پامپئو درباره نفوذ چین در بالکان هشدار داد

به گزارش مجله هدیه، وزیر امور خارجه آمریکا در سفر خود به مونته نگرو و مقدونیه شمالی درخصوص نفوذ چین در کشورهای بالکان هشدار داد.

پامپئو درباره نفوذ چین در بالکان هشدار داد

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا در سفر روز آدینه خود به مقدونیه شمالی و مونته نگرو، به رهبران بالکان در خصوص خطرات احتمالی ناشی از سرمایه گذاری چینی ها در فناری و پروژه های بزرگ زیرساخت هشدار داد.

براساس گزارش خبرگزاری رویترز، پامپئو پس از دیدار با مقامات ارشد مقدونیه شمالی در شهر اوهرید گفت: همانطور که در سفرهای مختلف به اروپا انجام داده ام، بار دیگر در خصوص خطرات سرمایه گذاری چینی ها در فناوری های حساس و راهبرد رشوه دهی چین برای تامین معاملات زیرساختی هشدار دادم.

وی اضافه نمود: ما می خواهیم مقدونیه شمالی پیروز گردد نه اینکه درگیر فساد و بدهی باشد.

پامپئو سفر کوتاه خود را به دو کشور مقدونیه شمالی و مونته نگرو در روز آدینه شروع کرد تا درباره نقش این کشورها در ناتو مذاکراتی را انجام دهد.

روسیه که روابط محکمی با بعضی از کشورهای منطقه دارد، آشکارا با گسترش ناتو و اتحادیه اروپا به 6 کشور بالکان غربی مخالفت نموده است.

پامپئو گفت: من این اطمینان را می دهم که سنای آمریکا پیش نویس سند ورود شما را تصویب خواهد نمود تا ما بتوانیم شما را به طور رسمی در تیم ناتو قرار دهیم.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 375

به "پامپئو درباره نفوذ چین در بالکان هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پامپئو درباره نفوذ چین در بالکان هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید