تور ارزان گرجستان: سه روز در باتومی، بهشت گرجستان

به گزارش مجله هدیه، از منطقه ها زیبای گرجستان که هر سال گردشگران بسیاری را به خود می خواند، باتومی می باشد. این شهر حتی بدون در نظر گرفتن ساحل دریای سیاه هم جاذبه های بسیاری در خود دارد. شهری که در کنار طبیعت بی نظیر، نقاط تاریخی و فرهنگی بسیاری هم برای بازدید دارد و هر سلیقه ای را به خود جذب می نماید. برای گردش در باتومی باید مانند مردم شهر سرشار از شور و اشتیاق باشید تا بتوانید از سفرتان به برترین شکل بهره ببرید. ما در این مطلب یک برنامه سه روزه برای گشت و گذار در شهر برایتان در نظر گرفته ایم که شاید بد نباشد قبل از سفر به این سرزمین، آن را مطالعه نمایید. با خبرنگاران همراه باشید. برای انتخاب محل اقامتتان در شهر به صفحه رزرو هتل باتومی بروید.

تور ارزان گرجستان: سه روز در باتومی، بهشت گرجستان

با ما سفر کنید و با تور ارزان گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

روز اول ؛ سفر به عمق تاریخ

تاریخ شهر

باتومی بیش از آنکه یک شهر مدرن باشد، یک شهر تاریخی است. پس در روز اول اقامت تان در این شهر، بازدید از مراکز تاریخی را برای پی بردن به اصالت فرهنگی شهر جدی بگیرید.

بخش قدیمی شهر

باتومی از شهرهای کهن گشور گرجستان است که در قرن 8 به وجود آمده است. اما قدمت بخش مرکزی آن یعنی باتوس به 4 قرن پیش از میلاد مسیح بر می گردد. گذشته و تاریخ باتومی بر تنوع معماری آن سایه انداخته اما هنوز هم بخش تاریخی بین بندر و بلوار آن قابل دسترسی می باشد. نمای ساختمان های بالکن دار از ویژگی های این منطقه است.

قلعه تاریخی

قلعه گونیو آپسرائوس(Gonio-Apsaros) در 12 کیلومتری جنوب باتومی در قسمت چپ ساحل رودخانه پوروخی قرار گرفته است. این قلعه که در یکی از شهرک های باستانی گرجستان واقع شده به علت موقعیت استراتژیکش در طول تاریخ، مورد استفاده اقوام مختلفی بوده است. قلعه به ترتیب دارای چندین لایه است؛ لایه رومی که به 3 تا 4 قرن پیش از میلاد بر می گردد، لایه بیزانس و لایه عثمانی. به گفته بعضی منابع، ماتیاس یکی از 12 شاگرد عیسی مسیح(ع)، در این مکان به خاک سپرده شده است. یک موزه نیز در داخل قلعه وجود دارد که دیدنش خالی از لطف نیست.

بلوار باتومی

بلوار باتومی 7 کیلومتر از ساحل شهر را به خود اختصاص داده و در سال 1881 به وسیله پروسیان؛ باغبان معروف و رسلر؛ معمار شهیر بنا شده است. دو سال پس از شروع پروژه، رسلر درگذشت و آلفونس مایکل، یک معمار فرانسوی، ساخت بلوار را به اتمام رساند. به تازگی یک معمار اسپانیایی طراحی و ساخت بخش مدرن بلوار را بر عهده گرفته است. سعی کنید قدم زدن در این بلوار در برنامه روز اول سفرتان بگنجانید.

روز دوم؛ جاذبه های مدرن

میدان پیازا

پیازا از میدان های زیبای گرجستان است که هتل ها، کافه ها و رستوران های معروف شهر را در خود جای داده است. این میدان در چند سال اخیر، به مکان محبوبی برای تفریح در باتومی تبدیل شده است و به تازگی رویدادهای فرهنگی بسیاری در آن برگزار می گردد.

دلفیناریوم

دلفیناریوم در پارک 6 مه 6thof May Park واقع شده است و از جاذبه های محبوب باتومی به شمار می رود. پارک 6 مه یکی از پارک های قدیمی گرجستان است که در سال 1881 تاسیس شده و علاوه بر نمایش جالب پایکوبی دلفین ها، یک باغ وحش و مرکز تفریحی برای بچه ها را نیز در خود جای داده است.

تله کابین

تله کابین باتومی راستا 2 کیلومتری اسکله باتومی را به مرکز تفریحات آرجو در کوه آنوری متصل می نماید. این راستا که در مرتفع ترین حالت 250 متر از سطح دریا ارتفاع دارد چشم اندازی تماشایی از شهر، دریای سیاه و کوه های پیرامون را در برابر دیدگان گردشگران قرار می دهد. ایستگاه مرکز تفریحی، امکانات گردشی مانند رستوران، مغازه های خرده فروشی، کافه و تراس پشت بام را برای تان فراهم می نماید.

روز سوم؛ طبیعت گردی

آبشارگردی

آبشار ماخونتستی در نزدیکی شهر کدا و 335 متر بالاتر از سطح دریا قرار گرفته است. در نزدیکی آبشار، چند مرکز گردشی هم برای گردشگران در نظر گرفته شده است. بازدید از آبشار می تواند از خاطرات ماجراجویانه سفرتان باشد. آبشار 50 متر ارتفاع دارد و منظره زیبایی از دریا و ساحل را پیش روی تان قرار خواهد داد.

سواحل رویایی

آجارستان مکان سواحل زیبایی است که همه شان دیدنی هستند. در باتومی به هر ساحلی که پای بگذارید تمامی امکانات رفاهی از پیش برای تان تدارک دیده شده و با خیال راحت می توانید از هوای دلپذیر و چشم اندازهای زیبا لذت ببرید. در بین ساحل های باتومی کواریاتی(Kvariati)، سارپی(Sarpi) و گونیو(Gonio) معروفیت و محبوبیت بیشتری دارند.

باغ گیاه شناسی باتومی

باغ گیاه شناسی باتومی یکی از باغ های گسترده گیاه شناسی دنیاست که به وسیله گیاه شناس برجسته؛ آندری کراستوف در سال 1912 بنیان شده است. این باغ 111 هکتار وسعت داشته و شامل نه منطقه گیاهی از جمله شرق آسیا، هیمالیا، شمال آمریکا، نیوزلند، آمریکا، استرالیا جنوبی، مدیترانه، مکزیک و قفقاز می باشد.

منبع: الی گشت
انتشار: 14 اسفند 1400 بروزرسانی: 14 اسفند 1400 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 2025

به "تور ارزان گرجستان: سه روز در باتومی، بهشت گرجستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان گرجستان: سه روز در باتومی، بهشت گرجستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید