برآورد بانک جهانی از رشد مالی ایران

به گزارش مجله هدیه، تهران (پانا) - بر اساس گزارش نو بانک جهانی، میانه رشد مالی ایران در هشت سال دولت های یازدهم و دوازدهم 1.4 درصد بوده که برآورد می گردد در دولت سیزدهم به 2.6 درصد افزایش پیدا کند.

برآورد بانک جهانی از رشد مالی ایران

به گزارش ایرنا، بر اساس گزارش نو بانک جهانی، میانه رشد مالی ایران در هشت سال دولت های یازدهم و دوازدهم 1.4 درصد بوده است.

در گزارش بانک جهانی با اشاره به ثبت دو رشد منفی بالای 6 درصد در سال های 1397 و 1398 از بهبود رشد مالی ایران در سال 1399 خبر داده شده و درباره دلیل آن آمده است: در جمهوری اسلامی ایران، تأثیر همه گیری کرونا بر بخش خدمات محدود شد و فراوری نفت و فعالیت های صنعتی دوباره احیا شد و کاهش رشد مالی را به حداقل رساند.

بر اساس تحلیل بانک جهانی، در سال 2022 کاهش محدودیت های کووید-19 به نفع بخش خدمات خواهد شد و بهبود تدریجی در بخش نفت، کمی بیشتر خواهد شد و نهایتا سبب افزایش رشد مالی در جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.

بانک جهانی پیش بینی نموده است که رشد مالی ایران در سه سال اول دولت رئیسی (1400 تا 1402) به طور میانه به 2.6 درصد افزایش یابد.

بر این اساس، برآورد میانه رشد مالی ایران در سه سال اول دولت رئیسی نسبت به میانه رشد مالی در هشت سال دولت های یازدهم و دوازدهم بهبود مناسبی خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 30 بهمن 1400 بروزرسانی: 30 بهمن 1400 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 2010

به "برآورد بانک جهانی از رشد مالی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برآورد بانک جهانی از رشد مالی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید