لزوم ایجاد عزم ملی به منظور توسعه دسترسی مبتنی بر فیبر نوری

به گزارش مجله هدیه، به گزارش خبرنگاران به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، مهندس سلطانی ضمن تببین راهکارهای توسعه بهتر دربخش مخابرات و به ویژه اینترنت ثابت گفت: توسعه دسترسی پرسرعت در بخش اینترنت ثابت ، احتیاج امروز کشور است که دولت سیزدهم و وزارت ارتباطات نیز به درستی بر اهمیت توسعه آن صحه گذاشته است.

لزوم ایجاد عزم ملی به منظور توسعه دسترسی مبتنی بر فیبر نوری

وی با بیان اینکه مولفه اصلی فراوری ثروت و قدرت در بخش ارتباطات و زیرساخت ها از بستر مخابرات عبور می نماید، گفت : به طور روزافزونی احتیاج داریم تا با اتکا به توان دانش متخصصان بومی، زمینه ارتقا سیستم های مخابراتی به منظور پوشش بهتر و سرعت امن داده ها و دیتا و پایداری شبکه را ایجاد کنیم.

مهندس سلطانی با بیان اینکه لازمه رسیدن به این مراحل، توسعه دسترسی مبتنی بر فیبر نوری برای تمام مشتریان و در سراسر کشور است، گفت: ارائه خدماتی که منجر به رضایت مشتریان می گردد برای ما مهم است و با ایجاد کارگروه هایی در شرکت مخابرات ایران، شاخص های کیفی شبکه را آنالیز و پایش می کنیم.

وی اضافه نمود: در بخش ارائه خدمات اینترنت باند پهن، سهم بازار مخابرات از مشتریان باند پهن حدود 55 درصد است و علاوه بر آن، شرکت مخابرات تا روستاهای دورافتاده کشور خدمت رسانی و ارتباط گسترده ای دارد و همکاران ما در تمام استان ها، شهرها و روستاها با کوشش شبانه روزی این شبکه را سرپا نگه داشته اند.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با تشریح آمادگی همه جانبه مجموعه مخابرات به منظور توسعه دسترسی مبتنی بر فیبرنوری در سراسر کشور گفت: به منظور تحقق برنامه های اعلام شده حوزه ارتباطی کشور و راه اندازی 20 میلیون اینترنت پرسرعت بر بستر فیبر نوری، مطابق با برنامه وزارت ارتباطات احتیاج به یک هم افزایی و عزم ملی در حوزه ارتباطات داریم .

مهندس سلطانی در انتها مطرح نمود: با برنامه ریزی های اجرا شده و حمایت های لازم در سال 1401 توسعه دسترسی فیبر نوری را در سراسر کشور به عنوان یک پروژه ملی، با توان بیشتری جلو خواهیم برد که در این جهت با توجه به تغییر سیاست های بالادستی و حمایت منطقی وزارت ارتباطات در دولت فعلی ازمجموعه مخابراتی کشور، بسیاری از مسائل باقیمانده از گذشته، در حال برطرف و آینده حوزه مخابرات در تمام بخش ها و به ویژه دسترسی پرسرعت به اینترنت ثابت بسیار روشن است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 فروردین 1401 بروزرسانی: 26 فروردین 1401 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 2058

به "لزوم ایجاد عزم ملی به منظور توسعه دسترسی مبتنی بر فیبر نوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم ایجاد عزم ملی به منظور توسعه دسترسی مبتنی بر فیبر نوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید