خروج یونان از منطقه یورو ضعفی اساسی برای ناتو و اتحادیه اروپاست

به گزارش مجله هدیه، خبرنگاران: رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس اروپا درباره خروج یونان از منطقه یورو هشدار داده و چنین رویدادی را ضعفی اساسی برای ناتو و اتحادیه اروپا ارزیابی کرد.

خروج یونان از منطقه یورو ضعفی اساسی برای ناتو و اتحادیه اروپاست

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، المار بروک رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس اروپا در تبادل نظر با روزنامه اتریشی استاندارد تاکید نمود که خروج یونان از منطقه یورو به مفهوم یک ضعف اساسی برای ناتو و اتحادیه اروپا است.

وی اضافه کرد: خروج یونان از منطقه یورو در عرصه سیاست خارجی نیز خطرات بزرگی را ایجاد می نماید. اگر خروج یونان از منطقه یورو و فروپاشی این کشور واقع گردد به این ترتیب یک خلا سیاسی امنیتی فراوری می گردد و یک شکاف همیشه (با جایگزین هایی) پر می گردد.

المار بروک همچنین به مسئله هجوم پناهندگان در صورت فروپاشی یونان اشاره نموده و گفت: به این ترتیب مرزهای شنگن بسته شده و کنترل های مرزی دوباره شکل می گیرد.

این سیاستمدار بلند پایه اروپایی در بخش دیگری از این تبادل نظر توضیح داد: ما باید بسیار مراقب باشیم که از روی خشم به این شرایط واکنش نشان ندهیم. ما باید یک راه حلی برای یونان بیابیم. من این تصور را دارم که بحث ها در این باره زیاد و تنها روی مباحث اقتصادی و سیاسی اقتصادی تمرکز دارد.

منبع: تسنیم
انتشار: 11 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 366

به "خروج یونان از منطقه یورو ضعفی اساسی برای ناتو و اتحادیه اروپاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خروج یونان از منطقه یورو ضعفی اساسی برای ناتو و اتحادیه اروپاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید