خبرگزاری هند: تحریم ایران شامل پروژه های چابهار نمی شود

به گزارش مجله هدیه، تهران - خبرنگاران - خبرگزاری رسمی پی تی آی هند روز چهارشنبه به نقل از وزارت خارجه آمریکا اعلام نمود که لغو معافیت های خرید نفتی هند از ایران و تشدید تحریم های آمریکا علیه ایران، شامل اجرای پروژه های هند در بندر چابهار ایران نمی شود.

خبرگزاری هند: تحریم ایران شامل پروژه های چابهار نمی شود

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به این خبرگزاری گفت که تصمیم اخیر دولت آمریکا برای پایان دادن به معافیت ها برای خرید نفتی از ایران توسط سوی 8 کشور از جمله هند اقدامی برای قطع همه صادرات ایران به جهان است و بازسازی اقتصاد افغانستان با کمک های هند که شامل توسعه بندر چابهار ایرانی توسط دهلی نو می شود، موضوع دیگری است که ربطی به صادارت ایران ندارد، بنابراین تصمیم لغو معافیت ها نباید تاثیری بر توسعه پروژه های چابهار بگذارد.

این مقام که خواست نامش فاش نشود در این خصوص اضافه نمود: راهبرد جنوب آسیای دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا بیش از هر چیز بر ادامه حمایت ها از توسعه افغانستان و نیز همکاری و مشارکت نزدیک دهلی نو با واشنگتن در این زمینه دارد، و این موضوع ربطی به تشدید تحریم های علیه ایران ندارد، بنابراین ما نه تنها به دنبال توسعه مناسبات با هر دو کشور (هند و افغانستان) هستیم، بلکه بر اجرای سیاست اعمال حداکثر فشار بر حکومت ایران نیز تاکید داریم.

به گزارش خبرنگاران از پایگاه روسی وار اَند پیس (چند و صلح) مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا نیز چند روز قبل بندر چابهار ایران را از تحریم های اقتصادی آمریکا معاف کرده بود.

وی گفته بود که هدف از این معافیت، تمایل آمریکا به کمک رسانی به هند، به عنوان متحد آمریکا در جنوب آسیا است که می خواهد جهت راهبردی تجاری از طریق ایران و افغانستان به آسیای مرکزی را با دور زدن پاکستان راه اندازی کند.

به گزارش وار اند پیس، نگرانی واشنگتن و متحدان آن برای استثنا کردن چابهار ناشی از این است که هند ممکن است کنترل پروژه را از دست بدهد و رهبری توسعه این بندر به چین واگذار شود.

آساق**1378**1663**

منبع: ایرنا
انتشار: 21 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 177

به "خبرگزاری هند: تحریم ایران شامل پروژه های چابهار نمی شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرگزاری هند: تحریم ایران شامل پروژه های چابهار نمی شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید