خبرنگاران جرایم مالیاتی بنگاههای متضرر از کرونا بخشیده شود

به گزارش مجله هدیه، مشهد-خبرنگاران- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی از سازمان امور اقتصادیاتی خواست، نسبت به بخشودگی جرایم اقتصادیاتی بنگاه های اقتصادی متضرر از کرونا در استان مساعدت نموده و اختیارات این بخش را به استان تفویض کند.

خبرنگاران جرایم مالیاتی بنگاههای متضرر از کرونا بخشیده شود

علی رسولیان روز شنبه در چهل و هفتمین نشست کارگروه ستاد تسهیل و برطرف موانع تولید خراسان رضوی افزود: امسال تعداد زائران و مسافران این استان به حداقل رسید و میزان خرید مردم نیز به شدت کاهش یافت و این مهم هتلها، مراکز خدماتی و گردشگری و عمده صنوف استان را به شدت متضرر کرد.

وی ادامه داد: در صورتی که بتوان با تفویض برخی اختیارات به استان در حوزه اقتصادیات، بخشودگی جرایم اقتصادیاتی و استمهال بدهی ها به مراکز خدماتی و گردشگری و صنوف کمک کرد، بسکمک از مسائل این بنگاه های اقتصادی برطرف می شود.

معاون استاندار خراسان رضوی در خصوص درخواست یک تعاونی برای استرداد 80 درصد از اقتصادیات بر ارزش افزوده پرداختی به منظور مستند کردن صادرات محصولات پلیمری خود موافقت اداره کل امور اقتصادیاتی استان را در این زمینه جلب کرد.

وی گفت: پیش از این کمیته وصول مطالبات بانکی در خراسان رضوی ایجاد شده بود که نتایج خوبی در این بخش به همراه داشت و با تاکید استاندار، کمیته وصول مطالبات اقتصادیاتی نیز به منظور رسیدگی به مطالبات حوزه اقتصادیات استان از بنگاه های اقتصادی نیز به زودی راه اندازی می شود.

رسولیان در باره مشکل یکی از واحدهای تولیدی در زمینه لعاب مبنی بر تقسیط بدهی کارفرما به اداره کل تامین اجتماعی افزود: از آنجا که فعالیت این واحد جزو مشاغل سخت و زیان آور بوده، قانون تامین اجتماعی مبنی بر تقسیط بلندمدت بدهی این نوع واحدها اجرا خواهد شد.

وی حل مشکل واحد صنعتی مربوط به صنایع غذایی برای پرداخت هزینه زمین در شهرک صنعتی کاویان را منوط به انعقاد قرارداد متناسب با نرخ زمین سه ماهه سوم امسال سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران به صورت نقدی و اقساط دانست.

معاون استاندار خراسان رضوی ادامه داد: درخواست واحد تولیدی پرورش ماهی مبنی بر مشخص میزان اجرای بهای زمین باید در کارگروه ماده 21 مبنی بر دستورالعمل اجرایی واگذاری اراضی به طرحهای کشاورزی و غیرکشاورزی استان بررسی و نتیجه اعلام شود.

وی در باره درخواست صاحب طرح تصفیه خانه فاضلاب شهر سبزوار مبنی بر صدور مجوز ترخیص ماشین آلات از گمرک گفت: چند نفر از کارشناسان باید به محل تصفیه خانه رفته و نحوه اجرای طرح و ماشین آلات و بویژه ادعای آن مبنی بر ساخت دستگاه بلوئر را بررسی کنند که پس از نتیجه این بررسی و حصول اطمینان از فعالیت آن، مجوز خروج ماشین آلات از گمرک داده خواهد شد.

رسولیان در خصوص مشکل دو واحد تولیدی برای دریافت مجوز از اداره کل دامپزشکی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی مبنی بر رعایت حریم و فاصله ها برای استقرار افزود: این موضوع با مدیران ارشد سازمانهای یاد شده در تهران به بحث و تبادل نظر گذاشته خواهد شد تا تدبیری در خصوص حریم و فواصل مندرج در بخشنامه ها که برای استقرار واحد تولیدی مشکل ایجاد کرده است، اتخاذ کنند.

وی در خصوص عملکرد کارگروه ستاد تسهیل و برطرف موانع تولید خراسان رضوی نیز گفت: امسال این کارگروه و گروه های کاری زیرمجموعه آن، 135 نشست برگزار کرده که در آنها هزار و 85 پرونده مربوط به واحدهای تولیدی بررسی و منجر به هزار و 347 مصوبه شده است، از این میزان تا به امروز 428 مصوبه اقدام شده و 919 مصوبه باقیمانده نیز در دست اقدام است.

معاون استاندار خراسان رضوی افزود: در نشست امروز مسائل 11 واحد تولیدی و خدماتی با زمینه کاری پرورش مرغ و تخم مرغ، صنایع پلیمری، پرورش ماهی، صنایع غذایی، صنایع فلزی و هتل بررسی شد که 11 مصوبه داشت.

67 هزار و 396 کارگاه با اشتغال 183 هزار و 419 نفر در خراسان رضوی از شیوع کرونا آسیب دیدند که در 13 رسته شغلی به جز بخش کشاورزی مشغول کار بودند.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 دی 1399 بروزرسانی: 29 دی 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1429

به "خبرنگاران جرایم مالیاتی بنگاههای متضرر از کرونا بخشیده شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران جرایم مالیاتی بنگاههای متضرر از کرونا بخشیده شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید