مرکز سرمایه گذاری یزد کانون توجه فعالان مالی و سرمایه گذاران

به گزارش مجله هدیه، خبرنگاران/یزد نائب رییس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان یزد با اشاره به رونق فعالیت های سرمایه گذاری در این استان با توجه به راه اندازی مرکز خدمات سرمایه گذاری استان، اظهار کرد: اغلب سرمایه گذاران خارجی تمایل به سرمایه گذاری در دو بخش گردشگری و انرژی خورشیدی استان یزد دارند.

مرکز سرمایه گذاری یزد کانون توجه فعالان مالی و سرمایه گذاران

جهت دریافت مشاوره خدمات قیمت طراحی کاتالوگ a4 از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگاران، در راستای توسعه و رونق سرمایه گذاری در استان یزد و کوشش برای بهبود فعالیت های مالی در این راستا، طی سه سال گذشته اقدامات اساسی به همت اداره کل امور مالی و دارایی به عنوان متولی امور مالی و سرمایه گذاری استان صورت گرفته است.

طی این مدت علاوه بر انجام فعالیت های اجرایی و فنی برای ارائه خدمات به سرمایه گذاران، اقدامات زیر ساختی لازم در این زمینه صورت گرفت که مرمت و بازسازی ساختمان مالیه قدیم با هدف استقرار مرکز خدمات سرمایه گذاری از جمله آن است.

ساختمان یاد شده اواسط امسال با هدف ارائه خدمات متمرکز در زمینه سرمایه گذاری، معرفی مشوق ها و فرصت ها، تسهیل و تسریع سرمایه گذاری، جلب سرمایه گذاران و تسریع در صدور مجوز و ارائه مشوق های سرمایه گذاری با حضور وزیر کشور افتتاح شد و مورد بهره برداری نهاده شد.

این مرکز از زمان آغاز فعالیت رسمی شاهد بازدید و حضور مقامات مهم کشوری و استانی از جمله محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت، ولی الله سیف رییس کل بانک مرکزی و مسئولان ارشد استان و مدیران وزارت اقتصاد و دارایی بوده است و هر یک از آنها در جریان این بازدید از اقدام ارزنده و خوب اداره کل امور مالی و دارایی در جهت رشد و توسعه سرمایه گذاری تجلیل کردند.

همچنین با فعالیت این مرکز، کوشش برای رونق سرمایه گذاری در استان یزد سرعت گرفت و رفت و آمد سرمایه گذاران، مسئولان و متولیان امور افزایش یافت و در واقع این مرکز به کانون توجه فعالان و تصمیم گیران این بخش درآمد.

گفت وگوها، بحث های تخصصی، نشست و برخاست ها و آمد و شدهای فعالان مالی و سرمایه گذاران، رونق خاصی به مرکز خدمات سرمایه گذاری یزد داده است تا جایی که روزهای خوش و بهتری را برای فعالان این بخش نوید می دهد.

استقرار نمایندگان تام الاختیار بیش از 20 دستگاه اجرایی عضو مرکز سرمایه گذاری در روزهای دوشنبه و چهارشنبه هر هفته و تشکیل جلسات منظم و مستمر، ظرفیت های خوبی را پیش روی سرمایه گذاران نهاده و آنها را به آینده بهتر امیدوار نموده به طوری که رغبت آنها برای فعالیت مالی در استان یزد افزایش یافته است.

نمایندگان دستگاه ها ضمن انجام امور مربوط به معرفی فرصت های سرمایه گذاری حوزه کاری خود، امور مربوط به سرمایه گذاران را پیگیری و در واقع تمام خدمات و مشوق های سرمایه گذاری به طور متمرکز در مرکز خدمات سرمایه گذاری انجام می گردد که این خود گام مهمی در جهت تسهیل خدمات سرمایه گذاری در استان است.

تا به امروز در نشست های نمایندگان تام الاختیار دستگاهها اقدامات و فرصت های سرمایه گذاری در بخش های خوشه های تولیدی، عمران شهری، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، صنعت، معدن و تجارت، حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کشاورزی و محیط زیست و غیره ارائه شده است.

خدماتی از جمله ارائه مشورت های لازم به سرمایه گذاران در ارتباط با امور مربوط به سرمایه گذاری خارجی، انجام هماهنگی و پشتیبانی لازم در امور مربوط به اخذ مجوزهای سرمایه گذاری و انجام هماهنگی ها و پیگیری های لازم با واحدهای اجرایی دستگاه های مرتبط با درخواست های سرمایه گذاری خارجی از جمله خدمات قبل از سرمایه گذاری مرکز یاد شده است.

پس از اخذ مجوز سرمایه گذاری نیز خدماتی مانند انجام هماهنگی های لازم در امور مربوط به سرمایه گذاری های خارجی در مراحل پس از صدور مجوزها، پیگیری اقدامات پس از صدور مجوز و پیگیری مسائل اداری متقاضیان، انجام امور مربوط به نظارت و راهبردی طرح های سرمایه گذاری ارائه می گردد.

شناسایی و گردآوری فرصت های سرمایه گذاری استان، معرفی استان و توانمندی های مالی آن با بکارگیری ابزارهای تبلیغاتی و اطلاع رسانی از جمله فعالیت های اجرایی مرکز خدمات سرمایه گذاری استان یزد است.

اعلام آمادگی کشورهای مختلف برای سرمایه گذاری در استان

علی نمازی نماینده وزیر و مدیر کل امور مالی و دارایی استان از بهبود و رونق فعالیت های سرمایه گذاری و اعلام آمادگی کشورهای مختلف در این زمینه و حضور فعال نمایندگان تام الاختیار دستگاه های اجرایی عضو مرکز خدمات سرمایه گذاری اطلاع داد.

وی اضافه کرد: از آغاز فعالیت مرکز یاد شده تا به امروز سرمایه گذارانی از کشورهای انگلیس، ایتالیا، آفریقای جنوبی، هند، اتریش، آلمان، فرانسه، ژاپن و چین، آمادگی خود را برای سرمایه گذاری اعلام و بعضی از آنها فعالیت اجرایی خود را در این زمینه آغاز کردند.

نمازی با اشاره به تاریخی بودن یزد و وجود پتانسیل و ظرفیت خوب سرمایه گذاری در استان در بخش انرژی های خورشیدی، نو و تجدیدپذیر، اظهار کرد: اغلب سرمایه گذاران تمایل بیشتری به سرمایه گذاری در دو بخش گردشگری و انرژی خورشیدی دارند.

وی از برگزاری 20 نشست سرمایه گذاری نمایندگان تام الاختیار دستگاه های عضو مرکز خدمات از زمان فعالیت خود در امسال اطلاع داد و گفت: تمامی دستگاه های خدمت رسان در امر سرمایه گذاری فرآیندها، فرصت ها و قوانین و مقررات حوزه کاری خود را برای صدور مجوز سرمایه گذاری در این نشست ها ارائه می نمایند که با گفتگو مسایل و مسائل فرا روی این بخش نیز رفع می گردد.

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی برای جذب سرمایه گذاری در استان صورت گرفته است، اضافه کرد: این بخش از حمایت های خوب مدیران ارشد استانی برخوردار است و دستگاه های عضو مرکز خدمات سرمایه گذاری با تعامل و همفکری در این راستا حرکت می نمایند و امیدواریم شاهد بهبود شرایط این بخش در استان باشیم.

نائب رییس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان یزد همچنین از برگزاری 14 نشست ستاد سرمایه گذاری استان با حضور مدیران کل دستگاه های عضو این مرکز و به ریاست استاندار یزد اطلاع داد و توضیح داد: در این نشست ها مباحث خوبی در ارتباط با ظرفیت ها و فرصت های سرمایه گذاری در بخش های مختلف طرح می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 فروردین 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 895

به "مرکز سرمایه گذاری یزد کانون توجه فعالان مالی و سرمایه گذاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکز سرمایه گذاری یزد کانون توجه فعالان مالی و سرمایه گذاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید