کاربردهای تلفن همراه در سفر برای افراد مختلف

به گزارش مجله هدیه، یکی از برترین گجت های مسافرتی همین حالا در جیب شما است. از آنالیز مقصد پیش از سفر گرفته تا مرور خاطرات آن بعد از بازگشت به خانه، کاربردهای تلفن همراه در سفر را برای شما گردآوری نموده ایم. با خبرنگاران همراه باشید.

کاربردهای تلفن همراه در سفر برای افراد مختلف

به عنوان آژانس مسافرتی

اگر می دانید قصد دارید به کجا سفر کنید ولی با تاریخ سفرها آشنایی ندارید، می توانید از وب سایت Fly.com تقویم مقرون به صرفه ترین پروازها را پیدا کنید. اگر از تاریخ سفر اطمینان دارید ولی نمی دانید باید به کدام شهر سفر کنید، می توانید اپلیکیشن Todays Best Fares را دانلود کنید تا مقرون به صرفه ترین پروازها را ببینید.

به عنوان دستیار شخصی

تمام مدارک مربوط به پرواز، بلیط تئاتر و رزرو رستوران را به وسیله اپلیکیشنی به نام TripCase و TripIt انجام دهید. این اپلیکیشن تاخیر پروازها را به شما اطلاع می دهد و جایگاه های مناسب تر پرواز را برای شما پیدا می نماید.

به عنوان برنامه ریز برای گروه

اپلیکیشن Google Docs یا Evernote را دانلود کنید تا بتوانید به سادگی اطلاعات را میان همراهان سفر به اشتراک بگذارید. اپلیکیشن های دیگری هم برای پیدا کردن موقعیت مکانی دیگران و معین مکان برای دیدار طراحی شد اند که Glympse و Find MyFriends نام دارند.

به عنوان دستیاری برای جمع کردن وسایل شخصی

اپلیکیشن هایی مانند Packing Pro براساس هدف و مقصد سفر شما نکاتی را یادآوری می نماید. حتی می توانید به صورت دستی در این اپلیکیشن یادداشت اضافه کنید.

به عنوان نقشه

شما می توانید بدون وصل شدن به وای فای یا دیتا به گوگل مپ دسترسی پیدا کنید و موقعیت مکانی خودتان را بیابید. اگر در پی یک نقشه با اطلاعات دقیق تر هستید، می توانید نسخه آفلاین گوگل مپ را از قبل دانلود کنید یا از اپلیکیشن های دیگری مثل Maps.me (که قابلیت جستجو هم در خود جای داده است) یا Spyglass (مخصوص فضای باز) بهره ببرید. روش دیگر این است که پیش از سفر از جهت های مورد نظر روی گوگل مپ عکسبرداری یا اسکرین شات بردارید.

به عنوان راهنمای وسایل حمل و نقل عمومی

بیشتر سیستم های حمل و نقل عمومی، اپلیکیشنی طراحی نموده اند تا شما بتوانید حتی در موقعیت آفلاین به راحتی جهتتان را پیدا کنید. برای شهر های بزرگ آمریکایی می توانید از اپلیکیشن Embark بهره ببرید. اگر می خواهید به مونیخ سفر کنید، بهتر است پیش از سفر اپلیکیشن MVV Companion را تهیه کنید چون با استفاده از این اپلیکیشن می توانید بلیط تان را هم رزرو کنید.

به عنوان وای فای یاب

اپلیکیشن Wi-Fi Finder به شما یاری می نماید حتی زمانی که آفلاین هستید وای فای مجانی را ردیابی کنید.

به عنوان هات اسپات

شما می توانید تنظیمات تلفن همراه خود را در حالتی قرار دهید که دیگران هم از دیتای آن استفاده نمایند. این تنظیمات کاربرد زیاد و در نهایت هزینه زیادی در پی خواهد داشت.

به عنوان همراه در اوقات بیکاری

GateGuru برنامه ایست که شما را در محیط فرودگاه تنها نمی گذارد. به طوری که رستوران ها و فروشگاه های ترمینال را به شما نشان می دهد تا از بیکاری نجات پیدا کنید. اگر به خاطر تاخیر پرواز مدتی در فرودگاه معطل شده اید، می توانید خودتان را با بازی های آن سرگرم کنید.

به عنوان قطب نما

وقت خودتان را بی علت هدر ندهید. با استفاده از قطب نمای تلفن همراه جهت درست را پیدا کنید. این برنامه در حالت عادی در تمام آیفون ها تعبیه شده ولی به عنوان اپلیکیشن جداگانه قابل دانلود است.

به عنوان چراغ قوه

چراغ قوه های معمولی که در تمام گوشی ها وجود دارند برای استفاده در فضای باز کاربرد زیادی دارند. حتی اگر در ساعات شب نمی دانید کلید چراغ دقیقا کجا قرار گرفته، می توانید با نور چراغ قوه به دستشویی بروید.

به عنوان مترجم

پیش از رفتن به هر سفر، زبان مربوط به کشور مقصد را با استفاده از اپلیکیشن Duolingo بیاموزید. بعلاوه اگر در سفر به ترجمه عبارتی احتیاج پیدا کردید از Google Translate بهره ببرید. شما می توانید عبارت مورد نظر را درون اپلیکیشن تایپ کنید یا گوشی را روی عبارت نوشته شده نگه دارید تا معنای آن روی صفحه ظاهر گردد.

به عنوان مدیر اقتصادی

با استفاده از اپلیکیشن Travelzoo app در پی بهترین رستوران ها، نمایش ها و هتل های سراسر دنیا، با پایین ترین قیمت بگردید.

به عنوان تلفن

اوه! بله تلفن شما می تواند به عنوان تلفن هم استفاده گردد. با این حال برقراری تماس با کشورهای دیگر می تواند هزینه قبض تلفن همراه شما را بیشتر کند. بهترین روش در سفر این است که از سیم کارت معمولی استفاده نکنید و با استفاده از اتصال وای فای با برنامه هایی مانند اسکایپ و Facetime با بقیه تماس بگیرید. اگر قصد دارید برای مدت زمان طولانی در کشور مقصد اقامت کنید، بهتر است یک سیم کارت، مخصوص آن کشور تهیه کنید.

به عنوان مبدل ارز

به شما پیشنهاد می کنم از اپلیکیشن XE Currency App بهره ببرید چون در عین سادگی در حالت آفلاین هم فعال است و جز اپلیکیشن های پرطرفدار است.

به عنوان سیستم امنیتی

با استفاده از اپلیکیشن Smart traveler با هشدارها و خطرات سفر، بعلاوه محل قرار گرفتن سفارت های مختلف آشنا شوید. اپلیکیشن !Emergency! تمام شماره تلفن های اورژانسی را در اختیار شما قرار می دهد تا در شرایط لزوم به صورت اتوماتیک با آن ها تماس بگیرید.

به عنوان راهنمای یاری های اولیه

امیدوارم هیچ وقت به این قسمت احتیاج پیدا نکنید ولی اپلیکیشن Red Cross First Aid تمام اطلاعات لازم یاری های اولیه را به شما آموزش می دهد.

به عنوان شناسنامه سلامتی

شما می توانید به بخش اطلاعات اورژانسی تلفن یا همان Emergency info که در صفحه اول گوشی قرار گرفته در خصوص داروهایی که مصرف می کنید، گروه خونی و شماره کسانی که در شرایط وخیم باید با آن ها تماس گرفته گردد، اطلاعات وارد کنید.

به عنوان پوشه اوراق

کسانی که معمولا به قصد کار به سفر می فرایند، می توانند با دانلود اپلیکیشن Docs To Go فضای چمدان هایشان را از کاغذ پر ننمایند و تمام مدارک لازم را روی مایکروسافت آفیس تلفن همراه منتقل نمایند. با استفاده از اپلیکیشن CamScanner می توانید از دوربین به عنوان اسکنر بهره ببرید تا تمام مطالب را با هر فورمتی ذخیره کنید.

به عنوان راهنمای تور

از اپلیکیشن هایی مثل walking tours و museum guides بهره ببرید.

به عنوان راهنمای سفر

با استفاده از اپلیکیشن هایی مانند TripAdvisor و Gobobot در پی بهترین رستوران ها یا فضاهای تفریحی بگردید. حتی می توانید جاذبه های توریستی را آنالیز کنید.

به عنوان ناظر سلامتی

ساعت کشور قبلی و نو را به اپلیکیشن هایی مانند Entrain وارد کنید تا یک برنامه خواب برای شما تنظیم کند. به این ترتیب در بهترین حالت ممکن به محیط زندگی نو عادت می کنید.

به عنوان دوربین

با وجود گوشی های هوشمند هیچ احتیاجی به دوربین های دیجیتالی وجود ندارد ولی برخی از اپلیکیشن های عکاسی می توانند قابلیت زوم دیجیتالی، راهنما و ابزارهای ویرایشی در اختیار شما قرار دهند.

به عنوان چمدان یاب

ابزارهایی مانند Lugloc می توانند در پیدا کردن چمدان به شما یاری نمایند. البته باید برای این کار کمی هزینه بپردازید.

به عنوان مشاور

با وجود اپلیکیشن هایی مانند Tripr می توانید به افراد مختلف وصل شوید. مهم نیست که هنوز در جهت رسیدن به مقصد هستید یا همین حالا به شهر مورد نظر وارد شده اید.

به عنوان رفع نماینده مشکل کم خوابی

برای کسانی که خواب سبکی دارند SimpleNoise اپلیکیشن خوبی است. می توانید از بین صداهای مختلف آن یکی را انتخاب کنید تا سروصدای اتاق های دیگر هتل یا خرو پف همسفرانتان را کمتر بشنوید. اپلیکیشن Sleep Cycle برنامه خواب شما را منظم می نماید.

به عنوان پیش بینی نماینده وضع هوا

در بیشتر گوشی های هوشمند با یک اشاره کوچک می توانید شرایط آب و هوا را مشاهده کنید. ولی اگر قصد دارید هنگام غروب آفتاب شام را در ساحل صرف کنید یا مایل هستید شانسی پیدا کنید تا ستاره های شاقتصادی را ببینید، می توانید از اپلیکیشن weather app بهره ببرید.

به عنوان راننده شخصی

پول نقد را کنار بگذارید. برخی از اپلیکیشن های سرویس ماشین به شما اجازه می دهند با تلفن همراه کرایه را بپردازید. Hailo در خیلی از کشورهای اروپایی و کشورهای جنوب شرقی آسیا و Uber در شصت کشور دنیا در دسترس هستند.

به عنوان ثبت نماینده یادگاری

اگر برای شما پیش آمده که بعد از سفر با مشاهده عکس هایتان تمام مکان های تاریخی را فراموش نموده اید، می توانید با استفاده از اپلیکیشن SpeakingPhoto توضیحات لازم هر عکس را حین ثبت آن اضافه کنید. به علاوه اینستاگرام هم روش خیلی خوبی برای ماندگار شدن عکس های سفر است. منبع:huffingtonpost

منبع: کجارو
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1973

به "کاربردهای تلفن همراه در سفر برای افراد مختلف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاربردهای تلفن همراه در سفر برای افراد مختلف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید