احتمال تعویق آزمون های سراسری امسال وجود دارد؟ ، نباید با قوه قهریه با دانشجویان برخورد شود

به گزارش مجله هدیه، وزیر علوم درباره تعویق آزمون های سراسری امسال و همچنین تصویب آیین نامه ها و محدودیت های نو برای رفت وآمد و پوشش دانشجویان در دانشگاه ها توضیح داد.

احتمال تعویق آزمون های سراسری امسال وجود دارد؟ ، نباید با قوه قهریه با دانشجویان برخورد شود

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه نهمین جشنواره آموزشی دانشگاه تهران در پاسخ به این سوال که آیا محدودیت تازهی برای حوزه پوشش و رفت وآمد دانشجویان در دانشگاه ها مصوب شده است، شرح داد: هیچ محدودیت تازهی در این زمینه اعمال نشده است؛ البته ضرورتی به پرسش این سؤالات وجود ندارد چرا که جامعه دانشگاهی ما فرهیخته تر از آن هستند که نیاز باشد با قوه قهریه با دانشجویان برخورد کنیم دانشجویان خودشان می دانند که حضور در دانشگاه ها، کلاس و محضر استاد شرایط و حرمت خاصی دارد و باید آن را رعایت کنند.

وزیر علوم ضمن اشاره به اینکه اگر ما بخواهیم با قوه قهریه در حوزه پوشش دانشجویان استفاده کنیم در شأن دانشجویان نیست، اضافه نمود: با توجه به اینکه دانشجویان دو سال هم در دانشگاه ها حضور نداشتند باید در جریان آیین نامه های تازه اعم از آموزشی، فرهنگی و پوششی قرار بگیرند و آموزش هایی در این زمینه داده شود.

زلفی گل درباره آخرین تصمیم گیری ها در مورد حذف کنکور گفت: سیاست کلی این است که به سمت تأثیر کمتر کنکور برای ورود به دانشگاه ها حرکت کنیم تا فشار های روانی به داوطلبان کمتر شود تا در ازای آن تأثیر سوابق تحصیلی نقش پررنگ تری برای انتخاب و ورود دانشجویان در دانشگاه ها داشته باشد.

وی تاکید کرد: برای رشته های پرطرفدار دانشگاه ها که حدود 15 درصد از ظرفیت را تشکیل می دهند، بدون شک باید کنکور برگزار شود.

وزیر علوم ضمن بیان این مطلب که براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی سوابق تحصیلی تأثیر قطعی در انتخاب داوطلبان برای ورود به دانشگاه ها را خواهد داشت، شرح داد: عمده رشته های دانشگاه ها براساس سوابق تحصیلی دانشجو پذیرش می کنند.

زلفی گل با اعلام اینکه بخشی از مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد کنکور 1402 اجرایی می شود، در مورد احتمال تعویق برخی آزمون های سراسری گفت: تصمیم نهایی در این زمینه بر عهده شورای سنجش و پذیرش آموزش خواهد بود و در مورد این موضوعات تصمیم گیرنده شورا است و تا به امروز تصمیمی در این زمینه گرفته نشده است.

وی در انتها نیز گفت: شورای سنجش و پذیرش معمولا انضباط آموزشی را در تصمیم گیری های خود ملاک قرار می دهد و در آن یک فرد تصمیم گیرنده نیست.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 تیر 1401 بروزرسانی: 8 تیر 1401 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 2124

به "احتمال تعویق آزمون های سراسری امسال وجود دارد؟ ، نباید با قوه قهریه با دانشجویان برخورد شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال تعویق آزمون های سراسری امسال وجود دارد؟ ، نباید با قوه قهریه با دانشجویان برخورد شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید