پهنای باند اینترنت در کرمانشاه به هزار و 57 گیگابیت افزایش یافت

به گزارش مجله هدیه، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه با اشاره به خدمات اجرا شده در بخش ارتباطات استان در 2 سال گذشته، گفت: پهنای باند استان از 700 به هزار و 57 گیگابیت و ظرفیت شبکه انتقال نیز از 454 به 774 گیگابیت افزایش یافته است.

پهنای باند اینترنت در کرمانشاه به هزار و 57 گیگابیت افزایش یافت

شهریار بهنیا اضافه کرد: ایجاد دسترسی بیشتر روستاییان به زیرساخت های مناسب ارتباطی و استفاده هرچه بهتر دانش ­آموزان از شبکه های مجازی و اینترنت با اجرای طرح­ های خدمات عمومی اجباری روستایی (USO) بهبود پیدا نموده است.

وی با اشاره به اجرای طرح USO، توضیح داد: ارائه خدمات مطلوب و باکیفیت ارتباطی، برقراری عدالت ارتباطی و کاهش شکاف دیجیتالی در منطقه ها کمتر پیشرفته از مهمترین اهداف اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات است و اجرای پروژه فیبرنوری شهری در سطح شهر کرمانشاه زمینه ساز شهر هوشمند محسوب می گردد.

بهنیا توضیح داد: ارتقاء زیرساخت های ارتباطی منجربه استقبال عمومی از خدمات بخش ارتباطات شده که در سال های اخیر مقدار کاربران اینترنت 15 درصد و مشترکین اپراتورهای تلفن همراه 30 درصد افزایش یافته است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان نمود: به منظور انتقال دیتای کاربران ظرفیت واگذار شده دیتای داخلی در استان 9 برابرشده و برای تامین خدمات و دسترسی مشترکین شبکه ارتباطات سیار، تعداد ایستگاه های تلفن همراه 22 درصد رشد داشته است.

بهنیا اضافه کرد: به موازات توسعه خدمات در شهرها و به منظور کاهش شکاف دیجیتال با روستاها، تعداد 289 روستای نو به اینترنت پرسرعت مجهز شده اند که این مقدار افزایش معادل 14 درصد رشد است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه بعلاوه با اشاره به اینکه در حال حاضر هزار و 528 روستای استان دارای اینترنت پرسرعت است، گفت: استان کرمانشاه دارای هزار و 712 روستای بالای 20 خانوار است که از این تعداد هزار و 528 روستا دارای اینترنت پرسرعت است که با مساعدت وزیر ارتباطات و با کوشش های انجام شده، به جای مانده روستاهای بالای 20 خانوار استان به اینترنت مجهز می گردد.

استان کرمانشاه 2 میلیون نفر جمعیت ساکن در 14 شهرستان، 31 بخش، 32 شهر، 86 دهستان و 2 هزار و 595 آبادی دارد و 2.4 درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می نمایند که از این تعداد 75 درصد در نقاط شهری و 25 درصد در نقاط روستایی زندگی می نمایند.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1917

به "پهنای باند اینترنت در کرمانشاه به هزار و 57 گیگابیت افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پهنای باند اینترنت در کرمانشاه به هزار و 57 گیگابیت افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید