وزیر خارجه آمریکا سرکوب خشن معترضان روس را محکوم کرد

به گزارش مجله هدیه، وزیر امور خارجه آمریکا آنچه را که استفاده مداوم مقام های روسیه از شیوه های خشن علیه معترضان مسالمت آمیز خواند، محکوم کرد. معترضان روس یکشنبه با درخواست آزادی الکسی ناوالنی، منتقد پوتین به خیابان های سراسر روسیه آمدند.

وزیر خارجه آمریکا سرکوب خشن معترضان روس را محکوم کرد

به نقل از شبکه خبری سی ان بی سی، برای دومین هفته متوالی، ده ها هزار تن در سراسر روسیه در حمایت از الکسی ناوالنی، رهبر اپوزیسیون و منتقد سرسخت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه دست به اعتراض زدند. ناوالنی اوایل همین ماه پس از بازگشت از آلمان بازداشت شد.

براساس گزارش یک گروه نظارتی، بیش از 4500 تن بابت مشارکت در اعتراضات روز یکشنبه به دست مقام های روسیه بازداشت شدند.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در پیامی توییتری نوشت: ما بار دیگر از روسیه درخواست می کنیم تا افرادی از جمله الکسی ناوالنی را که تنها از حقوق انسانی شان استفاده کردند، آزاد کند.

سال گذشته ناوالنی در جریان سفری هوایی در داخل روسیه بیهوش شد و به کما رفت. پس از آن، ناوالنی را به سرعت برای درمان به آلمان منتقل کردند. پزشکان روسی تکذیب کردند که این منتقد کرملین مسموم شده باشد و کمای او را به افت قند خون نسبت دادند.

ماه سپتامبر، دولت آلمان اظهار داشت که این مخالف 44 ساله روسیه با یک عامل اعصاب شیمیایی مسموم شده است. این عامل اعصاب از خانواده نوویچوک است که در زمان اتحاد جماهیر شوروی ساخته می شد. کرملین بارها هرگونه ایفای نقش در مسمومیت ناوالنی را تکذیب نموده است.

ناوالنی یک دوره درمان شش ماهه را در آلمان گذراند و اوایل همین ماه پس از ورود به روسیه در کنترل گذرنامه بازداشت شد. به گفته مقام های روسیه، ناوالنی شروط حبس تعلیقی سه و نیم ساله را که بابت اتهامات اختلاس در سال 2014 بود، نقض نموده است.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی دولت بایدن هم بعد از بازداشت او در پیامی توییتری نوشت: آقای ناوالنی باید فورا آزاد گردد و عاملان حمله عصبانی کننده به او باید جوابگو باشند.

وزیر خارجه آمریکا چهارشنبه گذشته هم نگرانی عمیق خودش را از برخورد با ناوالنی و شرایط حقوق بشری در روسیه ابراز نموده بود. او در جمع خبرنگاران گفت: برایم عجیب است که دولت روسیه تا چه حد می تواند از حضور یک مرد نگران و یا شاید ترسیده باشد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 10 اسفند 1399 بروزرسانی: 10 اسفند 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1513

به "وزیر خارجه آمریکا سرکوب خشن معترضان روس را محکوم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه آمریکا سرکوب خشن معترضان روس را محکوم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید