جوانسازی سیستم ایمنی قدم اصلی در ترمیم مغز

به گزارش مجله هدیه، نتایج یک پژوهش جدید نشان می دهد جوان سازی سلول های ایمنی برای حمایت از فرایند ترمیم، یک مرحله بزرگ در درمان آسیب مغزی است.

جوانسازی سیستم ایمنی قدم اصلی در ترمیم مغز

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از شینهوا، محققان استرالیا در تازه ترین پژوهش های خود دریافتند جوان سازی سلول های ایمنی برای حمایت از فرایند ترمیم، یک مرحله بزرگ در درمان آسیب مغزی است.

براساس بیانیه دانشگاه کوئینزلند، این مطالعه بر روی مرکز یادگیری و حافظه مغز، هیپوکامپ و توانایی بی نظیر آن برای تولید سلول های عصبی جدید مغز در طول زندگی بزرگسالان متمرکز شده است که برای یادگیری بسیار مهم است.

محققان از مدل های حیوانی برای بررسی چگونگی تعامل سیستم ایمنی با سلول های عصبی مغز پس از آسیب و چگونگی تأثیر آن بر توانایی یادگیری و به یاد آوردن استفاده کردند.

سلول های ایمنی مغز معروف به میکروگلیا منجر به نقص های شناختی پس از آسیب دیدگی می شوند، اما هنگامی که محققان میکروگلیا را از موش ها خارج کردند از این امر متعجب شدند که هیچ تغییری در رفتار و توانایی آنها در ترمیم بافت مغز وجود ندارد.

ژانا ووکوویچ محقق ارشد این پژوهش می گوید: میکروگلیای جوانسازی شده باعث بهبود یادگیری و حافظه موش ها، حفظ ریزش بافت و تحریک تولد نورون ها شد.

ووکوویچ ادامه داد: ما در بررسی خود نشان داده ایم که از میکروگلیا مهم تر این است که ما در مورد چگونگی حمایت و تحریک مسیرهای پیشبرد ترمیم، اطلاعات بیشتری کسب کنیم.

صدمه های مغزی می تواند بر توانایی فرد در تمرکز، تصمیم گیری، یادگیری و به یاد آوردن تأثیر بگذارد؛ شدت آن نیز می تواند از خفیف تا شدید و کوتاه مدت یا دائمی باشد.

امیلی ویلیس از محققان این پژوهش گفت: این یافته ها که در مجله علمی Cell منتشر شده ممکن است منجر به پیشرفت درمانی شود که نقص یادگیری و حافظه را در ارتباط با طیف گسترده ای از شرایط عصبی مانند آسیب مغزی و زوال عقل کاهش می دهد.

ویلیس ادامه داد: این دیگر در مورد مهار عناصر پیشگیرنده میکروگلیا نیست، بلکه در جستجوی راهی برای تغییر آنها به وضعیتی است که از ترمیم مغز پشتیبانی می کند.

به طور کلی، سلول های ایمنی موسوم به میکروگلیا که نقش مهمی در سازماندهی مجدد ارتباطات بین سلول های عصبی، مقابله با عفونت ها و ترمیم آسیب ها و صدمات دارند عمدتا در طول خواب هم فعال هستند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 26 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 964

به "جوانسازی سیستم ایمنی قدم اصلی در ترمیم مغز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جوانسازی سیستم ایمنی قدم اصلی در ترمیم مغز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید