری و صادرات زعفران و خرما از تجربیات شما استفاده کنیم و با یاری شما می توانیم شرایط تجاری مناسبی را فراهم آوریم.

منبع: تسنیم
انتشار: 6 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 592

به "ایتالیا خواهان سرمایه گذاری مشترک در صادرات خرما شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایتالیا خواهان سرمایه گذاری مشترک در صادرات خرما شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید