اروپا در حال خفه شدن در یک تنگناست، دلایل ضعف قاره سبز

به گزارش مجله هدیه، خبرنگاران: نخست وزیر پیشین ایتالیا با تاکید بر اینکه گویا اروپا در یک تنگنا گرفتار شده و در حال خفه شدن است، به آنالیز دلایل ضعف این اتحادیه پرداخته و تنها راه نجات را یک حرکت رو به جلو و به سمت اروپای هماهنگ تر دانست.

اروپا در حال خفه شدن در یک تنگناست، دلایل ضعف قاره سبز

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جولیانو آماتو، نخست وزیر پیشین ایتالیا و یکی از معماران ساخت اتحادیه اروپا در تبادل نظر با روزنامه اتریشی دی پرسه گفت: کسانی که از اروپا ناراضی هستند حق دارند، من خودم از این اروپا راضی نیستم.

وی در ادامه با انتقاد از اختلافات عمیق بین شمال و جنوب اروپا و ملی گرایی و بحران اقتصادی بسیار طولانی در این اتحادیه گفت: گویا ما در یک تنگنا گیر افتاده ایم و داریم در آن خفه می شویم.

وی همچنین خاطر نشان کرد که برای ضعف اتحادیه اروپا دلایل زیادی وجود دارد، استدلالهای صلح طلبانه دوران بعد از جنگ مبنی بر اینکه یک اروپای متحد از جنگ جلوگیری می نماید دیگر نسل جوان را متقاعد نمی نماید. همچنین از زمان آغاز بحران اقتصادی این ادعا که یک اروپای متحد رفاه بیشتر می آورد هم دیگر قوت خود را از دست داده است.

آماتو اضافه کرد: هم در کشورهای شاقتصادی اروپا و هم در کشورهای بحران زده جنوبی منطقه یورو همیشه انسانهای بیشتری چنین تفکری پیدا می نمایند که اروپا چیزی را از شهروندان خود دزدیده است. در کشورهای شاقتصادی این نگرانی وجود دارد که شهروندان باید هزینه خطاهای دیگران را پرداخت نمایند و در جنوب هم خشم روزافزون از وضعیت بد اقتصادی.

نخست وزیر پیشین ایتالیا همچنین قرارداد ماستریخت (1992) را به عنوان یکی از متهمان اصلی بحران یورو ارزیابی نموده و گفت: در آن موقع اساسی برای تشکیل یورو ایجاد شد، اما یک سیاست اقتصادی و اقتصادی هماهنگ در نظر گرفته نشد. بنابراین یورو از ابتدا به بودجه ملی کشورهای اروپایی وابسته بود. اقتصاددانان درباره چنین شرایطی هشدار داده بودند و بحران اقتصادی امروز دلیلی بر بجا بودن این هشدارهاست.

وی در ادامه خاطر نشان کرد که اروپا تا به حال تنها با صرفه جویی به بحران اقتصادی پاسخ داده است، بدون اینکه تاثیرات این سیاستهای ریاضتی را جبران کند.

آماتو همچنین خاطر نشان کرد که من از یک ایجاد نظم سفت و سخت در بودجه حمایت می کنم و می دانم که لازم است اما کافی نیست.

وی در ادامه از پیشنهاد صدر اعظم آلمان مبنی بر دادن مسئولیت بیشتر به کمیسیون اتحادیه اروپا در سیاستهای بودجه این اتحادیه حمایت نموده و خاطر نشان کرد که تنها یک راه نجات وجود دارد، ما باید خود را حرکت دهیم و البته در جهت رو به جلو و در جهت اروپای بیشتر.

وی اضافه کرد: ما به یک سیاست مشترک بودجه در اروپا احتیاج داریم که همچنین ارز مشترک نیز به آن وابسته باشد.

آماتو همچنین خاطر نشان کرد که به موازات هماهنگی هایی که ما در منطقه یورو در پیش می گیریم همچنین در زمینه های دیگر از جمله سیاست دفاعی و مهاجران به هماهنگی احتیاج داریم.

وی اضافه کرد: البته ابتدا ما باید اعتماد به اروپا را دوباره در بین شهروندان ایجاد کنیم و آنها را متقاعد کنیم که اروپای بیشتر اقتصاد را تقویت می نماید.

منبع: تسنیم
انتشار: 13 مهر 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 370

به "اروپا در حال خفه شدن در یک تنگناست، دلایل ضعف قاره سبز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اروپا در حال خفه شدن در یک تنگناست، دلایل ضعف قاره سبز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید