تعطیلاتی رویایی در دیدنی ترین سواحل عمان

به گزارش مجله هدیه، یکی از ویژگی های فوق العاده عمان که باعث محبوبیت این کشور در میان گردشگران سراسر جهان شده، برخورداری از تنوع بالای جاذبه های دیدنی برای تمام سلایق است. از قلم نیاندازید برای شروع سفر رویایی تان در این سرزمین جادویی قالیچه پرنده خود را همراه داشته باشید. در آسمان آبی عمان پرواز کنید و از تماشای مناظر خیره کننده بر فراز دریاها، کوه ها و صحراها لذت ببرید. شهرها را یکی یکی زیر پا بگذارید و فرهنگ و هنر و سنت های مردم مهربان عمان را از نزدیک لمس کنید و حواس تان باشد تا از چشیدن طعم خوراکی های خوشمزه محلی نیز غافل نمانید.

تعطیلاتی رویایی در دیدنی ترین سواحل عمان

با تور عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط آشنا شوید.

در این میان اقامتی کوتاه در دیدنی ترین شهر های ساحلی عمان را از یاد نبرید و با برنامه ای بی نظیر لحظاتی رویایی را در آن ها سپری کنید.

شهر ساحلی شناص (Shinas)

شناص شهری ساحلی در استان الباطنه شمالی است. این شهر به کشور دبی بسیار نزدیک بوده و این یعنی فاصله آن از شهر مسقط زیاد می باشد. شناص شهری کوچک و دارای مجموعه ای از ساختمان های سنتی و قدیمی از جمله قلعه ای باستانیست که از گذشته های دور به جا مانده است. بندر شناص یکی از شلوغ ترین و پرکاربردترین بنادر عمان بوده و دارای چندین داو (dhows) یا همان لنج است که هنوز به سبک و سیاق گذشته به ماهی گیری مشغول هستند. شایعه شده که غذا های دریایی تازه در دبی از این شهر می آیند!

شهر ساحلی مسندم (Musandam)

مسندم در بخش شمالی عمان و در تنگه هرمز، تنگه ای میان عمان و ایران واقع شده است. این شهر ساحلی زیبا تجربه ای منحصر به فرد از تفریحات بی شماری از جمله تماشای دلفین ها و وال ها، موج سواری، کایاک سواری، کمپینگ و سفر با قایق های داو برای تماشای روستا های سنتی عمان که با کوه های ناهموار احاطه شده اند را برای گردشگران فراهم می نماید.

شهر ساحلی صحار (Sohar)

صحار شهر افسانه ها و قصه هاست. با ورودتان به این بندر باستانی دیگر از دنیای واقعی خبری نیست و همراه با سنباد اسطوره ای باید با دزدان دریایی بجنگید. با تأسیس بندر جدید صحار و منطقه آزاد، این شهر ساحلی نقش مهمی در تجارت دریایی عمان ایفا می نماید. هم چنین این عوامل نقش چشمگیری در شلوغ تر شدن صحار داشته اند. یک موزه فوق العاده با آثاری ارزشمند که گذشته این شهر ساحلی را به زیبایی به تصویر می کشند و مسجد سلطان قابوس با معماری اسلامی از آثار دیدنی این شهر به شمار می فرایند. هم چنین یک بازار قدیمی و یک بازار ماهی عظیم نیز در این شهر وجود دارند که برای یک گردش صبحگاهی از گزینه های جذاب و دیدنی این شهر هستند.

شهر ساحلی السویق (Al Suwayq)

پیش از هر چیز گشت و گذار در بازار دیدنی السویق را از قلم نیاندازید. حالا چرا السویق؟ این شهر شهرتش را مدیون وجود بازار های خود بوده و به همین دلیل نام آن نیز برگرفته از کلمه سوق همان بازار های عربی می باشد. قلعه ها و آثار باستانی متعددی در این شهر پر رمز و راز وجود دارد که از جمله آن ها می توان قلعه ای که دروازه های اصلی آن رو به دریا گشوده می شود و مسجدی قدیمی که تاریخ ساخت آن به قرن 17 میلادی باز می شود اشاره نمود.

شهر ساحلی مصنعه (Mussanah)

شهر ساحلی مصنعه به خاطر میزبانی مسابقات قایق رانی دنیا در سال 2015 و دومین دوره بازی های ساحلی آسیا مشهور شد و یکی از بهترین و ایده آل ترین مکان ها برای انجام انواع تفریحات آبی و ساحلی جذاب به شمار می آید و اقامت گاه لوکس میلنیوم با مرکز ماساژی عظیم و گزینه های متنوعی از رستوران ها تمام انتظارات شما را برای یک اقامت ساحلی تمام عیار برآورده می سازد.

شهر ساحلی برکا (Barka)

برای امتحان کردن حلوای تازه عمانی این شیرینی اصیل و خوش مزه به شما پیشنهاد می کنیم حتماً به شهر برکا و کارخانه معروف حلواسازی آن سری بزنید. برای اقامتی سرشار از آرامش می توانید یکی از دو اقامت گاه جذاب السوادی و النهضه را انتخاب کنید و از استراحتی دل پذیر یا انجام فعالیت هایی هیجان انگیز در ساحل لذت ببرید. علاوه بر این ها وجود قلعه های باستانی که بیت نعمان از معروف ترین شان است امکان گردشی ماجراجویانه در دل تاریخ را برای تان فراهم می نمایند.

شهر ساحلی سیب (Seeb)

اگر در شهر مسقط اقامت دارید شهر ساحلی سیب یکی از نزدیک ترین شهر های ساحلی اطراف شماست. فرودگاه بین المللی سیب یکی از فرودگاه های بین المللی عمان نیز در این شهر ساحلی واقع شده است. شهر سیب بیش تر به عنوان منطقه ای مسکونی شناخته می شود. با این وجود باغ نسیم میان سیب و برکا با آکواریومی جذاب و آبشاری زیبا و یک دریاچه و باغی ژاپنی و عربی و هزارتویی عجیب اوقات فراغتی به یادماندنی را برای تان رقم می زند.

شهر ساحلی القریات (Quriyat)

قریات یک دهکده کوچک ماهی گیریست که در فاصله 80 کیلومتری از شهر مسقط واقع شده است. هم چون بسیاری از شهر های دیگر عمان، قریات نیز دارای یک قلعه تاریخیست و زمانی در اشغال پرتغالی ها بوده است. در جهتی که از مسقط تا القریات طی می کنید سواحلی بی نظیر و عظیم با چشم انداز هایی فوق العاده خواهید دید؛ ولی مقصد اصلی سدی عظیم به نام وادی ضیقه است که با منظره ای باشکوه و افسانه ای یکی از دیدنی ترین جاذبه های دیدنی شهر به شمار می آید.

شهر ساحلی قلهات (Qalhat)

قلهات یکی از شهر های باستانیست که سال ها پیش از رونق بسیاری برخوردار بوده اما امروزه هیچ چیز از این شهر مرموز باقی نمانده است. این شهر یکی از توقف گاه های مهم برای شبکه تجارت اقیانوس هند و ظاهراً دومین شهر پادشاهی ملوک هرمز بوده و به عنوان اثری ارزشمند در زیرگروه فرهنگی به ثبت میراث دنیای یونسکو رسیده است. مقبره ای برای بانویی به نام بی بی مریم توسط همسر وی بهاءالدین به عنوان احترام و قدردانی از وی در قرن سیزدهم ساخته شده است.

شهر ساحلی رأس الحد (Ras Al Hadd)

آیا شما هم یکی از عاشقان لاک پشت های دریایی زیبا هستید؟ رأس الحد زیست گاه طبیعی لاک پشت های دریاییست و امکان بازدیدی هیجان انگیز از زندگی این موجودات ظریف و زیبا را در طی روز یا شب برای تان فراهم می نماید. غروب های رنگارنگ، سواحل دوست داشتنی، لاکپشت ها، ورزش های ساحلی و آرامشی کم نظیر کنار دریا همه چیز را برای سپری کردن تعطیلاتی به یادماندنی در اختیارتان قرار می دهند. برای اقامت در این شهر می توانید یکی از اقامت گاه ها و استراحت گاه های شهر را انتخاب کنید.

شهر ساحلی صور (Sur)

صور به عنوان یک شهر بندری تاریخی از قرن ششم یک کانون توسعه یافته برای تجارت با آفریقای شرقی بوده است. این شهر تا قرن شانزدهم میلادی مدت کوتاهی تحت حکومت پرتغال نهاده شد. صور به دلیل مهارت های شگفت انگیز در صنعت کشتی سازی شهرت دارد و البته هنوز هم یکی از شهر های مهم در بین ملوانان است. جاذبه های دیدنی فرهنگی و طبیعی فراوانی از جمله موزه ها، سواحل رأس الجینز و وادی شاب بر محبوبیت این شهر ساحلی افزوده اند.

جزیره مصیره (Masirah Island)

مصیره با جمعیتی بالغ بر 10000 نفر عظیم ترین جزیره عمان است. این جزیره با کشتی از جهت دریا قابل دسترس بوده و هم چنین دارای یک پایگاه هوایی نیز می باشد. بهترین راه برای تجربه لحظاتی شگفت انگیز در این جزیره کمپ زدن کنار ساحل تماشایی و آب های نیلگون است که تماشای لاکپشت های زیبا را نیز برای تان فراهم می نماید.

منبع: ddsafar
انتشار: 1 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 906

به "تعطیلاتی رویایی در دیدنی ترین سواحل عمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعطیلاتی رویایی در دیدنی ترین سواحل عمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید