تور ارزان روسیه: لاوروف: روسیه در تأمین امنیت خود به هیچکس وابسته نیست

به گزارش مجله هدیه، وزیر خارجه روسیه با اشاره به تحریم های غیرقانونی و رقابت های ناعادلانه کشورهای غربی و عدم واقع بینی آنها درباره آنچه در اوکراین و گرجستان اتفاق افتاده، گفت: روسیه در تأمین امنیت خود به هیچ کشوری وابسته نیست.

تور ارزان روسیه: لاوروف: روسیه در تأمین امنیت خود به هیچکس وابسته نیست

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت که مسکو در شرایط تشدید بی سابقه روابط با کشورهای غربی که از سوی آنها تحریک شده، کوشش می کند تا در زمینه تأمین امنیت خود به هیچکس وابستگی نداشته باشد و برای این منظور جایگزین های گسترده ای برای واردات فناوری های مرتبط در نظر گرفته است.

لاوروف عصر آدینه در مجمع روزنامه نگاران معاصر، تحت اسم تمامی روسیه-2021 گفت: کشورهای غربی به رهبری ایالات متحده وارد عرصه تیرگی روابط بی سابقه ای با روسیه شده و تحریم های کاملاً غیرقانونی را اعمال نموده و از ابزار دیگری هم برای رقابت ناعادلانه با ما استفاده می نمایند و در کوششند تا جلوی توسعه و پیشرفت کشور ما را بگیرند. با توجه به چنین برخوردهایی از سوی غرب، مسلماً ما هم سعی نموده ایم تا جایگزین های دیگری برای عدم وابستگی به واردات فناوری ها از غرب پیدا کنیم. این مسئله، قبل از هر چیز شامل فناوری های عالی و دفاعی می گردد. هدف ما عدم وابستگی در عرصه های معین نماینده در زمینه مسائل حیاتی و تأمین امنیت خود به هیچ کشوری است.

ناتو خود درک می نماید که عضویت اوکراین و گرجستان نظریه ای غیرواقع بینانه است

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد که پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نمی بایست در همان سال 2008 و در نشست سران بوخارست وعده عضویت اوکراین و گرجستان را به آنها می داد و مقامات بروکسل اکنون به خوبی درک می نمایند که این یک نظریه کاملاً غیرواقع بینانه و بدون دورنماست.

به گفته وی، این وعده ناتو عواقب بدی به همراه داشت و عامل ماجراجویی میخائیل ساآکاشویلی، رئیس جمهوری وقت گرجستان و اتفاقات ماه آگوست سال 2008 شد. مقامات تفلیس تصور می کردند که اکنون ناتو می آید و به جای آنها با روسیه می جنگد.

سرگئی لاوروف یادآور شد، متأسفانه کشورهای غربی هیچ تمایلی ندارند که به دلایل اثبات شده درباره فرایند اوضاع در آبخازیا، اوستیای جنوبی و بعلاوه در مورد مسائل پیرامون شبه جزیره کریمه و اوکراین گوش بدهند. دغدغه آنها فقط پر کردن مطالب جعلی در وبلاگ ها و شبکه های اجتماعی است که بخش اعظم فعالیت های کشورهای غربی علیه روسیه در عرصه بین المللی را به خود اختصاص داده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1839

به "تور ارزان روسیه: لاوروف: روسیه در تأمین امنیت خود به هیچکس وابسته نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان روسیه: لاوروف: روسیه در تأمین امنیت خود به هیچکس وابسته نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید