اوناسور اقدام 4 کشور اروپایی علیه مورالس را به شدت محکوم کرد

به گزارش مجله هدیه، خبرنگاران: رهبران و نمایندگان سازمان اوناسور طی بیانیه ای اقدام کشورهای ایتالیا، اسپانیا، پرتغال و فرانسه را به علت عدم اجازه پرواز به هواپیمای حامل رئیس جمهور بولیوی در خطوط هوایی خود به شدت محکوم کردند.

اوناسور اقدام 4 کشور اروپایی علیه مورالس را به شدت محکوم کرد

برای رزرو قطار اروپا با بهترین ها مشورت کنید و مناسبترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری اسپانیایی زبانآمریکا اینفوبائه؛ رهبران و نمایندگان سازمان اوناسور طی بیانیه ای اقدام کشورهای ایتالیا، اسپانیا، پرتغال و فرانسه را به علت عدم اجازه پرواز به هواپیمای حامل اوو مورالس، رئیس جمهور بولیوی به شدت محکوم کردند.

در این بیانیه چنین آمده است: سازمان اوناسور از شکایت کشور بولیوی به سازمان بین الملل که از اقدام دولت های اسپانیا، ایتالیا، پرتغال و فرانسه ابراز نارضایتی نموده بود، آگاه شد.

در ادامه این بیانیه چنین آمده است: این سازمان خود را موظف دانست تا برای رسیدگی به این مسئله مهم نشستی فوق العاده تشکیل دهد. پس از آنالیز های لازم باتمام وجود از اوو مورالس، رئیس جمهور بولیوی و همچنین از مردم این کشور دلجویی می کنیم و از آن ها می خواهیم تا هیچگاه حمایت های ما را فراموش ننمایند. همچنین ما اقدامات این 4 کشور را به شدت محکوم می کنیم زیرا که این اقدامات بیانگر رفتار متخاصمانه این کشورها نسبت به بولیوی است. این کشورها با این اقدام سلامت رئیس جمهور یک کشور را به خطر انداختند.

ما از این 4 کشور می خواهیم تا برای این اقدام خود توضیحاتی مناسب و توجیه نماینده ارائه نمایند.

روز چهارشنبه دولت های فرانسه، اسپانیا، پرتغال و ایتالیا مجوز ورود هواپیمای حامل مورالس و همراهانش را برای پرواز در خطوط هوایی این کشور را صادر نکردند و این هواپیما ناگریز بود تا تغییر جهت داده و وارد فرودگاه وین در کشور اتریش گردد.

مقامات اتریش علت این اقدام را بازرسی برای یافتنن ادوارد اسنودن، افشاگر سازمان امنیت ملی آمریکا بیان کردند.

کشورهای مختلفی همچون ونزوئلا، برزیل، اکوادور و روسیه این اقدام را مورد انتقاد قرار داده و آن را در تضاد با اخلاقیات درج شده در قوانین بین الملل دانستند.

کریستنا فرناندز، خوزه موخیکا، رافائل کورئا، نیکلاس مادورو به ترتیب رؤسای جمهور آرژانتین، اروگوئه، اکوادور و ونزوئلا در این نشست شرکت داشته اند.

منبع: تسنیم
انتشار: 23 شهریور 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 302

به "اوناسور اقدام 4 کشور اروپایی علیه مورالس را به شدت محکوم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوناسور اقدام 4 کشور اروپایی علیه مورالس را به شدت محکوم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید