نگاهی به مودم 4G هواوی WBB Router 30-22: استوکی که واقعا ارزش خرید دارد

به گزارش مجله هدیه، چند سایت و کانال فروشنده تجهیزات استوک، مودم هواوی WBB Router 30-22 اپراتور قطری ooredoo را در ایران می فروشند.

نگاهی به مودم 4G هواوی WBB Router 30-22: استوکی که واقعا ارزش خرید دارد

با جست وجو در اینترنت، اطلاعات زیادی دستگیرمان نمی شود؛ جز چند ویدئو که نحوه تغییر رمزعبور مودم یا آدرس IP را آموزش می دهند و چند سایت محلی کشور قطر که فروشنده این مودم هستند.

به نظر می رسد این دستگاه عرضه و فروش بین المللی نداشته و صرفا برای اپراتور ooredoo قطری مونتاژ شده است. حتی در فهرست مودم روترهای 4G LTE Cat 6 هواوی در سایت هایی مانند 4gltemall دیده نمی شود.

شرکت هواوی از این دست مودم های سفارشی زیاد دارد و یک روال معمول برای این شرکت است. احتمالا هم مودم WBB Router30-22a به سفارش اپراتور قطری تولید و فقط به این اپراتور تحویل داده شده است.

به همین دلیل، بعید است که شاهد ورود دست اول این مودم در ایران باشیم ولی همان طور که اشاره شد؛ چند فروشگاه تعدادی مودم دست دوم WBB Router30-22a را وارد کردند.

مشخصات سخت افزاری هواوی WBB Router30-22a

هواوی WBB Router30-22a یک مودم روتر 4G در رده LTE Cat 6 است؛ با سرعت دانلود 300 مگابیت و سرعت آپلود 50 مگابیت؛ با وای فای دو بانده و کلی امکانات و قابلیت های دیگر. مشخصات کلی این مودم را در زیر مشاهده می کنید:

HUAWEI WBB ROUTER 30-22a

Downloads up to 300Mbps Uploads up to 50Mbps

4G LTE 4*2

WI-fi 802.11 a/b/g/n/ac

Internal and External Antennas

2.4G/5G Dual Band Concurrently

LTE Cat 6 /LTE CAT 4 / DC-HSPA+/HSPA+

HSPA/UMTS/EDGE/GPRS/GSM

with micro sim slot

4 Rj45 port

4 Rj11 port (only voip)

با تمام اپراتورها و سیم کارت های موبایل داخل ایران سازگاری دارد و با خیال راحت می توانید این مودم را برای هر اپراتوری از FDD همراه اول و ایرانسل تا طرح 360 مبین نت، ماهان نت و شاتل موبایل خریداری کنید.

چندین کاربر در فروم های پی سی ورلد این مودم را استفاده و گزارش دادند به محض اینکه سیم کارت موبایل را روی آن بیندازید و روشن کنید؛ شبکه شناسایی شده و آماده استفاده است.

همانند غالب مودم های 4G از باندهای رادیویی TD-LTE ایرانسل و مبین نت پشتیبانی نمی کند و برای اینترنت TD-LTE نیست.

از تراشه های سیلیکون 6930 ساخت خود هواوی استفاده می کند و از نظر مشخصات و ساختاری بسیار مشابه مودم روتر هواوی e5186-22a است.

به 4 درگاه شبکه LAN صد مگابیتی و 4 درگاه RJ11 برای خطوط تلفن ثابت و مصارف VOIP و SIP مجهز است که در نوع خودش بی نظیر و جالب است. همین طور، یک درگاه USB 2.0 به همراه کلیدهایی برای روشن/خاموش مودم، وای فای و WPS دارد. به این امکانات، اسلات کارت حافظه میکرو را هم اضافه کنید.

در ارتباطات بی سیم از وای فای 802.11ac و دو فرکانس 2.4 و 5 گیگاهرتز پشتیبانی می کند ولی گزارش های کاربران نشان می دهد تراشه وای فای آن از سری AC750 است.

یعنی روی فرکانس 2.4 گیگاهرتز سرعتی 300 مگابیت و روی فرکانس 5 گیگاهرتز سرعتی 433 مگابیتی می دهد و نباید روی یک وای فای بسیار قوی حساب باز کنید. همزمان 32 کاربر یا دستگاه می توانند به وای فای وصل شوند.

اما انتن های LTE این مودم گیرندگی و قدرت بسیار بالایی دارند؛ به طوری که می توانید در ضعیف ترین مناطق هم از اینترنت با سرعت مناسبی بهره ببرید و چند چراغ مودم روشن باشند.

قابلیت های نرم افزاری مودم هواوی WBB Router30-22a

قابلیت تجمیع فرکانس دو باند رادیویی

پشتیبانی از IPv6

پشتیبانی از VoIP

دریافت و ارسال SMS

پشتیبانی از WDS

پشتیبانی از WPS

قابلیت های usb printer و usb samba server و usb storage روی درگاه USB

قابلیت Auto APN

سیستم عیب یابی پیشرفته

فیلترینگ آدرس IP و آدرس MAC و URL

قابلیت روتری

امکان تعریف چهار SSID (هر فرکانس 2 شبکه بی سیم)

پورت فورواردینگ

پشتیبانی از UPnP و DMZ

پشتیبانی از VLAN و IPSec و L2TP و VPN Passthrough

می شود گفت پنل مدیریتی بسیار کامل و پیشرفته ای دارد که با کمتر مودم 4G هواوی قابل مقایسه است. همه نوع امکانات و ابزارهای نرم افزاری در اختیار کاربر قرار می دهد.

حرف آخر

من همیشه مخالف ورود مودم ها و روترهای دست دوم و استوک ضعیف به بازار ایران بودم و همیشه کاربران و خواننده های شبکه چی را از خرید آن ها منع کردم. حتی اگر بازار ایران به شدت خراب و قیمت مودم های خوب بسیار گران بوده است.

اما مودم هواوی WBB Router30-22a یک استثنا است و باید به کیفیت ساخت بالای این مودم به همراه امکانات فوق العاده آن اقرار کرد. هنوز این مودم را خودم از نزدیک ندیده و تست نکردم ولی هم در سایت های قطری و هم در فروم های پی سی ورلد ایران فقط ازش تعریف کردند و نهایت کاستی های آن را نداشتن USSD گفتند.

به ویژه، قیمت این مودم بسیار مناسب است. آن طور که تحقیق کردم در حدود 1.300.000 تومان به فروش می رسد که خوب با این هزینه باید یک مودم نو ده برابر پایین تر بگیرید.

اگر کسی از دوستان این مودم را خریده یا در آینده می خواهد بخرد؛ حتما تجربه کار کردن با آن را برای ما بنویسید!

مودم به روز، قدرتمند و بین المللی هواوی B618 دوباره در ایران رویت شد! سایت دیجی کالا و چند سایت دیگر این مودم را موجود زدند و اگرچه…

شرکت شاتل ارائه اینترنت پرسرعت VDSL را در شهر قم به طور رسمی آغاز کرد. کاربرانی که پیش تر برای اینترنت VDSL شاتل در شهر قم…

یکی از مهم ترین پرسش های کاربرانی که می خواهند از اینترنت ADSL به اینترنت VDSL کوچ کنند؛ قیمت و بسته های VDSL است. همه می دانیم که اینترنت VDSL…

امروز و در حاشیه مراسم چهاردهمین سالگرد راه اندازی ایرانسل، خبر تولید اولین مودم 5G خانگی ایرانی توسط برند یوتل منتشر شد. مدتی پیش، وزیر ارتباطات…

مدیرعامل ایرانسل گفت هفته آینده دو نقطه شهر تهران زیر پوشش اینترنت 5G می رود. دسترسی به این اینترنت به صورت هات اسپات خواهد بود. امروز،…

یکی از پرتکرارترین سوالات درباره مودم ایرانسل TF-i60 و البته مودم هواوی B612 (همه مدل ها) این است که آیا وای فای تک بانده دارد یا وای فای…

اصلا خبر خوبی برای عاشقان دو سیم کارت و گوشی های آیفون نداریم! اگر برنامه خرید آیفون 12 دارید یا در حال پس انداز کردن پول ها برای خرید…

چهار سال پیش، یک شرکت استارتاپی به نام PTScientists قرار بود با همکاری نوکیا و خودروسازی آئودی، آنتن های LTE بر سطح کره ماه نصب کند….

منبع: شبکه چی
انتشار: 28 آبان 1399 بروزرسانی: 28 آبان 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1312

به "نگاهی به مودم 4G هواوی WBB Router 30-22: استوکی که واقعا ارزش خرید دارد" امتیاز دهید

14 کاربر به "نگاهی به مودم 4G هواوی WBB Router 30-22: استوکی که واقعا ارزش خرید دارد" امتیاز داده اند | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به مودم 4G هواوی WBB Router 30-22: استوکی که واقعا ارزش خرید دارد"

3 دیدگاه

mehdi 28 تیر 1400

سلام
بدون سیمکارت و با خط تلفن میشه از این دستگاه استفاده کرد؟

پاسخ به mehdi

نوید 19 اردیبهشت 1400

با درود
من یک دستگاه از این مودم رو شش ماه پیش خریدم و از کیفیتش راضی هستم .

پاسخ به نوید

ارتا 15 فروردین 1400

من میخام روترمو رست کنم که بتونم به ای پیش دست پیدا کنم ولی نمیشه

پاسخ به ارتا
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید