اولین سفر معنادار وزیر خارجه چین به ژاپن در دولت سوگا، توافق برای حل اختلافات

به گزارش مجله هدیه، وزیر خارجه چین برای اولین بار پس از روی کار آمدن دولت جدید ژاپن به این کشور سفر کرد.

اولین سفر معنادار وزیر خارجه چین به ژاپن در دولت سوگا، توافق برای حل اختلافات

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از الجزیره، وانگ یی وزیر خارجه چین امروز (سه شنبه) به توکیو، پایتخت ژاپن سفر کرد تا اولین مقام عالیرتبه این کشور باشد که پس از روی کار آمدن نخست وزیر جدید ژاپن در ماه سپتامبر به ژاپن سفر نموده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

این سفر درحالی صورت گرفته که به ظاهر نگرانی ها درباره تحرکات پکن در منطقه افزایش یافته اما بزرگترین توافق تجاری جهان در منطقه شرق آسیا با حضور کشورهایی مانند چین و متحدان قدیمی آمریکا مانند ژاپن و کره جنوبی باعث نزدیک تر شدن کشورهای این منطقه با یکدیگر باوجود سنگ اندازی های آمریکا شده است. توشیمیتسو موتگی پس از این ملاقات گفت که دو طرف بر ادامه همکاری برای حل مسائل مربوط به دریای چین شرقی توافق کردند.

سوگا به عنوان نخست وزیر ژاپن به دنبال حفظ تعادل در اتکای مالی عمیق اقتصاد ژاپن به چین است و باوجود اختلافات دو کشور بر سر جزایر مورد مناقشه، طرفین قصد دارند باتوجه به روابط عمیق مالی این مسئله را با کمترین تنش حل و فصل نمایند.

باوجود دست رد ژاپن به درخواست های دونالد ترامپ و مقامات دولتش برای اتخاذ رویکرد سرسختانه از جانب توکیو در قبال پکن، توشیمیتسو موتگی، وزیر خارجه ژاپن روز دوشنبه به خبرنگاران گفت که مسائل متعددی میان دو کشور وجود دارد که به وسیله ملاقاتهای بلند پایه به این مسائل پرداخته خواهد شد.

وزیر خارجه ژاپن همچنین از مصاحبه با همتای چینی خود درباره ادامه تردد و رفت و آمد میان دو کشور با وجود شیوع ویروس کرونا و اتخاذ روینمودهای مناسب برای ادامه روابط میان دو کشور در دوره پسا کرونا اطلاع داد.

ژاپن به واسطه توافقات تجاری اخیر بیش از پیش به چین نزدیک شده است و باتوجه به عدم حضور آمریکا در پیمان مشارکت مالی جامع منطقه ای این برای اولین بار است که چین، ژاپن و کره جنوبی در یک پیمان تجارت آزاد در کنار یکدیگر حضور دارند.

وزیر خارجه چین میخواهد پس از ژاپن به کره جنوبی سفر نموده و علاوه بر مسائل مربوط به روابط مالی درباره موضوعاتی مانند کره جنوبی نیز با مقامات این کشور مصاحبه کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 دی 1399 بروزرسانی: 4 دی 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1387

به "اولین سفر معنادار وزیر خارجه چین به ژاپن در دولت سوگا، توافق برای حل اختلافات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین سفر معنادار وزیر خارجه چین به ژاپن در دولت سوگا، توافق برای حل اختلافات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید