دریاچه صورتی استرالیا ، دریاچه خوشرنگ در طبیعت (تور استرالیا ارزان)

به گزارش مجله هدیه، در فضای مجازی اینترنت ، دریاچه ای در ماه مارس و در استرالیا و قلب ملبورن، مورد توجه زیادی نهاده شد . دلیلش تغییر رنگ آب دریاچه صورتی بود که انگار صحنه ای از داستان های علمی و تخیلی را به تصویر می کشید.اما واقعا این جا دیگر صحنه ای از فیلم تخلی نبود و پدیده ای کاملا و اقعی و طبیعی بود ، این دریاچه را می توان محل زیست موجودات تک سلولی به شمار آورد . این موجودات تک سلولی میکروب هایی هستند که علاقه شدیدی به نمک دارند و دلیل تغییر رنگ دریاچه استرالیا ایجاد رنگ دانه ای به نام کاروتنوئید می باشد که به وسیله این میکروب ها فراوری می گردد. در ادامه با این دریاچه صورتی استرالیا بیشتر آشنا خواهید شد...

دریاچه صورتی استرالیا ، دریاچه خوشرنگ در طبیعت (تور استرالیا ارزان)

با تور استرالیا ارزان از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

علت های علمی

زیست شناس پارک ویکتوریا مارک نورمن (mark norman) که مدیر این دریاچه صورتی استرالیا است می گوید که جدال طبیعت با ابزار الات و نیروها بشری چقدر زیبا می باشد که در آن طبیعت کاری انجام می دهد که هیچ یک ازفناوری بشری نمی تواند از عهده انجام آن کار برآید.طبق گفته نورمن در دریاچه استرالیا در زمانی که هوا گرم و خشک می گردد این رویداد شگفت انگیز در این دریاچه دیده می گردد ،و علتش شوری زیاد آب است که به علت تبخیر آب دریاچه صورتی استرالیا و به علت گرمای شدید انجام شده است که این شوری آب گاهی 8 تا 10 برابر آب اقیانوس ها می رسد.

فعالیت های باکتری های موجودر در آب دریاچه به علت بالا بودن غلظت نمک در آن بیشتر می گردد و این باکتری ها با استفاده از نمک و نور خورشید رنگدانه های کاروتینوئید را فراوری می نمایند. این رنگدانه علت تغییر رنگ آب دریاچه استرالیا به رنگ صورتی می باشد.کار دیگر کاروتینوئید این است که از کلروفیل به عنوان یک فیلتر محافظت نماید، به این صورت که با نشستن بر روی سلول های کلروفیل مانند یک عینک آفتابی به آنها در ایجاد فتوسنتز یاری می کند.به غیر از این دریاچه استرالیا موارد مشابه ای را نیز می توانید درسرزمین های خشک کشور استرالیا ببینید که به همین شیوه تغییر رنگ داده اند. پارک ملی ماری سان ست دیمبولا در ویکتوریا، هات الگوون و بعلاوه دریاچه هیلییر در غرب استرالیا از دیگر مکان های مجذوب کننده می باشند که می توانید این رخداد شگفت انگیز طبیعی را در آن مکان ها ببینید.

جانوران اطراف این مکان

در بیشتر نقاط جهان مانند اسپانیا ، سنگال ، شبه جزیره کریمه ، بولوی ، آذربایجان ، مکزیک و کنیا نیز می توانید مواردی شبیه این دریاچه به رنگ های قرمز و صورتی ببینید. جالب است بدانید که نمک و رنگ دانه های کاروتینوئید که در این مکان یافت می گردد را برای استفاده به عنوان دارو و یا برای یک وع طعم دهندگی و ذوب کردن یخ نیز برداشت می نمایند.میگوهایی که در بعضی از این دریاچه های آب شور زندگی می نمایند از جلبک های فراوری نماینده کاروتنوئید تغذیه می نمایند و وقتی که انها را می خورند رنگشان صورتی می گردد. طبق عقیده دکتر نورمن تغییر رنگ در این دریاچه استرالیا زنجیره غذایی ساکنان موجود در ان را نشان می دهد . فلامینگو ها نیز از این میگو های سرشار از کاروتنوئید تغذیه می نمایند و این زنجیره غذایی همچنان ادامه دارد.یکی دیگر از این نوع دریاچه صورتی، لاس سالیناس د ترُبیخا (Las Salinas de Torrevieja) می باشدکه در روزهای گرم وقتی که غلظت نمک موجود در آب دریاچه زیاد می گردد ، پذیرای فلامینگو ها و گونه های مختلف جانوران و گیاهان است . لاگونا کُلُرادا (Laguna Colorada) دریاچه ای در بولیوی می باشد که میزبان فلامینگوهایی مانند بال آتشی جیمز و بال اتشی آندی که از گونه های نادر فلامینگو ها می باشند و در کمتر جایی می توان آن ها را مشاهده کرد. عمق آب درآن کم است ولی وسعت زیادی دارد و در پارک ملی ادواردو آوارورا آندییِن فونا روی ارتفاعات کوه آند قرار گرفته است این طبیعت شگفت انگیز مکانی مناسب برای زندگی خزندگان ،شتر های بی کوهان امریکایی و روباه ها فراهم آورده است رنگ آب ان قرمز رنگ می باشد .

مواد معدنی اطراف دریاچه

جلبک ها و مواد معدنی که در این دریاچه صورتی می باشد سبب شده که آب های این دریاچه استرالیا به رنگ های مختلفی دیده گردد برای مثال . جلبک هایی مثل لاگونا ورده از نوع جلبک هایی است که باعث می گردد که رنگ آب دریاچه به رنگ زمردی گردد .برای بازدید از دریاچه صورتی در پارک وست گیت که تا مرکز شهر 0.8 کیلومتر فاصله دارد ، برترین مسیر رانندگی کردن در امتداد پل و یا پیاده روی در این مسیر می باشد .اگر گذرتان به استرالیا رسید بهتر است در یک روز آفتابی و در وسط روز از این دریاچه با شکوه بازدید داشته باشید . چون برترین زمان بازدید می باشد .برای مشاهده ترکیب آب های صورتی نیز می توانید در غروب آفتاب آن را به نظاره بنشینید . دریاچه آب شیرینی که در جلوی وردی درب پارک است نیز مکان مناسب برای بازدید می باشد، آب این دریاچه صورتی نمی باشد اما زیستگاه بیش از 140 گونه از انواع پرندگان مختلف است.

منبع: همگردی
انتشار: 27 دی 1401 بروزرسانی: 27 دی 1401 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 2241

به "دریاچه صورتی استرالیا ، دریاچه خوشرنگ در طبیعت (تور استرالیا ارزان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دریاچه صورتی استرالیا ، دریاچه خوشرنگ در طبیعت (تور استرالیا ارزان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید