10 جاذبه توریستی برتر فرانسه

به گزارش مجله هدیه، بر اساس اطلاعات جمع آوری شده از سازمان جهانی توریستی سازمان ملل متحد، فرانسه اولین مقصد توریستی جهان است که سالانه 81 میلیون توریست خارجی را به خود جذب می نماید.

10 جاذبه توریستی برتر فرانسه

شهرهایی مانند پاریس، تولوز، لیون، بوردو و خیلی شهرهای دیگر فرهنگ و سبک جالبی دارند و در مجموع دارای 37 میراث دنیای هستند. بعلاوه، فرانسه، به خاطر اقلیم دلپذیر، سواحل زیبا، قلعه ها، موزه های تاریخی و باغ ها و پارک های جذابش شناخته شده است.

در ادامه با 10 جاذبه گردشگری برتر این کشور رمانتیک آشنا می شوید.

10- کلیسای قلب مقدس پاریس

یکی از شناخته شده ترین بناهای پاریس، یک کلیسای کاتولیک رومی ، واقع شده بر تپه مونتمارتر، مرتفع ترین قسمت پاریس. این کلیسا به قلب مقدس مسیح تقدیم شده است. این کلیسای زیبا که از طریق یک معمار فرانسوی طراحی شد در بین سال های 1875 و 1914 ساخته شد. برای ساخت آن از سنگ های تراورتن استفاده شده است.

9- پل پونت دو گارد، نیم

این پل رومی تاریخی و بزرگ در شهر رم، در فرانسه جنوبی واقع شده است و از روی رود گاردون می گذرد. این پل 50 کیلومتری در قرن اول پس از میلاد ساخته شد. رومی های باستان از این پل برای انتقال آب استفاده می کردند. این پل در فهرست میراث های دنیای یونسکو هم ثبت شده است. برای ساخت این پل از سنگ های آهکی زرد، بلوک و رسوب کلسیم استفاده شده است.

8- طاق پیروزی، پاریس

ساخت این طاق به دستور امپراطور فرانسه ناپلئون در سال 1806 به افتخار جنگجویانی که در جنگ های مختلف پا به پای او جنگیدند، آغاز شد. سپس در سال 1836 افتتاح شد. بعد از کناره گیری ناپلئون از سلطنت ساخت و ساز این طاق چند بار متوقف شد.

نام تمام جنگ ها از زمان جمهوری فرانسه و جنگ های ناپلئون بر دیوارهای سفید این طاق نوشته شده اند.

7- دره وردون گورج

این دره که آن را به نام دره عمیق اروپا هم می شناسند، در جنوب شرقی فرانسه واقع شده است. این دره رودخانه ای 25 کیلومتر طول دارد و صخره هایی که در دو طرف آن هستند 700 متر ارتفاع دارند. این دره به خاطر آب فیروزه ای رودخانه اش شناخته شده است که آن هم مدیون مواد معدنی است که در سنگ های اطراف وجود دارد و آبی است که از آب شدن یخ و برف به آن سرازیر می گردد.

6- قلعه چمبورد، لوآر ا شر

بزرگ ترین قلعه ناتمام در لوآر، در مرکز فرانسه. این قلعه یکی از برترین نمونه های سبک معماری دوره رنسانس فرانسه است. جالب این است که این خانه وسیع از طریق بزرگ ترین پارک جنگل کشور احاطه شده. این خانه برای شاه فرانسوای اول ساخته شده بود تا اقامتگاه او در زمان شکار باشد. حالا این خانه با عظمت به یکی از دیدنی ترین جاذبه ها فرانسه و میراثی دنیای تبدیل شده است.

کار ساخت و ساز این خانه در سال 1519 آغاز شد و 28 سال طول کشید تا به شکل کنونی اش برسد. اما با برخواستن موج های انقلاب فرانسه، این خانه هیچ وقت کامل نشد.

5- سنت میشل، نرماندی

این جا یکی از شناخته شده ترین بناها و مکان های مذهبی اروپا است که در جزیره نرماندی واقع شده. این جزیره بیشتر به خاطر صومعه ای که در آن است و دارای سنگ هایی به قطر 1 کیلومتر است شناخته شده است. این جاذبه سالانه بیش از 3 میلیون گردشگر را به خود جذب می نماید و از دیگر میراث های دنیای فرانسه است.

4- موزه لوور، پاریس

یکی از بزرگ ترین موزه های دنیا. آثار هنری تاثیر گذار و نفیسی که در این موزه جمع آوری شده آن را به پربازدیدترین موزه دنیا تبدیل نموده است. در این موزه 3500 اثر ما قبل تاریخ، شامل عتیقه های مصری، جواهرات تاج،نقاشی های قدیمی و مجسمه های باستانی واقع شده است. موزه لوور در واقع بخشی از قصر لوور است، قصری با معماری و سبکی عجیب که متعلق به دوران قرون وسطی است. موزه لوور برای اولین بار در سال 1763 افتتاح شد. بعدا امپراطور ناپلئون تعداد زیادی اثر هنری به موزه افزود. مشارکت امپراطورهای بعدی هم بر تعداد آثار هنری موزه اضافه نمود. این موزه از 8 بخش تشکیل شده.

3- کاخ ورسای

کاخ ورسای بزرگ ترین قصر فرانسه است. این کاخ به نام قلعه ورسای هم شناخته می گردد. اولین قسمت این کاخ در سال 1624 از طریق شاه لوئیس ساخته شد تا استراحتگاه زمان شکارش باشد. بعدا پادشاه بعدی این کاخ را توسعه داد و بزرگ ترین کاخ کشور را ساخت. این کاخ 700 اتاق، 2153 پنجره، 68 راه پله و 2000 هکتار باغ دارد. امروزه این کاخ به یکی از پربازدیدترین جاذبه های فرانسه تبدیل شده و در آن رویدادهای سیاسی مختلفی برگذار می گردد.

2- دیزنی لند، پاریس

در سال 1992 دیزنی لند پاریس در مرکز این شهر ساخته شد. تا سال 2014 از این شهربازی هیجان انگیز 275 میلیون بار بازدید شده و یکی از محبوب ترین جاذبه های پاریس است. این شهر بازی در زمینی به مساحت 4800هکتار دایر شده و دارای 2 پارک با تم مختلف، استراحتگاه، فروشگاه و بخش های تفریح است. این مرکز 5800 اتاق هتل و 55463 کارمند دارد که در 500 بخش مختلف کار می نمایند.

1- برج ایفل، پاریس

برج ایفل پاریس جاذبه اول فرانسه است. این برج مسحور نماینده در سال 1889، و به عنوان قوسی در محل ورودی به نمایشگاه دنیای افتتاح شد. یعنی ایده ابتدایی ساخت این برج آن نبود که بلندترین بنای دنیا باشد. اما برای 41 سال بعد برج ایفل پاریس، با ارتفاع 320 متری خود، بلندترین بنایی بود که انسان تا کنون ساخته بود. ساخت و ساز برج ایفل در سال 1887 آغاز شد و ساخت آن تنها 2 سال طول کشید. نام برج از روی گوستاو ایفل، معمار فرانسوی که در راس ساخت و ساز برج بود گذاشته شد.در حدود 10 هزار قطعه آهن برای ساخت برج ایفل استفاده شده است. از آنجایی که برج ایفل در سطح دنیای محبوبیت چیدا کرد، در نوادای ایالات متحده و توکیو هم به تقلید از آن برجی ساخته شد. این برج هر 7 سال یک بار رنگ می گردد تا از خوردگی آن جلوگیری گردد و برای این کار 50 تن رنگ استفاده می گردد. گردشگر های می توانند به دو طبقه اول این برج دسترسی داشته باشند.

منبع: فوت و فن / themysteriousworld.com
انتشار: 21 مرداد 1401 بروزرسانی: 21 مرداد 1401 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 2165

به "10 جاذبه توریستی برتر فرانسه" امتیاز دهید

1 کاربر به "10 جاذبه توریستی برتر فرانسه" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 جاذبه توریستی برتر فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید