وزارت خارجه بولیوی سفرای کشورهای اروپایی را فرا می خواند

به گزارش مجله هدیه، خبرنگاران: وزارت خارجه بولیوی سفیران کشورهای ایتالیا، اسپانیا، پرتغال و فرانسه را برای ارائه توضیحاتی برای عدم اجازه دولت های این کشورها برای عبور هواپیمای حامل رئیس جمهور بولیوی از خطوط هوایی خود، فرا خواهدخواند.

وزارت خارجه بولیوی سفرای کشورهای اروپایی را فرا می خواند

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری اسپانیایی زبان پرنسا لاتینا؛ آماندا داویل، وزیر خارجه بولیوی اعلام نموده است که در اسرع وقت سفیران کشورهای اسپانیا، ایتالیا، پرتغال و فرانسه را برای ارائه توضیحاتی مناسب برای عدم اجازه دولت های این کشورها برای عبور هواپیمای حامل اوو مورالس، رئیس جمهور این کشور از خطوط هوایی این کشورها فرا خواهد خواند.

اقدام این چهار کشور با واکنش های بسیاری از کشورهای آمریکای لاتین روبرو شده است. رؤسای جمهور کشورهای این منطقه علاوه بر محکوم کردن این کشورها از این 4 کشور خواستند تا از بولیوی عذرخواهی نمایند.

مورالس این اقدام را دستوری از سوی مقامات واشنگتن خواند و بیان کرد که مقامات آمریکایی نمی توانند افراد ضد امپریالیست را تحمل نمایند.

روز چهارشنبه دولت های فرانسه، اسپانیا، پرتغال و ایتالیا مجوز ورود هواپیمای حامل مورالس و همراهانش را برای پرواز در خطوط هوایی این کشور را صادر نکردند و این هواپیما ناگریز بود تا تغییر جهت داده و وارد فرودگاه وین در کشور اتریش گردد.

مقامات اتریش علت این اقدام را بازرسی برای یافتنن ادوارد اسنودن، افشاگر سازمان امنیت ملی آمریکا بیان کردند.

کشورهای مختلفی همچون ونزوئلا، برزیل، اکوادور و روسیه این اقدام را مورد انتقاد قرار داده و آن را در تضاد با اخلاقیات درج شده در قوانین بین الملل دانستند.

کریستنا فرناندز، خوزه موخیکا، رافائل کورئا، نیکلاس مادورو به ترتیب رؤسای جمهور آرژانتین، اروگوئه، اکوادور و ونزوئلا در این نشست شرکت داشته اند.

منبع: تسنیم
انتشار: 21 مهر 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 402

به "وزارت خارجه بولیوی سفرای کشورهای اروپایی را فرا می خواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت خارجه بولیوی سفرای کشورهای اروپایی را فرا می خواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید