چین تسهیلات بانک و بیمه را برای ایران فراهم کند، روابط تهران و پکن وارد مرحله جدیدی شده است

به گزارش مجله هدیه، خبرنگاران: رئیس مجلس گفت: روابط تهران - پکن در دولت جدید وارد یک مرحله تازه و متفاوت شده است که باید از این فرصت استفاده کرد.

چین تسهیلات بانک و بیمه را برای ایران فراهم کند، روابط تهران و پکن وارد مرحله جدیدی شده است

با مجری مستقیم تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه پارلمانی خبرنگاران، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با کارکنان نهادهای ایرانی مقیم چین در پکن، گفت: ایران باید در زمینه گسترش روابط تجاری به چینی ها اطمینان بدهد و آنها هم باید تسهیلات بانک و بیمه لازم را فراهم نمایند.

وی با بیان اینکه کارکنان نهادهای ایرانی باید فعالیت های خود را در چین افزایش دهند تا از ظرفیت های این کشور بیشتر استفاده گردد، اضافه نمود: روابط تهران - پکن در دولت جدید وارد یک مرحله تازه و متفاوت شده است که باید از این فرصت استفاده کرد.

رئیس مجلس، توضیح داد: برداشت بنده این است که ایران و چین هر دو علاقه مند به همکاری های بیشتر مالی، صنعتی، خدماتی و مهندسی هستند.

لاریجانی، گفت: فضای کار با جمهوری اسلامی ایران وسیع تر شده است. باید از زمان استفاده کرد تا وقت ها تلف نشده و فرصت سوزی نگردد.

وی، گفت: دولت ایران علاقه مند به همکاری با سایر کشورها بر اساس پشتوانه مالی است و باید بخش های دولتی و خصوصی نیز براساس این رویکرد درست در جهت گسترش دیپلماسی هدف دار کوشش نمایند.

رئیس مجلس اضافه نمود: مجلس اخیرا مصوبه ای در این زمینه فاینانس داشت و اصلاحیه بودجه نیز ایجاب می نماید که روابط مالی و بانکی با کشورها تسهیل گردد.

قرار است رئیس مجلس، عصر امروز در دیدار با رئیس جمهوری و رئیس مجلس چین درباره روابط کلان مالی دو کشور با آنان بحث و گفتگو کند.

منبع: تسنیم
انتشار: 19 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 394

به "چین تسهیلات بانک و بیمه را برای ایران فراهم کند، روابط تهران و پکن وارد مرحله جدیدی شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین تسهیلات بانک و بیمه را برای ایران فراهم کند، روابط تهران و پکن وارد مرحله جدیدی شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید