ترامپ: اگر صلاحیت باشد برطرف مشکل بی خانمان ها آسان است

به گزارش مجله هدیه، رئیس جمهور آمریکا در ادامه حملاتش علیه مخالفان سیاسی دموکراتش به بهانه بحران بی خانمانی در ایالتهای نیویورک و کالیفرنیای این کشور در توئیتی توضیح داد، مدیریت مساله بی خانمانی آسان است و فرمانداران این دو ایالت باید از او در ارتباط با این مساله درخواست یاری نمایند.

ترامپ: اگر صلاحیت باشد برطرف مشکل بی خانمان ها آسان است

به گزارش خبرنگاران، به نقل از روزنامه گاردین، اخیرا گروه های فعالان و دست اندرکاران حوزه مقابله با بحران بی خانمانی در آمریکا گفته اند، نحوه ادبیات تند دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در قبال مساله بی خانمانی نگران نماینده بوده و سیاستهای پیشنهادی او برای این مشکل تنها سبب وخیمتر شدن آن می گردد.

با تشدید بحران افزایش تعداد بی خانمانها در شهرهای ایالتهای کالیفرنیا و نیویورک، بعضی سیاستمداران محلی در صدد مجازات افراد صرفا به جرم بی خانمانی برآمده اند تا این که به دنبال حل ریشه های این بحران یعنی هزینه های بالای اجاره مسکن و بیرون انداختن مستاجران به خیابانها بروند.

در این میان ترامپ به دامن زدن به نگرانی ها در مورد این بحران ادامه داده و مکررا از احتمال اجرای نوعی سیاست سرکوب پلیسی در قبال این بحران در ایالت کالیفرنیا و پاکسازی خیابانها در این ایالت از سکونتگاه های موقت بی خانمانها صحبت نموده است.

ترامپ در روز کریسمس به گاوین نیوسوم، فرماندار ایالت کالیفرنیا که یک دموکرات است حمله نموده و او را متهم به عملکرد بد در قبال رسیدگی به جمعیت بی خانمانها در ایالت کالیفرنیا کرد.

رئیس جمهور آمریکا اظهار کرد: اگر او نمی تواند این مشکل را برطرف کند، دولت فدرال برای برطرف آن ورود پیدا خواهد نمود.

ترامپ همچنین روزپنجشنبه به نانسی پلوسی، رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا که از ایالت کالیفرنیا وارد این مجلس شده و رهبری کوشش برای استیضاحش را نیز به عهده داشته حمله کرد. ترامپ خطاب به پلوسی از او خواست حوزه انتخابیه کثیف و چندش آور خود را پاکسازی نموده و به بی خانمانها در آنجا یاری کند.

ترامپ با این حال روز شنبه مدعی شد، برطرف بحران بی خانمانها در صورت داشتن صلاحیت بسیار آسان است.

ترامپ در توئیتر نوشت: فرمانداران ایالتهای کالیفرنیا و نیویورک باید کاری نمایند و باید بتوانند شرایط را به آسانی مدیریت نمایند و اگر که قادر به این کار نیستند پس باید مودبانه تماس گرفته و برای دریافت یاری درخواست نمایند.

ماه سپتامبر گذشته، شورای مشاوران مالی ترامپ به این نتیجه رسید که پلیسی عمل کردن ممکن است ابزار مهمی برای یاری به جمع آوری مردم از خیابانها و قرار دادن آنها در سرپناه ها و خانه هایی که در آنها خدمات مورد نیازشان را به دست بیاورند، باشد.

فعالان مدافع حقوق بی خانمانها در آمریکا توئیتهای ترامپ درباره مساله بی خانمانها را شریرانه و قابل سرزنش خواندند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 728

به "ترامپ: اگر صلاحیت باشد برطرف مشکل بی خانمان ها آسان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ: اگر صلاحیت باشد برطرف مشکل بی خانمان ها آسان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید