پیشنهاد وزیر خارجه فرانسه برای خروج لبنان از بحران

به گزارش مجله هدیه، ایرنا نوشت: ژان ایو لوردیان وزیر خارجه فرانسه که به بیروت سفر نموده، با اشاره به بحران مالی در لبنان، تاکید نمود که برنامه صندوق بین المللی پول تنها راه خروج این کشور از بحران است.

پیشنهاد وزیر خارجه فرانسه برای خروج لبنان از بحران

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش شبکه خبری المیادین، لودریان امروز پنجشنبه در کنفرانس خبری مشترک با ناصیف حتی همتای لبنانی خود بر ادامه حمایت فرانسه از لبنان و ایستادن در کنار مردم این کشور تاکید نمود.

وی اضافه نمود: راه چاره بهبودی اوضاع لبنان تعیین و روشن است. ما در کنفرانس سیدر (کنفرانس حمایت از لبنان) پیشنهاد دادیم که در مقابل انجام اصلاحات، بودجه پروژه های عمرانی در لبنان تامین می گردد.

وزیر خارجه فرانسه با تاکید بر اینکه مبارزه با فساد و قاچاق در لبنان اساس تامین آینده این کشور است، گفت: ما به فکر انجام اصلاحات در بخش برق هم هستیم و آنچه در این زمینه اجرا شده است، به هیچ وجه کافی نیست.

لودریان خطاب به مسئولان لبنانی توضیح داد: فرانسه آماده ارائه هرگونه یاری به لبنان است اما به ما یاری کنید تا به شما کنیم.

وی گفت: در شروع بحران ناشی از کرونا و اوضاع بهداشتی، یاری های پزشکی در اختیار لبنان قرار دادیم و این مسئله برای ما در اولویت بود.

این مقام فرانسوی همچنین بر حمایت فرانسه از جوانان و بخش آموزش لبنان تاکید نمود.

ناصیف حتی نیز با اشاره به کنفرانس سیدر در مورد حمایت مالی از لبنان گفت: برگزاری این کنفرانس نشانگر میزان اهتمام فرانسه به لبنان است.

وی اضافه نمود: زمان بر خلاف منافع ما پیش می رود اما آنچه مهم است انجام گفت وگوها با صندوق بین المللی پول است.

وزیر خارجه لبنان همچنین از حمایت های دولت فرانسه از مدارس فرانسوی زبان در لبنان قدرانی کرد.

لوردیان شامگاه چهارشنبه در سفری رسمی که تا روز آدینه ادامه خواهد داشت، وارد بیروت شد.

وی پیش از ملاقات با وزیر خارجه لبنان، با میشل عون رییس جمهوری، نبیه بری رییس مجلس و حسان دیاب نخست وزیر لبنان ملاقات کرد.

روزنامه لبنانی الاخبار در شماره امروز خود از احتمال ملاقات نخست وزیر فرانسه با هیاتی از حزب الله خبر داده است.

سفر وزیر خارجه فرانسه به لبنان در حالی انجام می گردد که این کشور در شرایط کنونی با بحران مالی شدیدی دست وپنجه نرم می نماید.

آمریکا طی ماه های گذشته فشارهای خود به لبنان را به دلیل آنچه نقش آفرینی و مداخلات حزب الله در دولت این کشور می خواند، افزایش داده است و بسیاری از ناظران، فشارهای واشنگتن را در وخیم تر شدن اوضاع مالی لبنان موثر می دانند.

طی هفته های اخیر گفت و گوهای دولت لبنان با هیاتی از صندوق بین المللی پول در جریان بوده است. دولت لبنان به دنبال جلب یاری های مالی این نهاد بین المللی است اما این نهاد نیز، خواهان اصلاحات در ساختار مالی لبنان شده است.

بسیاری از ناظران معتقدند تا زمانی که آمریکا چراغ سبز نشان ندهد صندوق بین المللی پول از ارائه یاری ها به لبنان خودداری می نماید و خواسته واشنگتن نیز کاهش نقش آفرینی حزب الله در این کشور است.

لودریان پیش از سفر به لبنان گفته بود، اگر مقامات لبنان می خواهند که کشورشان از روشکستی مالی رهایی یابد، باید خودشان هم حرکتی انجام دهند و گام های عملی در زمینه انجام اصلاحات در لبنان بردارند.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 17 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1164

به "پیشنهاد وزیر خارجه فرانسه برای خروج لبنان از بحران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد وزیر خارجه فرانسه برای خروج لبنان از بحران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید