نسخه هندی واکسن آسترازنکا برای انگلیسی ها دردسرساز شد

به گزارش مجله هدیه، هم زمان با اجرایی شدن طرح گذرنامه مسافرتی کووید 19 در اتحادیه اروپا، میلیون ها انگلیسی که نسخه هندی واکسن آسترازنکا را دریافت نموده با محدودیت های مسافرتی تازه ای روبرو شده اند.

نسخه هندی واکسن آسترازنکا برای انگلیسی ها دردسرساز شد

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ارزان ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

به گزارش ایرنا، آژانس دارویی اروپا هنوز واکسن آسترازنکا را که درکارخانه سرم هند فراوری شده، به رغم اینکه سندی دال بر کاهش اثر بخشی آن وجود ندارد، به رسمیت نشناخته است. در نتیجه سر میلیون ها انگلیسی که این واکسن را دریافت نموده اند برای تردد به اتحادیه اروپا بی کلاه مانده است.

پروفسور آدام فین از دانشمندان مشاوره دهنده به دولت انگلیس در زمینه کرونا می گوید که نباید مردم را به علت دریافت نسخه هندی واکسن کرونا نگران کرد. به اعتقاد او موضوع آژانس دارویی اروپا یک مشکل اداری است.

دیروز (پنجشنبه) طرح گذرنامه مسافرتی کووید 19 در اروپا اجرایی شد. این گذرنامه بهداشتی به دو شکل کاغذی و دیجیتال در اختیار مسافران قرار می گیرد و حاوی یک کد QR با ویژگی های امنیتی پیشرفته است که نشان می دهد صاحب آن با یکی از محصولات دارویی مورد تایید اتحادیه اروپا واکسینه شده، به تازگی از ابتلا به کووید شفا یافته و یا نتیجه تازه ترین آزمایش کرونای وی منفی است.

بر اساس قوانین اتحادیه اروپا، دارندگان این گواهینامه هنگام سفر بین 27 کشور عضو و چهار کشور دیگر اروپایی ایسلند، نروژ، سوئیس و لیختن اشتاین که به این برنامه پیوسته اند دیگر نیازی به قرنطینه شدن یا انجام تست های متعدد و مکمل را نخواهند داشت.

کلیه کشورهای یاد شده ملزم هستند داشتن گواهینامه مسافرتی کووید را که سبب یکپارچکی مقررات بهداشتی برای مسافران ورودی می گردد از روز پنجشنبه اول ماه ژوئیه به مدت دوازده ماه اجرایی نمایند.

بر اساس این طرح، تنها واکسن های مورد تائید آژانس دارویی اروپا از جمله فایزر، مدرنا، جانسون اند جانسون و واکسن آسترازنکا که در اروپا فراوری شده پذیرفته می گردد.

به گزارش نشریه دیلی تلگراف کد نسخه هندی واکسن آسترازنکا که در کارت واکسیناسیون افراد ظاهر می گردد با شماره های 4120Z001، 4120Z002 و 4120Z003 تعیین است.

وزارت بهداشت انگلیس آمار دقیقی از افرادی که نسخه هندی واکسن آسترازنکا را زده اند ارائه نداده است اما تخمین زده می گردد که حدود 5 میلیون واحد از این ماده وارد کشور شده است.

یک سخنگوی وزارت کشور انگلیس بدون اشاره به این مساله می گوید که گذرنامه انگلیسی کووید 19 یک ابزار کلیدی برای نشان دادن شرایط واکسیناسیون شهروندان است.

این تحولات درحالی صورت می گیرد که افزایش گونه جهش یافته دلتا از ویروس کرونا همچنان بسیاری از کشورهای اروپایی را تهدید می نماید. دلتا، تازه ترین نوع جهش یافته ویروس کرونا که پیش تر در هند و اکنون در انگلیس، رو به ازدیاد گذاشته، اگر شرایطی بحرانی در کشورهای عضو ایجاد کند می تواند ترمزی اضطراری برای اجرای طرح گذرنامه مسافرتی اروپا محسوب گردد.

منبع: ایرنا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 30 تیر 1400 بروزرسانی: 30 تیر 1400 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1765

به "نسخه هندی واکسن آسترازنکا برای انگلیسی ها دردسرساز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نسخه هندی واکسن آسترازنکا برای انگلیسی ها دردسرساز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید