مشخص شدن بزرگترین چالش کشور در حوزه گردشگری خارجی

به گزارش مجله هدیه، ایسنا/ براساس آخرین اخبار واصله، بزرگترین چالش کشور در حوزه گردشگری خارجی، نداشتن تصویر واقعی از ایران هست.

مشخص شدن بزرگترین چالش کشور در حوزه گردشگری خارجی

داستان چیست؟

ولی تیموری در دیدار با سیدضیا هاشمی، رایزن جدید فرهنگی ایران در کشور سوئد و محمدعلی کیانی، مدیرکل همکاری های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور یادآور شد: این نشست با هدف اجرایی شدن تفاهم نامه همکاری میان وزارت جهانگردی و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بدلیل اشتراک در ماموریت ها تشکیل شده تا با هم راستا کردن ظرفیت ها، چشم انداز و اهداف موجود گامی عملیاتی برای ایجاد تصویر مثبت از ایران برداشته شود.

او تاکید کرد: هدف گذاری مشترک وزارت جهانگردی و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به منظور کاهش ایران هراسی و انعکاس ظرفیت ها، توانمندی ها و نمایش چهره واقعی کشور در تحقق سفری ایمن می تواند گامی مهم بشمار آید.

وی ادامه داد: طبق پژوهش های میدانی اجرا شده دیدگاه جهانگردان ورودی به کشور قبل و بعد از ورود بسیار متفاوت است و با وجود اینکه اغلب با دید منفی ایران را به عنوان مقصد جهانگردی انتخاب می کنند اما هنگام خروج آنچه از جامعه واقعی ایران درک کرده اند را کاملا مغایر با تبلیغات منفی ناشی از ایران هراسی اعلام می کنند.

معاون جهانگردی با بیان اینکه تعامل هر دو بخش می تواند در پایش و شناخت دقیق بازارهای هدف جهانگردی خارجی کشور بسیار موثر باشد، تاکید کرد: ورود به لایه های اجتماعی کشوری که قصد ورود جهانگرد از آن را داریم می تواند با کمک رایزنان فرهنگی مقیم به راحتی انجام شود و افزایش اطلاعات دقیق از بخشهای مختلف مرتبط قطعا در اثرگذاری روشهای بازاریابی و دریافت نتیجه دلخواه موثر خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه همکاری متقابل و بهره مندی از ظرفیت های متعدد 85 کنندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در 85 کشور از برنامه های این وزارت است، گفت: طبق آخرین آمار سازمان جهانی جهانگردی متوسط هزینه کرد جهانگردان ورودی به کشورهای منطقه جنوب آسیا که ایران نیز در آن واقع شده است، 1375 دلار است. از این رو، با در نظر دریافت نتایج اقتصادی ورود جهانگردان خارجی در کنار سایر منافع ملی که هر جهانگرد سفیر فرهنگی بشمار می آید و سبب تبلیغ غیر مستقیم از امنیت، صلح و آرامش موجود در کشور خواهد شد، قطعا سبب انگیزه مضاعف مشترک خواهد شد.

تیموری ادامه داد: ایران در سال 1397 با 7 میلیون و 800 هزار نفر جهانگردی ورودی و 52 درصد رشد و درسال 1398 با وجود بحران های سه ماهه پایانی سال، با 8 میلیون و 660 هزار نفر با 11 درصد رشد روبرو بوده که این جهت رو به جلو که متاسفانه بدلیل بحران کرونا با چالش روبرو شد، نشان از موفقیت در بازارشناسی و بازاریابی در کشورهای همسایه دارد و طبق اعلام سازمان جهانی جهانگردی (UNWTO) با دومین رشد سریع جهانی همراه بوده است.

معاون جهانگردی، تمرکز بر بازاریابی دیجیتال و تهیه بسته های تبلیغاتی مرتبط و محتواهای مجازی را با هدف ایجاد اعتمادسازی و انعکاس نحوه رعایت پروتکل های بهداشتی در تاسیسات جهانگردی و در نهایت تحقق سفری ایمن در ایام بحران کرونا را بسیار موثر خواند.

وی همچنین با تشریح ظرفیت های برند جهانگردی ایران برای رایزن جدید فرهنگی سوئد اظهار کرد: طبق پژوهش اجرا شده برای دستیابی به برند جهانگردی ایران، آنچه برای جهانگردان خارجی ورودی به کشور بیش از هر چیز دارای اهمیت است، حس عمیق مهمان نوازی و مهربانی ایرانیان است و آنچه که بسیار تشنه دانستن آن هستند آگاهی و شناخت هر چه بیشتر از دنیای معاصر ایران، شرایط حال حاضر و دستاورهای موجود در عرصه های مختلف است. از این رو، تلاش مشترک هر دو بخش می تواند دستیابی به نتیجه ای قابل انتظار را در صنعت جهانگردی کشور سبب شود.

تیموری، سوئد را کشور مهم حوزه اسکاندیناوی خواند و اضافه نمود: این کشور با حدود 10 میلیون نفر جمعیت، دارای جهانگردان ورودی بیش از 7 میلیون نفر است و ظرفیت های جهانگردی متعددی برای همکاری به ویژه در زمینه آموزش جهانگردی و نیز برگزاری هفته های فرهنگی مشترک به منظور شناخت بیشتر متقابل دارد.

منبع: همگردی
انتشار: 20 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1170

به "مشخص شدن بزرگترین چالش کشور در حوزه گردشگری خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشخص شدن بزرگترین چالش کشور در حوزه گردشگری خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید