اصفهان آماده همکاری فرهنگی ، مالی و گردشگری با کشور عمان است

به گزارش مجله هدیه، خبرنگاران: استاندار اصفهان در دیدار با وزیر اطلاع رسانی عمان گفت: اصفهان آمادۀ هرگونه همکاری فرهنگی ، مالی و گردشگری با کشور دوست و برادر عمان است.

اصفهان آماده همکاری فرهنگی ، مالی و گردشگری با کشور عمان است

با تور عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران از اصفهان و به نقل از روابط عمومی استاندار اصفهان، رسول زرگرپور در دیدار عبدالمنعم بن منصورالحسنی وزیر اطلاع رسانی عمان با ایشان، با اشاره به ظرفیت های بی بدیل و توانمندی های موجود در استان، گفت: ما می توانیم در بخش های مختلف از جمله مباحث گردشگری و فرهنگی همکاری مطلوبی داشته باشیم.

وی با معرفی اصفهان از نظر اقلیم، جغرافیای محیطی، صندلی صنعتی و تولیدی، آثار ارزشمند تاریخی و زیبایی های بیشمار، فعال کردن آژانسهای گردشگری و برپایی هفته فرهنگی اصفهان در کشور عمان را از راهکارهای تقویت همکاری های فرهنگی و گردشگری بین نصف جهان و عمان بیان کرد.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه شهر اصفهان مرکز استان اصفهان اکنون با 14 شهر بزرگ جهان خواهرخوانده است، اضافه کرد: خوشبختانه برگزاری هفته فرهنگی اصفهان در کشورهای اروپایی با استقبال زیاد روبرو شده و همکاری اصفهان و عمان در زمینه های مالی و سرمایه گذاری در بخش های مختلف نیز قابل آنالیز است.

وی به آماده بودن شرایط برای همکاری ها و روابط بیشتر با عمان اشاره و با بیان اینکه سالانه حدود 250 هزار گردشگر خارجی از 80 کشور جهان وارد اصفهان می شوند، حضور و سفر وزیر اطلاع رسانی عمان به شهر اصفهان را در گسترش ارتباطات مؤثر دانست.

زرگرپور گفت: ارتباط ایران و عمان در سال های گذشته قابل قبول و رو به رشد بوده و مسئولان 2 کشور ملاقات و سفرهای زیادی با هم داشته اند.

وی از تصمیم برای مشارکت جدی با عمان در این زمینه سخن گفت و برای خواهرخواندگی اصفهان با یکی از شهرهای عمان پیشنهاد همکاری داد.

اصفهان نقش مؤثری در تقویت روابط ایران و عمان دارد

وزیر اطلاع رسانی عمان نیز در این دیدار، اصفهان را مهد هنر، فرهنگ و ادبیات توصیف کرد و اضافه کرد: این زیبائیها باید از نزدیک دیده گردد تا عظمت و ارزش آن قابل درک باشد.

عبدالمنعم بن منصورالحسنی توجه استاندار اصفهان به این میراث گرانبها و جهانی را ستونی و مایه افتخار دانست و گفت: اصفهان شهره جهان و گنجینه ای از زیبائی ها و جلوه های هنر و معماری است.

وی با اشاره به روابط ایران و عمان با بیان اینکه بدون شک جاذبه های متنوعی برای توسعه هرچه بیشتر روابط دو کشور وجود دارد، اضافه کرد: شهر اصفهان با توجه به ویژگی ها و شاخصه های تاریخی و هنری می تواند نقش مؤثری در تقویت روابط ایران و عمان ایفا نماید.

وزیر اطلاع رسانی عمان با توصیف جلوه های تاریخی و تمدن ایران زمین ، همکاری های دوجانبه در بخش گردشگری را مهم توصیف کرد و در این خصوص ابراز تمایل کرد و گفت: از این پس کوشش می کنیم که اینگونه سفرها بین اصفهان و عمان نیز صورت گیرد.

وی با اشاره به انتخاب شهر نزوی در کشور عمان به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال 2015 گفت: برنامه های فرهنگی بسیاری در این زمینه بویژه در نیمه دوم سال جاری در این شهر برگزار می گردد.

ب

منبع: تسنیم
انتشار: 7 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 457

به "اصفهان آماده همکاری فرهنگی ، مالی و گردشگری با کشور عمان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصفهان آماده همکاری فرهنگی ، مالی و گردشگری با کشور عمان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید