واحدهای صنعتی تحت هیچ شرایطی نباید تعطیل شوند

به گزارش مجله هدیه، به گزارش خبرنگاران، محمدرضا فیاض بعدازظهر چهارشنبه در آیین افتتاح چند طرح صنعتی در خراسان شمالی، اظهار کرد: توسعه استان در گرو واحدهای صنعتی و تولیدی است، بنابراین حمایت از فعالیت آن ها لازم است.

واحدهای صنعتی تحت هیچ شرایطی نباید تعطیل شوند

فیاض با بیان اینکه هم افزایی به توسعه یافتگی سرعت می بخشد، تاکید نمود: مسائل پیش پا افتاده با شرکت های خدمات رسان همچون آب، برق و گاز نباید واحدهای صنعتی و تولیدی را که رکن مهمی از فعالیت مالی استان محسوب می شوند به تعطیلی بکشاند.

وی توضیح داد: تعطیلی واحدهای تولیدی به دلیل پرداخت قبوض و مسائل بانکی خارج از سیاست های دولت است و در این رابطه قوه قضاییه با قدرت حمایت می نماید.

وی کار صنعتی را بسیار سخت عنوان نمود و اضافه کرد: کسی که قصد اداره یک واحد صنعتی را دارد باید 40 حرفه را تجربه کند تا بتواند از عهده امور پیش روی آن برآید، بنابراین باید قدر صنعتگران را دانست چرا که به توسعه منطق یاری شایانی می نمایند.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بین الملل در ادامه بیان نمود: پیشرفت صنعت و افزایش آن در سراسر کشور نمونه ای از دستاوردهای انقلاب و استقلال یافتگی ایران اسلامی است.

توسعه صنعت در گروه دانش روز است

فیاض در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه علم و صنعت توقف ناپذیر هستند، گفت: بهره مندی از دانش دیگران برای توسعه بخش صنعت کشور لازم است.

وی با بیان اینکه صنعت ایران از سابقه طولانی برخوردار است، اظهار کرد: در گذشته صنعت کشور سخت افزاری بوده اما اکنون بخش صنعت احتیاجمند نرم افزاری شدن است که این امر احتیاج به زمان دارد.

مشاور وزیر صنعت با تاکید بر اینکه نگهداری و مدیریت واحدهای صنعتی بسیار حائز اهمیت است، توضیح داد: باتوجه به شرایط کشور باید امور مهم توسعه ای را پس از آموزش به بهترین شیوه پیش برد تا بتوان در راستای اقتصاد مقاومتی قدم برداشت.

ضرورت شناسایی بازارهای هدف

فیاض همچنین بر شناسایی بازارهای هدف به منظور رونق مالی واحدهای صنعتی تاکید نمود و گفت: بخش خصوصی نباید در امر صادرات محصولات به دولت تکیه کند بلکه باید با استفاده از توان خود بازار را شناسایی نمایند.

به گزارش خبرنگاران، با حضور مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت پنج واحد صنعتی و تولیدی با اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد ریال در شهرستان بجنورد، شیروان و فاروج به بهره برداری رسید.

لازم به ذکر است، کمبود نقدینگی در تامین سرمایه در گردش، بالا رفتن هزینه حامل های انرژی و مسائل در زمینه صادرات محصول، مشکل خرید دستگاه های مورد احتیاج و کمبود نقدینگی به منظور احداث ساختمان واحد تولدی از جمله مسائل واحدی تولیدی خراسان شمالی بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 139

به "واحدهای صنعتی تحت هیچ شرایطی نباید تعطیل شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واحدهای صنعتی تحت هیچ شرایطی نباید تعطیل شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید