تور یونان: افتتاح اولین موزه هنر معاصر و طراحی در آتن

به گزارش مجله هدیه، اولین موزه ملی هنرهای معاصر آتن که پس از سال ها تاخیر در مرکز تاریخی یونان افتتاح شد، آثار هنری مختلفی از هنرمنان بومی و بین المللی را به نمایش می گذارد.

تور یونان: افتتاح اولین موزه هنر معاصر و طراحی در آتن

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

آتن را به خاطر بناهای تاریخی و کلاسیکش می شناسند؛ اما این شهر افسانه ای هم اکنون قرار است، خانه مهم ترین موزه هنر معاصر در سراسر یونان باشد. برای آشنایی بیشتر با اولین موزه ملی هنرهای معاصر در آتن با خبرنگاران همراه باشید.

آکروپلیس، معبد المپیای زئوس، آگورای باستانی و موزه آکروپلیس در آتن، شما را به سفری در گذشته و یونان باستان می برند؛ اما برای داشتن نگرشی کلی به هنر معاصر و نسل هنرمندان تازه که فرهنگ یونان کنونی را شکل می دهند، باید بازدید از موزه ملی هنرهای معاصر (EMST) را در برنامه خود بگنجانید.

درهای این موزه در تاریخ 28 فوریه (9 اسفند) و قبل از افتتاح رسمی در ماه آوریل، به روی اولین بازدیدکنندگان گگردده شد و بازدید از آن در تمام ماه مارس 2020 (10 اسفند 1398 تا 11 فروردین 1399) رایگان خواهد بود.

موزه مذکور که در یک کارخانه قدیمی در منطقه کوکاکی (Koukaki) واقع شده است، آثاری از هنر معاصر در زمینه هایی چون عکاسی، رسانه های تازه (هنر دیجیتال، انیمیشن، هنر اینترنتی، روباتیک و بازی های ویدئویی)، معماری، طراحی و نقاشی با شرکت کنندگانی از هنرمندان بومی و بین المللی از جمله دیمیتریس آلیتینوس (Dimitris Alithinos)، کارل آندره (Carl Andre)، آندریا بورز (Andrea Bowers)، دیموستنیس کوکینیدیس (Dimosthenis Kokkinidis)، آندریاس آنگلیداکیس (Andreas Angelidakis) و بسیاری دیگر را به نمایش خواهد گذاشت.

طبق گفته وزیر فرهنگ یونان، لینا مندونی، پیش از این آتن تنها مرکز اروپایی بود که چنین موزه ای نداشت. او در یک بیانیه اظهار کرد که افتتاح موزه ملی هنرهای معاصر (EMST)، پس از 20 سال فرازوفرود، از جمله کمبود بودجه و چندین بار تاخیر در مشخص تاریخ افتتاح، یک روز تاریخی را برای یونان رقم زد.

با وجودی که این ساختمان چندین سال است به عنوان یک مرکز فرهنگی استفاده می گردد؛ اما تا به امروز، خانه یک مجموعه دائمی نبوده است.

قبل از آغاز تابستان، یک کافی شاپ و رستوران به موزه اضافه خواهد شد و مجموعه برنامه ای از رویدادهای خلاقانه و آموزشی را به تمام گروه های سنی ارائه خواهد نمود.

موزه ملی هنرهای معاصر، روزهای سه شنبه تا یکشنبه از ساعت 11 صبح تا هفت عصر باز است و درست در 300 متری ایستگاه متروی سینگرو فیکس (Syngrou-Fix) و ایستگاه تراموای ترم فیکس (Tram Fix) واقع شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به وب سایت https://www.emst.gr سر بزنید.

اگر در حال برنامه ریزی سفر با تور یونان هستید و در پی مناسب ترین پیشنهادهای تور می گشت، در خبرنگاران با مشاهده تمامی آن ها می توانید پکیج موردنظرتان را با پایین ترین قیمت از فروشنده های معتبر مسافرتی به راحتی و در کمترین زمان تهیه کنید.

منبع: کجارو / lonelyplanet
انتشار: 20 بهمن 1400 بروزرسانی: 20 بهمن 1400 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 2000

به "تور یونان: افتتاح اولین موزه هنر معاصر و طراحی در آتن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور یونان: افتتاح اولین موزه هنر معاصر و طراحی در آتن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید