تیفا: آمریکا و اتحادیه اروپا برای حل منازعات انتخاباتی افغانستان مشارکت نمایند

به گزارش مجله هدیه، در پی بحران انتخابات ریاست جمهوری افغانستان و افزایش تنش ها میان تیم های انتخاباتی، بنیاد انتخابات شفاف افغانستان یا تیفا خواست تا آمریکا و اتحادیه اروپا برای حل منازعات مشارکت نمایند.

تیفا: آمریکا و اتحادیه اروپا برای حل منازعات انتخاباتی افغانستان مشارکت نمایند

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، بنیاد انتخابات شفاف افغانستان یا تیفا با انتشار اعلامیه ای از تیم های انتخاباتی خواست ضمن حفظ خویشتنداری از راه اندازی تظاهرات و راهپیمایی های اعتراض آمیز بپرهیزند.

در این اعلامیه به نقض مکرر تقویم انتخاباتی از سوی مدیران کمیسیون های انتخاباتی، اخذ تصمیم های فراقانونی توسط کمیسیون مستقل انتخابات، توقف اقدامات فنی در این کمیسیون، بسته بودن دفاتر ولایتی آن در شماری از ولایت ها تأکید شده است.

اعلامیه می افزاید: روند انتخابات ریاست جمهوری افغانستان با چالش های جدی فنی و مدیریتی روبرو است که سلامت انتخابات را خدشه دار می نماید.

تیفا در این اعلامیه، عدم انتشار آمار و ارقام انتخاباتی توسط کمیسیون انتخابات، عدم رسیدگی به اعتراض برخی دسته های انتخاباتی در مورد بازشماری و آنالیز آرا از سوی این کمیسیون، عدم حضور ناظرین شماری از دسته های انتخاباتی در جریان اقدامات فنی، ابهام در شرایط کنونی و افزایش اعتراضات و آمادگی ها برای راه اندازی تظاهرات را از دیگر چالش های نگران نماینده عنوان نموده است.

بنیاد انتخابات شفاف افغانستان می خواهد برای حل چالش های انتخاباتی، تیم های درگیر در منازعات طی نشستی با مشارکت کمیسیون های انتخاباتی، نهادهای نظارتی، سازمان ملل متحد، سفارت آمریکا در کابل و اتحادیه اروپا اختلافات فی مابین را حل نمایند.

اعلامیه بنیاد انتخابات شفاف افغانستان در حالی با پیشنهاد مشارکت آمریکا و اروپا برای حل بحران انتخاباتی افغانستان منتشر می گردد که سفر مقامات ارشد آمریکایی در روزهای اخیر به این کشور افزایش یافته که در آخرین مورد ژنرال مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در یک سفر از پیش اعلام نشده روز گذشته وارد کابل پایتخت افغانستان شده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 آذر 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 562

به "تیفا: آمریکا و اتحادیه اروپا برای حل منازعات انتخاباتی افغانستان مشارکت نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیفا: آمریکا و اتحادیه اروپا برای حل منازعات انتخاباتی افغانستان مشارکت نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید