تور دبی: اما و اگرهای تعطیلی اکسپو 2020 دبی در پی شیوع اومیکرون

به گزارش مجله هدیه، افزایش ده برابری تعداد مبتلایان به ویروس کرونا از ابتدای ماه جاری در امارات متحده عربی باعث تردیدهایی برای ادامه برگزاری نمایشگاه اکسپو 2020 شد. دولت امارات تعداد مبتلایان را بر حسب سویه ویروس اعلام نکرده؛ اما باتوجه به گزارش بلومبرگ، تعداد مبتلایان به گونه امیکرون به کمتر از 100 نفر می رسد.

تور دبی: اما و اگرهای تعطیلی اکسپو 2020 دبی در پی شیوع اومیکرون

با تور دبی در زیباترین سواحل خلیج فارس استراحت کنید و شهری پر زرق و برق، بین‌المللی و پیشرفته را سیاحت کنید.

نورا الغیثی سخنگوی وزارت بهداشت امارات متحده عربی در نشست خبری روز سه شنبه از خالی بودن 55 درصد از تخت های بیمارستان اطلاع داد که 3 درصد این اندازه به بیماران کووید-19 مبتلا هستند.

پیش از این امارات با بهبود فرایند واکسیناسیون اجباری توانسته بود تا حد زیادی از ایجاد قرنطینه های سراسری در طول سال جلوگیری کند و پیروز به برگزاری نمایشگاه اکسپو 2020 در دبی گردد. همین مسئله باعث درآمدزایی و بهبود گردشگری در این منطقه شده بود.

با این وجود دوز سوم هنوز به طور کامل برای جمعیت ده میلیونی امارات تزریق نشده است. تزریق دوز بوستر درحال حاضر از اولویت های پیش رو برای استمرار نمایشگاه است.

ادامه کار نمایشگاه یا لغو آن؟

اکسپو دبی با یک سال تاخیر از مهر سال جاری در امارات متحده عربی افتتاح شد. این نمایشگاه که هر 5 سال یک بار در کشورهای مختلف برگزار می گردد، سال جاری برای اولین در یک کشور خاورمیانه ای آغاز به کار کرد.

این درحالی است که نمایشگاه های دیگری مثل نمایشگاه سالانه گردشگری برلین به علت شیوع اومیکرون در اروپا لغو شد. از هفته گذشته بیشتر کشورها محدودیت های تردد مسافران را برای کنترل هرچه بهتر جهش تازه کرونا اعمال کردند که باعث شد فعالیت برخی از پاویون های مستقر در نمایشگاه Expo 2020 کمرنگ تر گردد یا به علت قوانین سفر اعمال شده تعطیل شوند.

برخی از برنامه های همگانی نمایشگاه مثل برگزاری اجرای موسیقی زنده یا فعالیت رستوران ها در پی اخبار منتشر شده از شیوع اومیکرون و افزایش شانس ابتلا به این سویه حتی پس از تزریق دوز دوم، به تعویق افتاد و موقتا بسته شد.

طبق اخبار اعلام شده از سوی کمیته مبارزه با کرونا ورود و خروج اتباع ایران به امارات تا به امروز محدودیتی ندارد و داخل فهرست 12 کشور اعلام شده از سوی ستاد کرونا نیست.

شرایط استقبال از نمایشگاه اکسپو2020 چطور بود؟

طبق خبر منتشر شده از سوی برگزار کنندگان نمایشگاه اکسپو 2020 دبی، تا تاریخ 20 دسامبر سال 2021، تعداد بازدیدکنندگان این رویداد به بیش از هفت میلیون نفر رسید. برای جلوگیری از شیوع بیماری در این رویداد از ورود مبتلایان جلوگیری می شد و بعلاوه در بدو ورود کارت واکسن و گواهی آزمایش کرونا با نتیجه منفی کاملا آنالیز می شد.

با این وجود درحالی که تعداد مبتلایان گزارش شده به صفر رسیده بود، از نیمه های آذرماه، امارات متحده عربی با اولین مورد ثبت شده از اومیکرون روبرو شد که به وسیله فردی تبعه آفریقای جنوبی وارد دبی شده بود. گفتنی است که مسافر مبتلا به اومیکرون هر دو دوز واکسن را دریافت نموده بود.

کمیته برگزاری نمایشگاه نیز برای جلوگیری از شیوع امیکرون در خلال برگزاری اکسپو 2020، تزریق دوز سوم را برای همه کارکنان بین المللی و داخلی نمایشگاه، تمامی پیمانکاران و حاضران در غرفه های نمایشگاه اجباری نموده است. بعلاوه تکمیل دو دوز واکسیناسیون را برای همه بازدیدکنندگان بالای 18 سال ضروری اعلام نموده است.

البته قابل ذکر است این نمایشگاه به صورت مجازی هم در حال برگزاری است و تا به امروز بیش از سی میلیون نفر به صورت مجازی از اکسپو دبی بازدید به عمل آورده اند.

بسته شدن رستوران ژاپنی در اکسپو دبی 2021 به علت اومیکرون

در این بین یک رستوران معروف آسیایی- ژاپنی با نام ساشیرو به عنوان رستوران عامل انتشار ویروس کرونا در نمایشگاه دبی کشف شد. طبق اخبار منتشر شده از روزنامه Asahi، این رستوران تا زمانی که عاری از ویروس گردد و آنالیز های لازم روی آن انجام گیرد بسته خواهد ماند.

وزارت اقتصاد و تجارت ژاپن نیز به نقل از عرب نیوز اظهار داشت که 10 نفر از پرسنل این رستوران به گونه تازه کرونا، یعنی اومیکرون مبتلا شده اند که همین مسئله تا حدودی کمیته برگزاری نمایشگاه را نگران نموده است. البته پاویون کشور ژاپن همچنان به فعالیت خود ادامه خواهد داد و ارتباطی به بسته شدن این رستوران ندارد.

فعالیت پاویون ایران در اکسپو دبی ادامه خواهد داشت

باوجود مسائل پیش آمده و همزمانی اومیکرون با برگزاری اکسپو، بنابر گزارش مهرنیوز، متولیان و مسئولان مربوط به برگزاری پاویون ایران در expo 2020 فعلا دست نگه داشته اند تا سیاست های دولت امارات در مورد ادامه دار بودن نمایشگاه معین و روشن تر گردد. به همین علت فعالیت های پاویون ایران لغو نخواهد شد و همچنان ادامه دارد.

کمیته برگزاری نمایشگاه اکسپو دبی 2020 نیز در مقابله با افزایش تعداد مبتلایان به اومیکرون، تعداد مرکزهای تست PCR را داخل مجموعه نمایشگاهی افزایش داده است.

محدودیت امارات برای مسافران ورودی از کشورهای آفریقایی

سیاست های پذیرش مسافر از سوی دولت امارات نیز تغییر کرد. از تاریخ 25 دسامبر مسافرانی که از کشورهای مبدا تانزانیا، اتیوپی یا نیجریه هستند یا از 14 روز پیش تا روز سفر به این کشورها سفر داشته اند (چه مستقیم چه غیر مستقیم) نمی توانند وارد امارات شوند.

البته افرادی که تابعیت امارات یا اقامت طلایی دارند یا بستگان درجه یکشان در این کشور اقامت دارد و بعلاوه نمایندگان دیپلماتیک کشورها، نمایندگان دولت و هیئت های رسمی می توانند با شرط قرنطینه ده روزه وارد امارات متحده عربی شوند.

منبع: علی بابا
انتشار: 6 خرداد 1401 بروزرسانی: 6 خرداد 1401 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 2093

به "تور دبی: اما و اگرهای تعطیلی اکسپو 2020 دبی در پی شیوع اومیکرون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور دبی: اما و اگرهای تعطیلی اکسپو 2020 دبی در پی شیوع اومیکرون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید